Gå til innhold

spøkelser?.


Anbefalte innlegg

liv etter døden vell. nå skal jeg vere seriøs fra skummle filmer og skrekkhistortier. altså bringe ordet SPØKELSE inn på den vitenskapelige siden. jeg har jo sett mye på discovery om slik men det er jo bare **** som sitter og trur de føler noe og har lest noe ****.. foregår det seriøs forskning på det av en regjering et eller anna sted. et prosjekt som har fått statlig støtte. i norge eller usa eller noe som kan bringe frem noen resultater.

 

*ver snill og ver lit seriøst*

 

jeg vet det er seriøs paranormal forskning men vet lite om det. så jeg kan prate på forum for og få gode resultater, som vi ofte

 

har aldri sett noe slikt. som spøkelser men opplevd rare ting med en logisk forklaring.

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si ifra om du finner noe.

Grunnen til at vitenskapen ikke har funnet særlig svar på sånne ting enda tror jeg er mangel på utstyr (spesielt måleinstrumenter) som kan måle disse fnomenene.

Edit, jeg har opplevd noe jeg ikke har funnet særlig forklaring på. Jeg funderer på om det kan ha vært ett lite jordskjelv men jeg syntes ikke det virker særlig sannsynlig. En dag jeg var hjemme hørte jeg en rar dirrende lyd. Jeg gikk rundt i j huset og prøve å finne ut hvor den kom fra, jeg trodde først den kom ifra noe elektrisk utstyr som kjøleskap men jeg ble overrasket når jeg merket den kom ifra ett stort massivt treskap. Når jeg holdt hånden på skapet stoppet lyden. Det var som om skapet ristet/vibrerte, men ikke så mye at jeg kunne se det bevege på seg eller kjenne det når jeg hotok på det. Jeg har lurt på om det kanskje kan ha vært ett jordskjelv, men da burde kanskje flere ting i hust ha ristet eller laget lyd ifra seg? eller kanskje ikke. Rart uansettt :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg driver med forskning og utdrivelse av onde spøkelser. Får en god del stats støtte, men de har sagt de vil fornekte dette om de blir spurt, grunnet den kontroversielle forskningen jeg driver med.

 

Så langt har jeg funnet ut at ingen spøkelser er like, da de har personligheten de hadde i det levende livet sitt. Jeg har til og med fått et spøkelse (hun kaller seg Ingrid) som assistent. Hun er vennlig og til stor hjelp når jeg skal drive ut spøkelser.

 

Det beste og billigste instrumentet for å finne de onde spøkelsene er et barometer, da "sinnet" deres vil senke temperaturen på omgivelsene betraktelig. Jeg har ikke funnet noen god måte å måle om "snille" spøkelser er i nærheten enda, uten om Ingrid som forteller meg det.

 

For mer info: www.ghostbuster.no

email: [email protected]

 

 

 

 

 

PS!

Bli med i foreningen for et rent Teknologi og Vitenskap forum!

Lenke til kommentar
PS!

Bli med i foreningen for et rent Teknologi og Vitenskap forum!

Jeg syntes vitenskap er mere spennende og interresant å diskutere når ikke alle som diskutere tror akkurat de samme tingene og alltid er helt enige..

I ett 'rent' vitenskapsforum vil alle alltid være enige med hverandre, og alle vil alltid ha rett. Jeg syntes det hørtes kjedelig ut, dessuten ville ingen av diskusjonene tilføre den neste noe nytt..

PS: Hvis du vil svindle noen kan du heller selge sånne flate plastmatter for noen hundre kroner stykket, de må selvsagt leveres i aluminiums-eske..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

jeg tørr ikke si noe om jeg trur på spøkelser. ettersom jeg hører om utroverdige historier hele tiden og løgner. men så fins det epistoder som ingen er sikre på. jeg kan jo nevne den flyvende hollender. et engelsk krigskip møtte på det så kalte spøkelses skipet og kaptein døde av en merkelig sjukdom *var jo mange år siden trur det var under andre verdens krig så d skulle vell ikke mye til for at d var merkelig*. men flere menn fallt over bord og alle sier de så noe og det er veldig mange mann på et slikt krigskip fra ww2. og når alle sier de såg et skip er det vell litt troverdig, i dette tilfellet har man ikke vitne utagn fra de som mener de ike såg noe specielt.

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar

OK, ok. Verden er deterministisk. Der er ingen spøkelser, ingen 6 sans, ingen hekser og synske folk osv. Der hersker logikk og fornuft. Beklager. MEN, hjernen derimot, presenterer ikke alltid fornuftighet og logikk. Sinnet kan bedra, som de sier. Den innehar visse skjema (filtre) som heletiden bestemmer dens tolkning av omgivelsene. Utallige ting kan føre til feil i disse, eller at feil skjema er aktivert. Jf. psykisk syke personer. Men det er bare en liten del av forklaringen på det "overnaturlige". Den kan også lett innbille seg ting om den har anlegg for det, eller "se det den ønsker å se". Kreativiteten kan ta overhånd, hjernen er utrolig kraftig (Ja, jeg har lucide drømmer). Hvorfor blir overnaturlige ting aldri vitenskaplig bevist. Jo, fordi det er noe som individet opplever, innad. Det kan også være, og viser seg svært ofte å være, naturfenomener. Ofte har det også en annen naturlig forklaring.

Lenke til kommentar
Så langt har jeg funnet ut at ingen spøkelser er like, da de har personligheten de hadde i det levende livet sitt. Jeg har til og med fått et spøkelse (hun kaller seg Ingrid) som assistent. Hun er vennlig og til stor hjelp når jeg skal drive ut spøkelser.

