Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp av noen som har peiling ?


Myr

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg vuderer å kjøpe meg en ford sierra til første bil...Men har ikke klart å peile meg heilt inn enda..

Slik som eg forstår det så er det Doch og Is som er tingen!?

Er det samme karoseri med forskjeli motorer eller?

Lurer også på hva motor efekt dei yter(tenker da på 2,0l)?

Hadde vert fint vist noen av dere som har en del peiling på Sierra kunda ha forklart meg litt ;) ,vist det er noe annet som eg "burde" vite så forklar meg det gjerne :)

Takker på på forhand :yes:

Btw:Ikke heng dere opp i skrive leifer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

is en er den med vingebil karroseriet . doch er av den nyere typen. sitter 115 hk i is en 120 i doch. xr 4x4 er også et alternativ med enten 2 liter ( men det er litt for lite med vekta av 4x4 ), eller 2,8 med 150 hk. den er grom på vinteren men drikker bensin. ellers så er det jo cosworth da men det koster jo mye mer. så er det helvete å forsikre. xr 4i og xr 4x4 er også dyre og forsikre. sierra er en skru bil så lønner seg å kunne reparere små ting og sånn selv ellers blir det fort dyrt. men sierraene har sinnsykt råt utseende. i hvertfall hvis du får på litt styling og sånn. trim potensiale er stort på både is doch og 2.8 , men det koster penger.

Lenke til kommentar

Takker fikk litt mere klar het i det nå :D Vell skruing passer vell meg i grunna veldi bra siden eg går ut i lærling som bilmekaniker til sommern ;)

Trimming,tja..Det må jo gjørest en del endringer..Er ikke sikker på kor langt eg kommer til å gå(uansett ka bil det blir,sikkert en sierra :cool: ).Men begynner sikkert med det vanlinge;som Kn,efektanlegg,porting,og lette svinghjulet litt..Har tilgang til en Turbo..men heh..vi får se :p

Går i grunna ut i fra att nesten alle biler med bakhjul å over 100hk er kønge om vitern :p

Men vilket karoseri har doch? er det de "vanlige" karoseriet til sierra 2,0l?

i så fall blir det is me vinge :D er det noen som har en bra side me styling til sierra?

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar

doch kom først i 1990.

 

Ville heller hatt en scorpio jeg, så og si samme bilen i litt større utgave. MEGET god å kjøre og massevis av plass. En slags "luksusbil" for mannen i gata.

 

Er egetnlig ikke noe fan av bastardbiler, men skulle jeg hatt sierra ville jeg hatt en sedan med cossiestyling. Aller helst en original sapphire cossworth såklart

Lenke til kommentar

Den var ok nice den sierran is der Hawk_72 ;) btw:det er en dønn lik en slik sierra som kjører rundt her..tru han har planer om å få på en gedigen turbo..slik som han på stod da så¨skulle han få 550hk når han var ferdi :love:

Ja,liker sedan me cossiestyling blir ganske rå da,men det blir også is'en med en fet vinge bak på. :yes:

går i grunna ut i fra det er is som går best,siden har litt mindre vekt å drasse på!??

Det som er vikti for meg er i grunna att den er bakhjul og klarer å legge an brett :p (klarer vell sikkert ikke d orginalt da men) Hørest sikkert litt dumt ut,men liker breisladd å go lukt av svidd gummi :roll:

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar

Kva koster cossiestyling til sierra??

 

syntes vanlig sierra (ikkje sedan) er stygg uten vinge :/

Sedan ser bedre ut orginal, men den får jo ikkje den FEITE

cossie vinga.

Og så må den jo ha sånt panser med 'luftehull'..

 

Eg skal vell kanskje snart ha meg førstebil sjølv, derfor eg lurer ;)

 

(mangler bare peng :roll: )

Lenke til kommentar

upz..tru kanskje d er en xr4 eller noe..men det er vel neppe mye orginalt for å si det slik...han har jo sikkert rølt på seg noen hester også da ;) heh..

men har noen en side der dei selger styling til sierra? plz lag til en linke eller noe vist :thumbup:

Lenke til kommentar

ford = fliser oppskrytt riskoker dritt.

 

kollevold selger noe glassfiber styling så vidt jeg vet. negativt med uorginal styling er som regel dårlig passform.

 

www.cosworth.no selger styling.

 

i england er det mange. kjøp bladet fast ford på narvesen der står det masse annonser. og ikke minst masse interessante artikler,

Lenke til kommentar
Hei.

Eg vuderer å kjøpe meg en ford sierra til første bil...Men har ikke klart å peile meg heilt inn enda..

Slik som eg forstår det så er det  Doch og Is som er tingen!?

Hva mener du med Doch? 2.0IS har orginalt 115 hk. Har hatt en slik.

Vell,etter de eg forstår så er de "navnet" på motoren(Doch).En doch 2,0l har 120 hk å står i sedan karoseriet, som noen alle rede har skrevet her..men

 

 

Men takker alle for å ha svart..*Tusen Takk* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...