Gå til innhold

Dreamweaver MX 2004 problemer..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig vitsen med å bruke masse mellomrom? Har sett mange som f.eks. ikke har hørt om ordet "center", og bruker mellom rom overalt, så det bare blir stygt..! :nei: Menmen.. Det er hvertfall min mening..! DW er jo den beste WYSIWYG-editoren, men om du skal bli virkelig dreven vil jeg anbefale at du begynner å kode mye mer! Start noepad, å begynn å skriv litt! Det å bruke koder som   er noe du bare må vende deg til, for om du f.eks. skal skrive ø i koden, må du skrive ø osv.! Mye sånt.. Og copyright: ©

Lenke til kommentar

for å sitere en bekjent av meg

 

"du skal kunne det på papiret før du begynnet å bruke elektroniske hjelpemiddler"

 

å bruke en litt mer avansert editor som fikser det med æ øå for deg.. kan spare mye tid..

 

men ellers så er html elementær kunnskap hvis du skal holde noe mere på med web

Endret av gather
Lenke til kommentar

Ser ut som noen av dere folka har litt greie på dette i Dreamweaver, så jeg spør litt her jeg... :p

 

Hvordan lager en gjestebok i Dreamweaver?...

Og, jeg har satt inn et lite bilde, men hvis en trykker på det, så åpner deg seg i full str..hvordan gjør jeg det? Jeg husker ikke hva det heter, så det hjelper ikke å se i bruksanvisningene, heller... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ser ut som noen av dere folka har litt greie på dette i Dreamweaver, så jeg spør litt her jeg... :p

 

Hvordan lager en gjestebok i Dreamweaver?...

Og, jeg har satt inn et lite bilde, men hvis en trykker på det, så åpner deg seg i full str..hvordan gjør jeg det? Jeg husker ikke hva det heter, så det hjelper ikke å se i bruksanvisningene, heller... :dontgetit:

Gjestebok kan ikkje DW lage til deg, det må du enten lage selv eller bruke

et ferdig script, se her for php; Hadde ingen asp linker...

 

http://php.resourceindex.com/

 

Du kan også som sagt lage selv, enten kode selv i php, asp e.l, eller bruke

DW sin funksjon for å bygge slike sider;

 

http://www.macromedia.com/support/dreamwea...lding_apps.html

 

Bilde:

Du legger en link på thumb som åpner et nytt og større bilde...

Lenke til kommentar
Ser ut som noen av dere folka har litt greie på dette i Dreamweaver, så jeg spør litt her jeg... :p

 

Hvordan lager en gjestebok i Dreamweaver?...

Og, jeg har satt inn et lite bilde, men hvis en trykker på det, så åpner deg seg i full str..hvordan gjør jeg det? Jeg husker ikke hva det heter, så det hjelper ikke å se i bruksanvisningene, heller... :dontgetit:

Gjestebok kan ikkje DW lage til deg, det må du enten lage selv eller bruke

et ferdig script, se her for php; Hadde ingen asp linker...

 

http://php.resourceindex.com/

 

Du kan også som sagt lage selv, enten kode selv i php, asp e.l, eller bruke

DW sin funksjon for å bygge slike sider;

 

http://www.macromedia.com/support/dreamwea...lding_apps.html

 

Bilde:

Du legger en link på thumb som åpner et nytt og større bilde...

Takker! Det emd link på bilde funket strålende! :w00t: Dog er jeg ikke heeeelt med på hvordan en fikser sånn gjestebok... :roll:

Lenke til kommentar
center-taggen er ikke lov i XHTML 1.0 Strict. Men så har XHTML 1.0 Strict som formål å ødelegge for alt som har med design å gjøre :p

Formålet er vel heller å få puttet så mye som mulig inn i et stilsett slik at brukeren selv kan tilpasse siden utifra sitt behov. Er man blind er det jo ganske greit å kunne slå av alt av design slik at man lettere kan lese teksten, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å lage en slags sånn "kommentar" til noen bilder? Hvis en tar musa over bilde, så kommer det en tekst opp i en boble elns.

Eller er det noen som har forslag om noe annet? Synes det blir så mye og ikke så pent hvis jeg skal skrive tekst under hvert bilde.

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å lage en slags sånn "kommentar" til noen bilder? Hvis en tar musa over bilde, så kommer det en tekst opp i en boble elns.

Eller er det noen som har forslag om noe annet? Synes det blir så mye og ikke så pent hvis jeg skal skrive tekst under hvert bilde.

i <image> legg til alt="teksten til bildet".

 

eksempel:

<image src="hei/du/der.jpg" alt="bildet hei du der.">

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...