Gå til innhold

spøkelser?.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så et show for mange år siden om noen folk som gikk rundt og investigerte spøkelser og sånt, og hver gang de trodde de hadde funnet en viste det seg at det var bare en som prøvde å tjene penger.. dette showet lærte meg at du kan ikke stole på overnaturlige fenomen, det er som oftest bullsh*t... Takk til deg, scooby doo..

Lenke til kommentar

SteffyBoy, Har du ikke lært at TV ikke er til å stole på?

SupremeX, Jeg opplevde også mye før at det føltes som om noen fulgte etter meg. Det var skummelt noen ganger, hva det var vet jeg ikke, kanskje innbillning? Jeg har ingenting som tyder på at det ikke skal være innbillning, men jeg ser ikke på innbillning som noen særlig sannsynlig forklaring.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

jeg opplevde noe for noen år siden.

Det var i eit hus.. hørte ofte at folk gikk oppå loftet. men jeg bortforklarte alltid til meg selv at det var bare noe jeg hørte.. men en dag så var det en vase som stod midt på bordet.. plutselig så føyk den rett i veggen.. og jeg var alene.. herregud jeg var redd...

Vi flytta noen uker senere. så jeg var glad.. :D

Lenke til kommentar

XeLix, Det med vasen kan ha vært poltergeisting, dette er ikke så uvanlig blant barn og ungdommer. En teori er at poltergeist er ubevisste telekinetiske reaksjoner hos personer, kanskje det var du som sendte vasen i veggen?

Uansett, skrittene på loftet har jeg ingen forklaring på, det hørtes skummelt ut.

Armalite66, Min tro på spøkelser kommer hverken fra aviser, tv eller internett.

Jeg er ett nokså normalt sunt menneske, jeg innbiller meg ikke ting.

Lenke til kommentar

Herrejesus. Dette er jo tråden for mennesker uten en rød tråd.

Her er noen enkle ting dere må tenke på før dere legger ut om spøkelser.

Mennesker er bare 3% avikende fra apene. Dette vil si at det ikke er mye forskjell på oss. Dette vil si at hvis vi har sjel, så har apene sjel. Har apene sjel, kan de også, i tulle-teorien bli gjenferd. Dette vil si at, hvis vi går ned noen skritt på listen, har hunder og katter sjel. Så da finnes det også hunde-og katte-spøkelser. Nå går vi ned enda noen hakk og lander på bakteriene. Fortsatt en organisme, bare mye mindre avansert. Disse har også sjel.

- Mange spøkelser.

 

Hvis dere tror på det bibelen sier om sjel, at mennesker er den eneste organismen som eier sjel, tror jeg heller på at jorden står i sentrum av vårt solsystem.

Lenke til kommentar

(jonas), Aper er dyr, mennesker er mennesker. Det er en stor forskjell. Interresant tanke forresten.

SupremeX, Min familie driver og å snakker høyt om det, eller, begynte først etter at jeg på egen hånd fant ut av ting. De har liksom prøvd å holde det hemmelig eller noe sånt. "Sånt snakker vi ikke om utenfor familien" sier de. Det prates om slikt med slekt og sånt men ellers er det stilt.

Lenke til kommentar
(jonas), Aper er dyr, mennesker er mennesker. Det er en stor forskjell. Interresant tanke forresten.

Ignorant bibel-syn. :nei:

Tror du det virkelig er noen forskjell på aper og mennesker, annet enn at vi er litt lenger fremme i utviklingsfasen, eller at vi har tatt en annen vei?

 

Mennesker har ikke alltid vært "intelligente". Dette bør enhver som svarer i en slik kategori som denne, vite. Å si at "mennesker er mennesker, de er bedre enn alle andre og kommer til himmelen fordi de har sjel", er helt på jordet. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Hvis en hører lyder rundt i huset, eller merker at dører og slikt glir opp så behøver det ikke være spøkelser.

Det blir ofte spenning mellom planker og denslaks som er festa sammen, og noen ganger så bryter det opp. Det kan være at det har bygd opp for mye spenning, eller at du trokker et sted som faktisk kan utløse denne spenningen, enda det er langt unna der du gikk. Noe av det samme som skjer i jordskjelv. Dette kan gjelde dører og slikt også.

 

 

Noen drømer kan være vannskeilge og skille fra virkeligheten, særlig om de har vert noe liknende LD. Har opplevd noen få ganger selv at jeg må stoppe opp litt for å komme på om det som plutselig falt inn i hodet mitt ver fra en drøm eller fra noe virkelig jeg huska.

