Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi rekkevidde


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer paa rekkevidden paa 802.11g kort... Jeg bor i samme bygning som et hotell, og har faatt tillatelse til aa bruke deres traadloese nettverk.. Jeg har testet om det funker med et PCMCIA kort i en baerbar PC jeg har laant, signalet registreres, men det er ikke sterkt nok til aa koble seg til. Hvor mye hjelper da et PCI kort med seperat antenne slik som et av dise f.eks?? www.wlansupply.no/index.asp?page=show&mnuChoise=Klientprodukter&kat=PCI-kort

 

Funker det, ville jeg da faa tilgang til T1 nett :devil:

 

Sorry jeg ikke har norskt tastatur... Bor i USA.

 

Thanks....

Endret av davidnorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer helt an på husets konstruksjon. mye betong og armering dreper signalet.

en tommelfingerregel er at en kan forvente ca 20-50 meter rekkevidde innendørs, men som sagt varierer dette med hvor basestasjonen og klientene befinner seg, og husets materialer. det er vanskelig å komme med noe fasitsvar i denne sammenhengen, det er best å bare prøve seg frem.

 

edit: en ekstern antenne kan nok hjelpe litt.

 

sakset fra databladet som ligger linket under produktspesifikasjonene:

 

communication range:

speed indoor outdoor

54mbps 20m 50m

18mbps 60m 150m

11mbps 75m 180m

1mbps 125m 570m

 

"all distances are estimated.

wireless connections may be affected as physical conditions and circumstances vary."

Endret av plumbo
Lenke til kommentar

jeg mener at du kan få wlan på over mangfoldige km så vist du har riktig utstyr kan du sikkert komme deg igjennom en vegg :) .... sitter på et netverk som er 5 km unna base stasjonen :) er bare at du må ha riktig utstyr og base stasjonene må vere brukbar kvalitet på (utendørs base stasjoner).

 

Men uansett med riktig antenne, kort og noenlunde klar sikt tror jeg du skal klare et par hundre meter :)

Lenke til kommentar

I statene kan du få kjøpt 200mW Senao kort lovlig. (max 100mW i Europa)

Det skulle la dine signaler nå frem til AP-et, men du trenger nok en antenne som er retningsstyrt for å få bedre signal fra AP.

 

Men om du kjøper Senao: Sitt ikke med boksen i fanget nær stamtreet ditt, det er en grunn til at det er ulovlig i europa :green:

Lenke til kommentar

5KM?? Hva slags utstyr er det du bruker da?! Tryvannstårnet?

Her jeg bor er det mye betong... Ikke bra. Det er derfor jeg sliter med å få kontakt. Er det noen PCI kort som anbefales og som har bedre sende og mottagelse enn andre? Finner veldig lite info om dette rundt om kring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...