Gå til innhold

Varm mus!


Anbefalte innlegg

Vi er et par stykker opplevde noe snodig nettopp. En maskin hadde stått på (men ikke pålogget) i en times tid. Da vi skulle logge på ga musa ingen respons, og i tilleg var den skikkelig varm på oversiden (mot venstre) og enda varmere på undersiden. Koblet den fra med en gang, kontakten inn til maskinen var ikke varm.

 

Skal dette overhodet være mulig? :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tosk! skal dette være en dårlig april spøk?? :no:

finn på noe bedre gutt =)

GUTT??? :scared:

 

 

Neida, det var ingen spøk. Trodde selv det var det da min medstudent gjorde meg obs på det, ville ikke være "lettlurt" og kjenne etter.. :p Men varm var den.

Lenke til kommentar
haheahehehe! kanskje den hadde fått "Muse - Syken" haeheahaheh! :p

Du får stikke et termometer i hullet "der sola aldri skinner" (lo-kula på undersida) så ser du om den har feber :p

 

 

Men seriøst: Det kan være noe galt med musa. Sansynligvis en komponent som har røket, slik at strømtilførselen "kortsluttes" litt, og strømforbruket og varmeutviklingen øker. Hvis det er en trådløs mus bør du ta ut batteriet, og evt prøve med et nytt. Hvis det blir like varmt så er problemet i elektronikken i musa og du bør ta ut batteriet igjen, og be skolen sende musa tilbake til produsent om det er noen garantier som gjelder, eller bare kaste den og kjøpe ei ny.

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd varm mus.. Men situasjonen var noe annerledes.. :)

 

Jeg hadde nemmelig slaktet en bærbar maskin og tatt ut mouse-paden.. dette skulle i prinsippet være en mus basert på ps/2 standard.. (den har en egen kontroller som skal gjøre om signalene fra selve paden til vanelige ps/2 signaler) så jeg kikket litt etter koblings skjemaer på inet og loddet på ledeninger fra en helt vanlig ps/2 mus.. så stappet jeg denne inn i maskinen.. etter ca 20 sekkunder (da maskinen hadde startet på nytt.) så la jeg hånda på mousepaden.. og jeg brant meg.. altså.. den var farlig varm.. varmere enn mitt gammle Ge-force DDR 32 kort.. og dette smeltet håra oppå fingrene.. :p

Da var jeg ikke sein om å få røsket ut den ps/2 kabelen altså..

 

Men men.. er alltid morro med små prosjekter.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...