 

 

Dere som føler at noen er bak dere ofte. Går dere på narkotiske stoffer? skulle nesten tru det. Folk som gjør det ser ogte bak seg hele tia, og de føler ofte at de blir iakttatt. En da dere ikke går på det så kan det sikkert være noe annet som utløser denne følelsen. Hjernen er ikke altid til å stole på.

 

 

Dere som mener dere har sett spøkelser og aliens, og er 100% sikkre på at det ikke var en drøm. Det kan være dagdrømming. Enkelte ganger kan det faktisk bli veldig virkelig. Har opplevd selv at når jeg sitter på bussen og fantaserer på vei hjem fra skolen så kan det enkelte ganger kom meget virkelige bilder forran øya minne i kortere perioder enda jeg har de oppe. Dette skjer meg også når jeg hører på lyd bok, det er nesten som at jeg er der. Alt av detaljeg og slikt er med.

Det kan også være diverse bølge stråler på diverse frekvenser som kan virke inn på hjerner, eller magmetisme. Jeg så et program er gang hvor de satte noen inn i en bly kasse som fjernet det meste av utvendige påvirkninger. Jeg husker ikke hva de sente inn, men det var noe av det jeg nevnte i sta. De fikk faktisk de forsøksfolka til å se aliens inne i der, og mange andre ting. Forsøkspersonene påsto også at de hadde berørt de tinga de så også. Nå må det sies at det er en stund siden jeg leste det, og jeg husker ikke hvor pålitelige skilden er for akuratt dette.

 

 

Dere som påstår at dere ser ting fly rundt. Det kan jo være noe som virker inn på hjernen deres slik at dere selv slenger det rundt uten selv å huske det. Er ikke så sikker på noen flere argumenter her.

 

 

 

 

Husker når jeg var i 5-6 års alderen. Når jeg skulle på do på kvelden når det var mørt. Det var et rom ved siden av doen som ofte sto halveis oppe, og det var mørkt der. Jeg følte ofte at jeg så ting der inne, og jeg gikk ofte fort forbi. Kan jo være noen sånne ting som henger igjen fra barndomens hjerne. Barn sier ofte at de ser ting, monstere under senga og slikt. Mange barn har også usynelige venner som de mener bestemt at de kan se mange av de. Det hadde ikke jeg da.

 

 

 

 

 

 

Fintes mage naturlige årsaker til de ting vi ser. Hjernen kan bli påviska av ting. Statelige forsknings prosjekter som skylder på UFO isteden. Lys fenomener på himmelen som mest sansynelig kan forklares naturlig.

Lenke til kommentar
(jonas), Aper er dyr, mennesker er mennesker. Det er en stor forskjell. Interresant tanke forresten.

Tror du det virkelig er noen forskjell på aper og mennesker, annet enn at vi er litt lenger fremme i utviklingsfasen, eller at vi har tatt en annen vei?

 

Nope.

 

Mennesker har ikke alltid vært "intelligente". Dette bør enhver som svarer i en slik kategori som denne, vite. Å si at "mennesker er mennesker, de er bedre enn alle andre og kommer til himmelen fordi de har sjel", er helt på jordet.

 

Riktig.

 

Lord_KGA, Vil du høre en logisk naturlig forklaring på aboslutt alt vi ikke kan forklare idag? Personen som mener å ha sett, hørt, følt, etc. noe som ikke kan forklares sitter egentlig i en stol på Eikeland invalidsenter i koma og drømmer. Han bare drømmer at han lever ett annet liv, han bare drømmer at han skriver på forumet, alle andre personer rundt han og på internett eksisterer bare i drømmen hans, han finner de på selv. Og alt det rare han har sett, hørt, følt etc. er også bare en drøm. Helt logisk naturlig forklaring.

Logikk og naturlige forklaringer er i visse tilfeller både dumt og frekt å komme med.

 

Dette med at barn ser monstre og slikt, blir redd og slikt er ikke så rart. Barn sine 'overnaturlige' evner er gjerne sterke, men så blir de hjernevaska til å tro det bare er fantasi, hjernen er utrolig lett å lure og har lett for å innbille seg ting osv. Det blir lagt lokk på når det skjer noe unaturlig.

 

Lysfenomener på himmelen som mest sannsynlig kan forklares naturlig, jeg er helt med der. ALT kan forklares naturlig. Hvis det faktisk ER romvesener som svirrer rundt jorda så er det en naturlig forklaring å si det er romvesener.

Lenke til kommentar

Pycnopodia:

Hviss det ikke hadde vert for folk som søker naturlige og logiske forklaringer på ting så hadde ikke vi ver ther i vi er i dag. Vi hadde sikkert ikke hatt så mange tekniske dupediter som vi nå nyter dagelig. Forskere opp gjennom tidene har alle (stortsett) vert ute etter å søke naturlige forklaringer på ting de ikke kunne forklare. Når de fant noe nytt så søkte de en naturlig forklaring på det i stede for å være fortrolig med at det var noe overnaturlig som skjedde.

