Gå til innhold

Hvor kan jeg få kjøpt salt peter i pulverform?


alex100

Anbefalte innlegg

Jeg snakka med naturfaglæreren min kaliumnitrat er ikke syre det er et salt, har egentlig ingenting med salpeter å gjør bortsett fra at det kan bli til det. Vis ionebindingen oppløses til k+ og no3-, no3- vil så binde seg til h+ og danne hno3 som er salpeter :D

 

 

Fulgte med litt i naturfag timene :D  host 6er host

2033413[/snapback]

 

haha, du fulgte tydeligvis ikkje my emed viss du sier at hno3 e salpeter for hno3 er salpetersyre, kno3 er salpeter :!: :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lage røykbombe? Det gjorde jeg for en stund siden med Salpeter... den rocka. Uansett, på apoteket har de det

Jeps. Prøvde meg i dag, men fikk ikke det til. Den ville ikke brenne noe, og når jeg først fikk brent den (ved hjelp av brennveske og en gammel t-shorte), så kom det ikke mye røyk fra den.

 

Det jeg brukte var salpeter, men det var i små korn-format, så jeg måtte male det opp. 30 gram salpeter, smeltet sammen med 20 gram med sukker til en brun blanding. Men som sagt; det funket ikke særlig bra.

2009520[/snapback]

 

Hmm....du har gjort litt feil...man skal ha 70 % saltpeter og 30 % sukker..

6884223[/snapback]

 

HAHA, du quota nettopp en 2år gammel post^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

På Fk butikken koster det 180spenn for 25kilo rent salpeter i pulverform.

 

Bruker det selv til å lage pipebombs, svartkrutt, røykbomber, flashkrutt mm.

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Question: Hvorfor har jeg skrevet "salt peter" helt til nå?

Svar: Fordi det heter det på engelsk, og regnet med at det var det på norsk også :)

2009524[/snapback]

Aner ikke om noe har kommentert dette, men det heter "saltpeter" på engelsk også.

 

EDIT: Ser nå at denne tråden er gammel. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...