Gå til innhold

GeForce FX5900


johanf

Anbefalte innlegg

Hvilket FX5900 kort skal man velge til under 2000,-?

 

Hva betyr det at det er et SE kort? Hos ATI er jo dette low-end kortene. På dette asus kortet er det en SE betegnelse.

 

Creative sitt kort viser seg å være en billigutgave(?) eller noe.

 

Jeg vil gjerne ha et EKTE kort. Det jeg har lest meg til så langt, sier meg at ASUS sitt kort kanskje er bedre enn Creative sitt, selv om ASUS kortet kanskje har en dårlig heatsink. Creative sin er av aluminium og på bilder ser det ut til at MSI sin heatsink er akkurat den samme (kortene ser helt like ut).

 

Var det noen som sa rådvill? :blink:

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe det Asus koret til 2095,- er neppe noe kupp!

 

Sjekket prisguiden. Samme kort koster 1675,- hos Pcutstyr : http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=125457

 

De har riktig nok ikke kortet på lager.. Men å betale 400++ mer for det høres ikke gunstig ut.

 

Jeg ville ventet til de fikk det på pcutstyr eller kjøpt et radeon 9800 pro feks dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1412 Isteden!

Endret av Odo
Lenke til kommentar
Å kjøpe det Asus koret til 2095,- er neppe noe kupp!

 

Sjekket prisguiden. Samme kort koster 1675,- hos Pcutstyr : http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=125457

 

De har riktig nok ikke kortet på lager.. Men å betale 400++ mer for det høres ikke gunstig ut.

 

Jeg ville ventet til de fikk det på pcutstyr eller kjøpt et radeon 9800 pro feks dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1412 Isteden!

Odo, jeg vet man kan få 9800 Pro kort for en slikk og ingenting, men jeg er nVIDIA fan, så det blir nVIDIA uansett.

 

Ang. ASUS FX5900, PC Utstyer er ganske billige - vi får se hva som skjer på bestillingsdagen.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Nvidia Fan.. Ja-ja!

 

Ellers så skulle du nok bestilt asus-kortet for en uke siden(etterpåklokskap), var selv på jakt etter skjermkort og så de hadde det på ukenstilbud på hwb/netshop til 1795 (tror jeg, i allefall under 1800), vurderte det sterkt ,men endte på et radeon 9800pro. Ikke fan av hverken Nvidia eller Ati jeg, men syntes 9800pro det gav mest for pengene.

 

Uansett lykke til i jakten på et Nvidiakort!

Lenke til kommentar

 

Jeg ville ventet til de fikk det på pcutstyr eller kjøpt et radeon 9800 pro feks dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1412 Isteden!

Jeg bare satt å ventet på det..

Når han sier nVidia så mener han faktisk det..

uansett er 9800Pro for dyrt i forhold til pris..

 

Creative lager meget gode kort, har ett selv. FX5600 Ultra.. det er ett meget godt kort, sugen bundle, men prisen deretter:)

Lenke til kommentar

Jarmo, jeg mener jeg ett sted har lest at Gainward sine kort er sånn halvveis XT (slow edition) kort og dette resulterer i "lavere" ytelse enn f.eks. ASUS sitt kort.

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

 

_

johanf

Dette er et XT kort ja, men kjører dog høyere hastighet en vandlige XT-kort(så det blir som du sier en halveis XT).

 

Men 5950U modden funker som bare det, prøvd på 3 av disse korta og 2 gikk det helt fint med, den tredje måtte klokkes litt ned(kjørte 450/900 mot 475/950 som er full hastighet).

Lenke til kommentar

Stig-Arne, nå er det jo sånn at man kan få et 9800 Pro kort til samme prisen som et FX5900 kort og da blir jo pris-/ytelses forholdet mye bedre enn for et 5900 kort. Jeg skulle veldig gjerne kjøpt det feteste kortet, eller bare et 5900 Ultra, men å betale den doble prisen er det ikke verdt.

 

Thomas, jeg bryr meg (nesten) ikke om at det banker eller ikke banker et 9600XT kort, siden jeg ikke vil ha ATi. Sorry ... De har kanskje gode kort, men alle (iallfall mange) syter om at driverene er det største problemet, og det gidder jeg ikke styre med.

 

Civilix, ah - da var det som jeg hadde hørt.

 

Jeg lurte egentlig bare på hva de åndssvake nyansene mellom alle 5900 kortene var.

 

Creative sitt kort - er det egentlig et XT kort, siden det har 2.8ns RAM?

ASUS sitt kort - SE utgave, er dette samme som XT?

Gainward sitt kort - Her har jeg hørt at det er "oppklokkede" XT kort.

Leadtek sitt 5900 - Dette har også 2.8ns RAM, men det virker ikke som et XT kort.

 

ARG! Jeg blir gal!

 

Takk for all respons, folkens. :)

 

edit: reply til Civilix.

 

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp satt på en Pizza, så jeg tar meg ikke tid til å forklare hvorfor jeg ville ha valgt dette kortet dersom jeg ikke kunne ha kjøpt det jeg har nå, dette;

 

Dette skulle være sånn passe etter pris og ytelse:

 

WinFast A350XT TDH

 

Prøv å ring til;

 

Distributors in Norway

 

EET Nordic

 

Olaf Helsetsvei 6

Postboks 44 Bogerud, 0621 , OSLO

 

Tel : 22919500

Fax : 22742050

Homepage : www.eet.no

Email : [email protected]

 

Kanskje de kan hjelpe deg til å finne en forhandler med "grei" pris?

 

Jeg kjøpte mitt WinFast A380 Ultra TDH MyVIVO i Singapore i begynnelsen av desember sist år til under kr 3 000 og er kjempefornøyd med dette kortet!

 

Lykke til!

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Jarmo, jeg mener jeg ett sted har lest at Gainward sine kort er sånn halvveis XT (slow edition) kort og dette resulterer i "lavere" ytelse enn f.eks. ASUS sitt kort.

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

 

_

johanf

Ja stemmer dette her. Dette GayWard korte har kun 2,8ns på minne.

Altså i utgangspunkte det ikke går å klokke mer , siden minne på 2,8ns er på 700Mhz ...

Lenke til kommentar
Stig-Arne, nå er det jo sånn at man kan få et 9800 Pro kort til samme prisen som et FX5900 kort og da blir jo pris-/ytelses forholdet mye bedre enn for et 5900 kort. Jeg skulle veldig gjerne kjøpt det feteste kortet, eller bare et 5900 Ultra, men å betale den doble prisen er det ikke verdt.

 

Sorry, glemte seff å skrive at jeg tenkte på XT utgaven av 5900 serien..

Du får det ned til 1600 kr for ett gainward kort..

Og det er da pris/ytelse kommer inn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...