Gå til innhold

Dreamweaver MX 2004 problemer..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen mulighet for å lage en slags sånn "kommentar" til noen bilder? Hvis en tar musa over bilde, så kommer det en tekst opp i en boble elns.

Eller er det noen som har forslag om noe annet? Synes det blir så mye og ikke så pent hvis jeg skal skrive tekst under hvert bilde.

i <image> legg til alt="teksten til bildet".

 

eksempel:

<image src="hei/du/der.jpg" alt="bildet hei du der.">

bruk "title" istedet for "alt"

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å lage en slags sånn "kommentar" til noen bilder? Hvis en tar musa over bilde, så kommer det en tekst opp i en boble elns.

Eller er det noen som har forslag om noe annet? Synes det blir så mye og ikke så pent hvis jeg skal skrive tekst under hvert bilde.

i <image> legg til alt="teksten til bildet".

 

eksempel:

<image src="hei/du/der.jpg" alt="bildet hei du der.">

bruk "title" istedet for "alt"

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å lage en slags sånn "kommentar" til noen bilder? Hvis en tar musa over bilde, så kommer det en tekst opp i en boble elns.

Eller er det noen som har forslag om noe annet? Synes det blir så mye og ikke så pent hvis jeg skal skrive tekst under hvert bilde.

i <image> legg til alt="teksten til bildet".

 

eksempel:

<image src="hei/du/der.jpg" alt="bildet hei du der.">

bruk "title" istedet for "alt"

Nei nei nei!!!

 

title="" skal brukes i f.eks <a>, ikke i bilder (iallefall ikke til det formålet, har jeg hørt).. alt="" er også nødvendig i XHTML, så det er like greit å bruke den først som sist... :roll:

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Ser ut som noen av dere folka har litt greie på dette i Dreamweaver, så jeg spør litt her jeg... :p

 

Hvordan lager en gjestebok i Dreamweaver?...

Og, jeg har satt inn et lite bilde, men hvis en trykker på det, så åpner deg seg i full str..hvordan gjør jeg det? Jeg husker ikke hva det heter, så det hjelper ikke å se i bruksanvisningene, heller... :dontgetit:

Du kan bruke denne for gratis gjestebok, ferdig oppsatt på server.

 

www.alxnet.com

Lenke til kommentar
Skal jeg bruke alt, eller skal jeg bruke title....? :dontgetit::roll:

Du skal bruke Alt. Dette vil komme opp om bildet av en eller annen grunn ikke skulle vises. Det er et IE fenomen at alt-verdien kommer opp i en gul boks når man holder musen over bildet. Om du vil at denne boksen skal komme opp i alle browsere bruker du Title, i tilleg til alt-verdien..

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg prøve å bruke "alt"....Men det er ingen som husker om det er en knapp en kan trykke på?...er litt lettere for en "nybegynner" som meg... :p

jeg fant en "comment" knapp, men det fant jeg ut at var en knapp beregnet på meg, og ikke de som leser på sia mi... :roll:

Lenke til kommentar
Ok, da skal jeg prøve å bruke "alt"....Men det er ingen som husker om det er en knapp en kan trykke på?...er litt lettere for en "nybegynner" som meg...  :p

Trykk på bildet du vil sette alt-tag på og skriv inn det du vil skal stå i alt-taggen som vist her:

dw-bilde.gif

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...