Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De selger koblinger med ventiler på microplex og mange andre plasser....

disse kan du bruke slk at du bare stenger ventilen og kobler fra.... intet vann mistet.... synn de er så sykt dyre da... når du skal ha 4 stk kommer det opp i flere hundre.... vurdert dem selv mange ganger...

 

vil lufttrykk koblinger være brukelig tror dere? de har jo ventil.....

jeg vet bare ikke hvor stor åpning ventilen gir når den er åpen.. noen som kan si meg det?....

Lenke til kommentar

Herregud, at jeg ikke tenkte på det. Har noe lignende på jobb(Om de ikke er kastet. Ikke særlig pene dog. Et messingstykke som du setter på hver slangeende . Slangebitene har hver sin sluse. Slangene kobles så sammen og slusene åpnes. Dyyyre saker, ikke særlig mange som gikk av dem. *Se om jeg finner dem til helgen*

Hmm, kanskje jeg endelig får meg radiator i hagen :p

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

har vert en tur innom clas ohlsom og biltema i dag og kjøpt inn måsnax :D

 

her er delene:

 

normal_IMG_0355.jpg

 

 

delene er:

 

4xSlangenipler

8xSlangeklemmer

10xlange skruer med maskinjenger

10xmuttere som passer skruene

10xStøtteskiver

10x 1200 våtslipepapir

5 meter gummislange som passer niplene

 

nå gjenstår bare den endeløse jakten på kobber og pleksiglass

Lenke til kommentar
Du kunne nesten spart deg slangeklemmene, siden strips fungerer like bra, og er mye penere. Med mindre du skal rive i slangene da.

Sjekket at skruene går igjennom hovedkortet?

skruene er 6 cm da så regner med at de gjør det

 

prioriterer sikkerhet framfor utseende, derfor skal jeg bruke slangeklemmer

 

EDIT: ahh, slangeklemmene passer ikke slangen når den er tredd utenpå selve niplen, ser ut som om jeg blir nøtt til å anvende strips, men trenger man egentlig det i hel tatt, jeg må bruke all min makt for å få tredd slangen på nipelen, for slangen er ganske stiv og veggen er ca 2mm tykk så den er har å tre på, og har ikke shans til å dra den av på egen hand, må skjere den av....... så tror dere jeg kommer til å trenge noe ekstra i hele tatt?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Vel, du som prioriterer sikkerhet burde vel bruke det ;)

Nei seriøst, med de rillene som er på så skulle man vel strengt tatt ikke tro det, men jeg tar ikke sjansen.

Mente forresten ikke lengden på skruene, men tykkelsen. Altså om de ikke er for tykke til å gå igjennom de 4 hullene. De så hvertfall ekstremt tykke ut.

Lenke til kommentar

Og så skal du også særlig passe på en ting; Sørg for å kappe slike slanger i så "riktig" lengde som mulig! De har en viss tendens til å "bryte litt imot", og det kan faktisk påvirke blokk-trykket mot core.

Et triks er å bruke en hårføhner etter at slangene er montert. Varmes de litt, så føyer de seg også lettere til montasjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

prosjektet har vert lagt på is i en stund nå, grunnet tentamerer og masse prøver på skolen, der fram til å gjennopta arbeidet iløpet av neste uke. dette uv-limet virker veldig interessant. funker litt på samme viset som med det de bruker hos tannlegen hvos de lyser på tanna di for å få ett eller annet til å størke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...