Hvordan kommuniserer du med Ingrid?

Lenke til kommentar
Så langt har jeg funnet ut at ingen spøkelser er like, da de har personligheten de hadde i det levende livet sitt. Jeg har til og med fått et spøkelse (hun kaller seg Ingrid) som assistent. Hun er vennlig og til stor hjelp når jeg skal drive ut spøkelser.

Hvordan kommuniserer du med Ingrid?

Gjennom seksuell kontakt av den telekinesiske sorten selfølgelig

Lenke til kommentar
OK, ok. Verden er deterministisk. Der er ingen spøkelser, ingen 6 sans, ingen hekser og synske folk osv. Der hersker logikk og fornuft. Beklager. MEN, hjernen derimot, presenterer ikke alltid fornuftighet og logikk. Sinnet kan bedra, som de sier. Den innehar visse skjema (filtre) som heletiden bestemmer dens tolkning av omgivelsene. Utallige ting kan føre til feil i disse, eller at feil skjema er aktivert. Jf. psykisk syke personer. Men det er bare en liten del av forklaringen på det "overnaturlige". Den kan også lett innbille seg ting om den har anlegg for det, eller "se det den ønsker å se". Kreativiteten kan ta overhånd, hjernen er utrolig kraftig (Ja, jeg har lucide drømmer). Hvorfor blir overnaturlige ting aldri vitenskaplig bevist. Jo, fordi det er noe som individet opplever, innad. Det kan også være, og viser seg svært ofte å være, naturfenomener. Ofte har det også en annen naturlig forklaring.

Verden er stor, og mange sitter med det jeg tror er en feiloppfattning - at vi har bevist og påvist mesteparten av det som er å påvise. Det er liksom bare noen småting igjen vitenskapen har å finne svar på..

Jeg tror vi såvidt er begynt å pirke på overflaten av dette, vi har ikke funnet svar på en prosent aen gang av alt som er å finne svar på. Vi har kun omkring 5 sanser, men vi trenger tusenser eller kanskje millioner av sanser for å kunne 'se' alt og bevise alt. Siden vi har så snevert sanseintrykk tror jeg aldri vi vil kunne finne svar på en brøkdel engang av alt som er rundt oss.

Vitenskap = Hvis vi ikke kan se det ellr måle det - da kan det ikke eksistere..

Lenke til kommentar
Så langt har jeg funnet ut at ingen spøkelser er like, da de har personligheten de hadde i det levende livet sitt. Jeg har til og med fått et spøkelse (hun kaller seg Ingrid) som assistent. Hun er vennlig og til stor hjelp når jeg skal drive ut spøkelser.

Hvordan kommuniserer du med Ingrid?

Gjennom seksuell kontakt av den telekinesiske sorten selfølgelig

:lol:

Lenke til kommentar

Hunder har en god fealing om når eierne kommer hjem og slikt, mange av de i vertfal.

 

Det var en hund som altid sto å venta en nøyaktig en time før eiern kom hjem. Den stilte seg ved vinduet ved døra. Uansett om eiern av enkelte tilfeldigheter var forsinka så stilte hunden seg fortsat til å vente til samme tid føre han kom hjem. Hunden kunne sanse nå eieren kom, så om han var forsinka, da gadd han ikke sette seg å vente før det ver like før han var hjemme.

 

Litt dårlig skrivi, har nemmelig tenkt til å se på Stargate nå, og det kan ikke vente.

Lenke til kommentar
Så langt har jeg funnet ut at ingen spøkelser er like, da de har personligheten de hadde i det levende livet sitt. Jeg har til og med fått et spøkelse (hun kaller seg Ingrid) som assistent. Hun er vennlig og til stor hjelp når jeg skal drive ut spøkelser.

Hvordan kommuniserer du med Ingrid?

Gjennom seksuell kontakt av den telekinesiske sorten selfølgelig

:lol:

Eller så deler de data/info vha. Norton Ghost? :p

Lenke til kommentar
Armalite66, Eller han har sett lyset og vil ikke tilbake til mørket. Vi lever alle i mørke uansett, så det har kanskje lite å si.

Jeg lever meste parten av livet mitt i lyset. Solen vår står for det aller meste av dette lyset. Jeg var en gang i nord-norge om vinteren, der var det veldig mørkt pga. solen ikke kom over horisonten og det var overskyet; Jeg vil ikke tilbake dit.

Lenke til kommentar
Armalite66, Eller han har sett lyset og vil ikke tilbake til mørket. Vi lever alle i mørke uansett, så det har kanskje lite å si.

Jeg lever meste parten av livet mitt i lyset. Solen vår står for det aller meste av dette lyset. Jeg var en gang i nord-norge om vinteren, der var det veldig mørkt pga. solen ikke kom over horisonten og det var overskyet; Jeg vil ikke tilbake dit.

Nettopp. Du vil ikke tilbake til Nord-Norge, vi vil ikke tilbake til uvitenhet :cool:

Logikk er forresten en illusjon. Ingenting er logisk, det er bare en måte å tenke på som sier at alt vi ikke forstår finnes ikke.

Ett logisk vitenskapsforum er ikke verd fem flate øre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ingen som noen gang har "sanset" at det står noen bak deg, selv om det ikke gjør det?

Vi har hytte på en liten bygd, og min far og tante sier at de begge har sett og hørt ting der, da snakker jeg om ting som ikke kan forklares.

Jeg har selv opplevd i den hytta at det virker som om noen følger etter meg eller noe når jeg er alene. Forklar det? :dontgetit:

 

 

edit: Og nei, jeg er ikke paranoid :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...