Gå til innhold

radeon 9800 PRO - hakker

Valent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nylig kjøpt min saphire radeon 9800 pro, og har en intel pentium 4 (3ghz prescott). Av noen rar grunn så hakker spill!!!!!!!

Dette er utrolig irriterende og jeg blir da meget skuffet!!

Jeg kjører de nyeste omega catalyst driverene (mini overklokket) og alt er updated til det minste.

vet noen hva feilen kan være?

den hakker på høyest oppløsninger.

spill som

- Unreal Tournament 2k4

- Halo

:no::no::no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med Halo så er det på grunn av dårlig koding fra konsoll over til pc.

Er det demoen til Unreal Tournament 2k4 du bruker, så kan det jo hende at det er det som er problemet. Har testet den demoen selv og kjører på full pupp uten noen for for hakking. Har et Herules r9800pro og samme cpu og 1 GB med ram. Jeg bruker Ati sine drivere, har du prøvd dem?

• 2 uker senere...
Skrevet

hvis du skal kjøre spill på høyeste oppløsninger så burde man ha 256 mb minne på skjermkortet, hvorfor ikke bare sette ned til 1024x1248 og 4xaa? , grafikken blir jo penere med sistnevnte

Skrevet

"Nedgraderte" til 9800 pro fra FX5900 er på lørdag. Ble skikkelig skuffet :cry: Særlig Battlefield Vietnam ble helt h***te å spille :( Kjøpte et Sapphire 9800Pro 128MB (Hynix). Scoren min i 3Dmark datt også fra 6500 til 6300 pluss at maskinen ble svært kranglete :no: (jada, alt av Nvidia drivere ble kjemisk fjernet fra OS'et)

Har ABit IC7-MAX3 med [email protected] - 1 GB Geil PC4000 RAM. Kjører XP pro SP1.

;-S

Skrevet

Uh? du skal ikke få så høy score som 6500 i 3dmark03 med GFFX 5900... Jeg finner det underlig at BF:V kan være et h***te å spille hvis du får 6300 istedenfor 6500, det er jo snakk om noen få fps forskjell. Uansett, hvis du får 6300 med en [email protected], så er det ingenting galt med systemet ditt.

Personlig får jeg 6000 3dmarks i 03, og kjører BF uten noen som helst problemer...

Skrevet
Uh? du skal ikke få så høy score som 6500 i 3dmark03 med GFFX 5900... Jeg finner det underlig at BF:V kan være et h***te å spille hvis du får 6300 istedenfor 6500, det er jo snakk om noen få fps forskjell. Uansett, hvis du får 6300 med en [email protected], så er det ingenting galt med systemet ditt.

Personlig får jeg 6000 3dmarks i 03, og kjører BF uten noen som helst problemer...

Samme her, kjører med 1280*960 med aller høyeste innstillinger og 64 bots på serveren (klarer lett 1600*1200 også men for å være på den sikre siden så kjører med denne oppløsningen).

I 99% av tilfellene så er det snakk om brukerfeil og innstallasjon av drivere, en slik maskin skal kjøre BF:V glatt med høy oppløsning og mye grafiske detaljer.

Skrevet
Nedgraderte" til 9800 pro fra FX5900 er på lørdag. Ble skikkelig skuffet  Særlig Battlefield Vietnam ble helt h***te å spille  Kjøpte et Sapphire 9800Pro 128MB (Hynix). Scoren min i 3Dmark datt også fra 6500 til 6300 pluss at maskinen ble svært kranglete  (jada, alt av Nvidia drivere ble kjemisk fjernet fra OS'et)

Har ABit IC7-MAX3 med [email protected] - 1 GB Geil PC4000 RAM. Kjører XP pro SP1.

9800pro skal i de fleste tilfeller være bedre enn 5900ultra.....

Jeg tviler sterkt på at du får 6500poeng med et 5900ultra....

Det er den uklokkete scoren min med mitt 9800xt og amd 64....

Sikker på at du har på 1024/768??

Uansett så er det mange som har problemer med bf:v og 9800pro.

jeg tror det skal komme en patch som skal fiske problemet snart....

Gjest Slettet-10579
Skrevet
sjekk om agp er aktivitert i biosen, har gått på den smellen før...

Tror nok "agp er aktivert i BIOS". Det hadde ikke blitt mye bilde ellers, med mindre han har det eneste eksemplaret i verden med Radeon 9800 Pro PCI.

:thumbs:

Skrevet (endret)
9800pro skal i de fleste tilfeller være bedre enn 5900ultra.....

Jeg tviler sterkt på at du får 6500poeng med et 5900ultra....

sant, men han sier ikke at han har 5900Ultra engang :hmm:

Endret av apollox
Skrevet (endret)
sjekk om agp er aktivitert i biosen, har gått på den smellen før...

:laugh:

Flott... og hvordan fikk du skjermbilde jeg tør å spørre? :p

Endret av Rafael
Skrevet

har en xp2700+@2,1ghz, rad9800pro, har ingen problemer med verken ut2k3, bf:vietnam eller far cry for den del. bf:v f.eks. kjører jeg hakkefritt @ 1200* med masse detaljer (hakker litt på store områder selvsagt), men spiller på 1024* for sikkerthets skyld, som tidligere nevnt :)

jeg har originale ati-drivere (litt eldre drivere pga merkbar fps-forskell), samt en radeon refresh-fix og Rage 3d Tweak. skal nevnes at jeg derimot har fps-problemer i spill med quake3-motoren, men det er en annen sak. :)

Skrevet
"Nedgraderte" til 9800 pro fra FX5900 er på lørdag. Ble skikkelig skuffet :cry: Særlig Battlefield Vietnam ble helt h***te å spille :( Kjøpte et Sapphire 9800Pro 128MB (Hynix). Scoren min i 3Dmark datt også fra 6500 til 6300 pluss at maskinen ble svært kranglete :no: (jada, alt av Nvidia drivere ble kjemisk fjernet fra OS'et)

;-S

BFV sliter på 9800 Pro av en eller annen grunn... mitt 9800 NP kjører BFV så det suser :devil:

Skrevet
BFV sliter på 9800 Pro av en eller annen grunn... mitt 9800 NP kjører BFV så det suser :devil:

Det eneste som 9800 ikke takler i dette spillet er AA og Aniso (desverre).

Det er den samme feilen som BF1942 hadde i første utgave men ble rettet opp med en patch.

ATI og EAgames arbeider sammen om å finne en løsning på dette problemet og man kan være ganske sikker på at det blir rettet opp i første patch.

Sitat EAgames:

We are currently discussing with ATI the issues with BFV and certain high-end ATI cards. As an interim solution, if you turn off Anti-Aliasing and Anisotropic Filtering you will have a much better playing experience.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...