 

Hviss alle som søkete logikk og naturlige forståerlser på ting og tang opp gjennom tidenne skulle blitt fortrengt, og det skulle heller vert forskere som trudde på det overnaturlige. (lang setning gitt). Da hadde vi vert et helt annet sted en vi er i dag. Muligens ett bedre sted, eller kanskje ett værre sted. Jeg ville trudd lenger til bake i teknologi, men kanskje hatt et bedre liv forde, mindre stressa liv.

Lenke til kommentar
Mennesker har ikke alltid vært "intelligente". Dette bør enhver som svarer i en slik kategori som denne, vite. Å si at "mennesker er mennesker, de er bedre enn alle andre og kommer til himmelen fordi de har sjel", er helt på jordet.

 

Riktig.

Motsier du deg selv, eller er det jeg som har misforstått? Du mener at du selv er på jordet?

Lenke til kommentar

Lord-KGA, Hvis forskere hadde vært trangsynte og ignorant overfor selvsagte fenomener av ren frykt for å undersøke disse (ikke av uinterresse men av frykt) så ville vi vært her vi er idag. Jeg tror ikke verden ville tatt nevneferdig skade av å finne en naturlig forklaring på forskjellige naturlige fenomener, tror du? Litt dumt å tro ett mest mulig korrekt syn på det vi kaller 'verden' som omgir oss ville vært skadelig, men kanskje har du rett og det er slik det er..

Vitenskapen har siden den startet på 1700-tallet under opplysningstida ikke hatt rom for det som ikke kan forklares. Det lages rot og kluss i systemet, og det kan man ikke ha i ett system som er så viktig for menneskene.

 

(jonas),

"Mennesker har ikke alltid vært "intelligente"."

 

jeg er enig.

 

"Dette bør enhver som svarer i en slik kategori som denne, vite"

 

Jeg er enig.

 

"Å si at "mennesker er mennesker, de er bedre enn alle andre og kommer til himmelen fordi de har sjel", er helt på jordet."

 

Jeg er enig.

 

Hadde jeg vært uenig i noe ville jeg sagt ifra om dette i den forrige posten min, jeg tror du er litt ute på jordet nå.

Lenke til kommentar

Hoster opp litt Guffene linker til dere :)

 

http://www.ghostresearch.org/

dette er en eller flere personer som aktift prøver og få bilder /film at Paranorale fenoemer som ka relateres til spøkelser

 

http://www.coasttocoastam.com/

Spøkelser ufoer Ol

 

 

ka komme med en histore om en gammelt hus der jeg kommer fra:

 

dette huset har ikke vert bebod i min leve tid og en ting har meg og mine kamerater merket oss om dette huset og det er at den er en rulle gardin i et vindu på loftet som bruker og forandre sin posisjon dvs av og til oppe av og til nede. nesten som noen har forandret på den .

 

ikke kanske det mest skremende men dette er jo ganske uforklarlig

 

eller så har jeg en gang oplevd og kjøpe på en gaske ødevei med min gamle lett sykkel

og plutselig høre jeg noen rope navnet midt kjempe høyt .. faktisk så høyt at jeg heiv meg på bremsen og låst bakhjulet og nesten framhjulet og når jeg stoppe reiv jeg av meg hjelme , tittet rundt ... kunne ikke se noen og det var ikke noen bebodde hus i nærheten Ps: ropingen var så høy at den overdøvet sykelen og hørtes fint inne i hjelmen

 

EDIT:feil og feil

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Faen.

Skal ikke klikke på noen av linkene til FtZ- eller lese historien hans så sent på kveld. :p:blush:

 

Anyways, Lord-KGA: Ordene i din "lange" post slår meg: "det kan hende....."

 

 

 

:ermm:

 

 

Syns bare det er fint at vi går rundt å lurer og undrer. Uten dette ville verden vært vannvittig kjedelig.

Lenke til kommentar

(jonas), Kanskje du ligner en ape? Jeg vet jeg ikke gjør det iallefall, og jeg ser på meg selv som veldig normal, men hvis du insisterer så..

FtZ-, Skummelt =) Jeg ser åp linkene imorgen. Dette med å høre stemmer har jeg og opplevd, dette under meditasjon, det var faktisk sånn at jeg snudde meg rundt for å se hvem det var (ikke om det var noen), jeg hørte da en hviskende stemme jeg ikke vet hvor kom ifra. Rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...