Gå til innhold

Dårlig Ytelse, High End System


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i en stund slitt med dårlig ytelse men ikke giddet og gjort noe med det, fordi jeg har vært fornøyd, og var ikke helt sikker på at jeg hadde dårlig ytelse.. men nå begynner jeg og irritere meg litt over den dårlige ytelsen.

 

Jeg sitter på:

AMD XP3000+

Gainward GeForce FX5950 Ultra

Cursair 1024 DDR PC3200 Ram

Maxtor 3 Disker, 530GB HDD Plass

Asus A7N8x Deluxe nForce2, Dual Lan etc.

 

Men fremdeles sliter jeg med lagg i en del spill, som f.eks FarCry,

greit at spillet krever mye, men når kammeraten min med så og si samme system

drar forbi, mangfoldig, så blir man jo litt paff:)

 

Egentlig ganske vansklig og forklare "hvor" dårlig ytelse jeg har,

men FarCry lagger på Medium-High details, ikke mye, men nok til og irritere seg over det, UT2004 har hakking på noen brett på High/Max details,

Lagger også andre steder jeg jeg ikke "skal" lagge..

Joa det høres kansje sært ut at jeg syntes det er dårlig, men jeg vet at det

er dårlig ytelse i forhold til den hardware'n jeg har..

 

Så, det jeg lurer på er hva dette kan være?

Jeg har siste driverene til Hovedkort, 3D kort og siste BIOS drivere etc.

 

Det eneste som jeg har lagt merke til som er litt mystisk er at det står

"200mhz" på Bootup screenen på rammen min, og PC3200 ram er 400mhz..

[kjører foresten dual channel].

 

Jeg har ikke drevet og gjort noe i BIOS, annet enn og sette rammen fra auto til

"SPD", for om jeg kjørte den auto var den 166mhz..

Rammen er det ikke noe hardware feil på..

 

Hvis noen kunne hjelpet meg med dette ville jeg vært kjempe takknemlig:)

 

mvh.

Snabben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan jo hvere virus da?

 

Formater pcen og instaler følgende.

 

når du er ferdig med og installer windwos så installer du KUN netverk driveren så trykker du på start knappen og windwos up date.

så installer du alt du finner der.

så laster du ned dircet 9.

etter det så går du på nvidia.com og laster ned den nyest grafikk driveren. så skall du nok se at du ikke har lag når du spiller.

eller så kan du prøve og ta av sidde deskele... :)

Lenke til kommentar

Har nok akkurat formatert og installert antivirus+nyeste definisjoner så gått på windows update så fort jeg kom igang,

 

Er ikke noe virus på maskina, det er det som er rart..

 

Eneste chipset driverene jeg finner til nForce 2 kortet mitt er BIOS driverene og "ForceWare" saken..

Lenke til kommentar

Hei der!

 

Bare et lite tips..

 

Jeg regner selvfølgelig med at du har orginalversjonen av spillet FarCry... da er det bare å følge de tipsene du har fått her..

 

Men selv om du selvfølgelig ikke har MYTH versjonen av FarCry, som kommer i tre BIn/cue iso filer, der det verdt å nevne at denne ulovlige versjonen av spillet som det florere av på nettet ikke er orginalspillet men en betaversjon hvor det også er brukt systemelementer fra Deus Ex: Invisible War..

 

Denne ulovlige versjonen krever mer enn noe system har å gi i dag... En bekjent av meg hadde denne versjonen og hadde ikke sjans til å spille dette med en 3200+(A64) og 9800XT.. Avisnstallerer man denne versjonen vil man se at det står Deus Ex invisible war på avinstalleringsskjermen...

 

 

Regner selvfølgelig ikke med at dette er tilfellet her, men har hørt dette så jeg tenkte det var verdt å nevne...

Lenke til kommentar

Tror nok jeg ville ha sett meg om etter andre kilder til laggen en lav systemytelse. Har du kjørt AdAware og SpyBot? Hvis ikke kan du jo prøve dem. Vil også anbefale at du oppdaterer nForce 2 chipset driverne + BIOS for hovedkortet. Husker ikke i farten om det er nForce nettkort på det hovedkortet? Hvis ikke så oppdater drivere til nettkort også.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Tror nok jeg ville ha sett meg om etter andre kilder til laggen en lav systemytelse. Har du kjørt AdAware og SpyBot? Hvis ikke kan du jo prøve dem. Vil også anbefale at du oppdaterer nForce 2 chipset driverne + BIOS for hovedkortet. Husker ikke i farten om det er nForce nettkort på det hovedkortet? Hvis ikke så oppdater drivere til nettkort også.

 

-KJ

Eneste du får er en nForce driver pakke på nvidia.com

ForceWare heter den, har alt av drivere etc..

Har også oppdatert BIOS, men den er fra 10/08/2003, og er den siste updaten

de har gitt ut til kortet mitt..

 

Ellers så kjører jeg Adaware og antivirus, firewall..

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du defragmenterer diskene jevnlig? Dette kan være et slikt problem som dukker opp, men som benchmark programmer ikke merker så mye til. Anbefaler diskkeeper, den kan du sette til å defragmentere når du ikke bruker PCen, f.eks om nettene.

 

Ellers er det mulig det ville hjelpt med en raskere OSdisk, f.eks WD raptor.

 

edit: eller så er det mulig at en formatering og nyinstallering av windows kan hjelpe, som flere andre her har nevnt.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

OK, for det første fungere ikke linken til futuremark du har satt opp.

Hadde den fungert, kunne vi hjulpet deg litt lettere men men.

 

Er litt mistenksom ovenfor CPUen din. Har forresten pcen vært like "treg" hele tiden?

For du sier den kjører 200 MHz på minnet, og så vidt jeg vet, har ikke socket - A kortene mulighet til å kjøre minnet med multiplier på 1,25, eller 1,33 ... ( ikke helt sikker her) Men hvis dette ikke stemmer, kjører du pcen din på 200 MHz (bus) * 13 (multiplier til CPU) = 2600 MHz, dette er en ganske kraftig overklokkin av en Athlon XP, og kan føre til ustabilitet, kanskje ikke hele tiden, men noen ganger, sånn du sier :).

 

Du kan jo også prøve å kjøre med bare en ram-brikke, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Gadd ikke å lese igjennom alt, men er det noen som har fåreslått å få lagt inn agp driveren?. Før var det i alle fall slik at det windows bare hadde innebygd støtte for AGP fra intel chipsets(win2k) vet ikke åssen dette er med windows XP ettersom jeg endelig har fått meg intel :D:D, Men prøv i alle fall å legge inn chipsett driveren så skal du se det ordner seg!!! +++ nye grafikk kort drivere(spess viktig for fx kort ettersom de sugde med de første driverene!)

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du defragmenterer diskene jevnlig? Dette kan være et slikt problem som dukker opp, men som benchmark programmer ikke merker så mye til. Anbefaler diskkeeper, den kan du sette til å defragmentere når du ikke bruker PCen, f.eks om nettene.

 

Ellers er det mulig det ville hjelpt med en raskere OSdisk, f.eks WD raptor.

 

edit: eller så er det mulig at en formatering og nyinstallering av windows kan hjelpe, som flere andre her har nevnt.

hehe, med systemet hans så trenger han nok ikke raskere disker nei.... WD raptor hjelper best som en OS disk(som du sa... :D) men seff, hjelper jo litt på spill også, selvom kanskje max MB/s gjelder der. noe som en får bra på de store maxtor diskene hans

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...