Gå til innhold

Abit IC7-MAX3 eller Asus P4C800-E Deluxe ?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg nytt hovedkort nå,, men lurer på 1 ting..

jeg har lyst på dette hovedkortet

 

Asus P4C800-E Deluxe

 

ELLER

 

Abit IC7-MAX3

 

 

og jeg har fra før denne rammen :

 

Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED

 

Og jeg har mest lyst på Abit IC7-MAX3,, fordi den har så mange 6 ata plasser osv,, og så går det for å være et VELDIG bra kort,, men det asus kortet har bare 2 s-ata plasser,,, men også et bra kort da... ikke kommer jeg til å ha så sinnsykt med hardisker trur jeg da,,, men vil rammen min passe på abit hovedkortet?? eller vil jeg kanskje få problemer med den??

Lese på hw her at dem hadde noe problemer med corsair 3200 L L eller noe,, jeg har jo noe ganske likt der av ram... så dem som har peil,gi meg svar. Hva bør jeg velge. Jeg vil ha et kort som er STABILT,YTER bra og som har mange usb 2.0 porter :!: i tillegg kommer jeg til å kjøpe meg p4 3,0 ghz med 800fbs osv,,,og radeon 9800pro har jeg fra før,,, så det holder litt til...

Takker for alt av tips :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm,, ja dette ble ikke enkelt.. Men vet noen om rammen min passer på abit kortet da? Eller vil jeg få problemer. Jeg vet også at asus ALTID er bra osv, og jeg har en litt mere tru på den altso...men alikevel abit kortet har 6-sata porter ,, og det trekker opp for meg,, men jeg er jammen ikke sikker,,

Lenke til kommentar

Har hatt nevnte Abit kort ,kjørte Corsair 1024 TwinX 3200LL .

Det funket bra bare du holder deg unna "turbo" settingene på kortet.

 

Synes ellers at det bråkte for mye og klarte ikke klokke lenger enn det kortet jeg hadde fra før som var MSI 875 .

 

Jeg likte MSI kortet best så det er det jeg bruker nå .

Lenke til kommentar

ok,,, neimen da trur jeg at jeg går for asus kortet ass.... jeg vet om mange som har asus kort, og dem har aldri hatt problemer, og har ingen nå heller... så jeg trur ikke det er dumt valg.men da har jeg bare 1 spørsmål til.

 

Kan jeg på det asus kortet bruke hardiskplassene til S-ata og Ide samtidig?

Og hvor mange hardisker kan jeg eventuelt koble til i "alt" viss jeg bruker 2 cd rom's...?

Lenke til kommentar

mitt snart ett år gamle Asus P4PE tok kvelden for ikke så lenge siden, fikk ikke til å installere windows i det hele tatt.. Har nå et MSI kort som jeg fikk for en rimelig penge hos en kompis

 

(men det er jo ett annet brikkesett)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Asus kortet siden jeg har gode erfaringer med Asus, og fordi det er vifteløst i motsetning til Max 3, som har 2 vifter.

 

Asus kortet har 2 PATA og 2 SATA porter integrert i brikkesettet i tillegg til 2 SATA og 1 PATA via en Promise Raidkontroller. Det betyr 6 PATA og 4 SATA enheter tilsammen. Etter min mening bør det holde for de fleste.

Lenke til kommentar

hmm,, ja,, det kan jo skje med alle det.. alle har litt uflaks i blandt.Men jeg trur nok jeg velger det kortet,, har lest MANGE reviews på engelske test sider osv, og nesten alle sier det er best buy og anbefales på det sterkeste osv,,og jeg har god erfaring med det selv, for jeg hadde et asus kort i den første pc'n jeg hadde,og der hadde jeg aldri feil..

Lenke til kommentar

Oy ja,, da holder det i vertfall med hardiskplass ja. Ja det med vifter er no herk,, jeg hater vifte støy, og noen sier det støyer litt fra den OTES kjølingen. Jeg kommer riktig nok til å sette vannkjøling på chipsettet da, så den blir jo i tilleg kjølt bra der. Nei men da er det nesten avgjort,det blir nok asus nå, har lest hva dem andre sier om kortet her på prisguiden, og det er ingen som sier noe negativt om det kortet,mens abit kortet sier nesten alle noe negativt om. :)

 

Asus it is :thumbup:

Lenke til kommentar

strengt tatt valgt Abit kortet.

Det som ble linket til erfaringene var med de første kortene som kom.

Barnesykdommene.

Jeg vill tørre å påstå at Max3 kortet yter bedre enn ASUS korte

 

Sakset fra testen hw.no gjorde:

Med dette hovedkortet viser ABIT hvorfor de fortjener det ryktet de har opparbeidet seg blant entusiaster. Ta en voldsom mengde funksjonalitet, bland det med vanvittige overklokkingsmuligheter og vi har en vinner. MAX3 gir ASUS-kortene bank i en rekke tester, dette til tross for at disse har fordel av høyere prosessorfrekvens. På samme tid er kortet utrolig stabilt, og ikke minst - det ser bra ut! :)

 

Valget mitt ville ha vært helt klart.. Max3 kortet banker ASUS kortet.

Og stabilitet er ikke noe problem

 

Denne hører uansett hjemme under hovedkort prosessor minne kategorien

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

har lillebroren til P4C800-E Deluxe, nemlig P4C800, og stabiliteten på det er kjempegod.

eneste minuset er at du bare kan stille på ram-volt til 2.85.

Har aldri hatt noen problemer med det, eneste er at northbridgen blir veldig varm hvis du spiller. Har lagt noe artic silver der så det er ikke et problem lenger. Men jeg ville nok ha kjøpt P4C800-E Deluxe hvis jeg hadde kjøpt nytt hk nå.

Lenke til kommentar

Hehe... ok han ene sier det banker asus og han andre sier det motsatte,,, jeg vil egentlig også ha det abit kortet, men jeg er veldig skeptisk til rammen jeg har, og

ja,, er veldig skeptisk til den osv,, kan ikke sette på turbo for eksempel så klikker det... liker ikke tanken,, jeg kommer uansett ikke til å klokke så mye da, trur jeg,,, men jeg ser det at det abit kortet yter bedre på nesten alle testene mellom asus vs abit kortet. vet ikke hvor mye det vil bråke med denne oteskjølingen jeg,når jeg setter den på lav rpm.

Jeg kommer uansett til å kjøle ned chipsettet så den viften forsvinner jo uansett.

 

Vanskelig valg altso :hmm: eller kanskje ikke ;)

Lenke til kommentar

les testen før du sier noe: Test, Abit IC7-Max3

I tillegg kommer Max3 kortet med gigabit nettvek.. er ikke sikker på om ASUS kortet gjør det

Rammen vill nokk fungere fint den ja..

Jeg har ikke til dags dato hatt problemer med noen slags ram på mitt hk..

 

Stutbokk: OTES løsningen er helt lydløs visst man justerer den retti BIOS. Jeg hører ingenting til den i allefall.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...