Gå til innhold

Porto på e-post og IM-tjenester?


Anbefalte innlegg

heh, selv om dette var en april spøk så har jo faktisk Bill og den amerikanske arbeidsgruppa som er satt ned for og se på spam problematikken foreslått og ta betalt for e-mail (ikke IM etc). De foreslo et frimerke system for og hindre at det skulle være attraktivt for spammere og sender xxxx ant millioner mail hver dag. Og nei dette er ikke en april spøk, leste om det for et par mnd siden.

Stemmer det ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste med spøken er jo at man kan skrive under på en kampanje på www.mailprotest.no (www.mailprotest.raw.no), over 500 stykker har visst allerede meldt seg på, hehe... Håper de legger du hvem som har vært dumme nok til å melde seg på imorgen, Muhahahahahaha!

 

EDIT: hm... lurer på hvem som har med raw.no å gjøre jeg, hehe...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Nei sotten ta, jeg gikk fem paa.. Ergerlig...

 

men jeg faar da skylde paa at det er 2 om morgenen her i uniten og jeg ikke husker hvilken dato det er :no:

 

Ditt bidrag er lagret, takk for hjelpen!

 

 

Og husk at det er 1. april i dag! :-)

 

Men det var bra skrevet, gadd ikke aa etterforske linken naermere siden det tar noen minutter for den 75mhz aa loade en ny side... men ja, jeg var nok dum nok til aa skrive under :(

Lenke til kommentar
Det beste med spøken er jo at man kan skrive under på en kampanje på www.mailprotest.no (www.mailprotest.raw.no), over 500 stykker har visst allerede meldt seg på, hehe... Håper de legger du hvem som har vært dumme nok til å melde seg på imorgen, Muhahahahahaha!

 

EDIT: hm... lurer på hvem som har med raw.no å gjøre jeg, hehe...

Dette er jo, som poengtert før i tråden, faktisk forslått av MS tidligere i år, så jeg må innrømme at jeg synes det var en litt slapp aprilspøk, eneste var jo å ta en reell nyhet, og finne på en sum...

 

Kanskje jeg bare er bitter fordi jeg ble lurt..

 

AtW

Lenke til kommentar
Har ikke dette vært fremmet som et seriøst forslag i det siste? Synes det er genialt jeg. Ikke forde jeg er så sugen på å betale for IM og e-post, men fordi det hadde vært greit å la markedskreftene få jobbe litt med tjenestetilbyderne slik at kvaliteten øker.

Hva med e-post er det som er dårlig kvalitet nå? Det kommer fram med en gang, jeg krever ikke mer. Å ta betalt for e-post vil jo ta drepen på e-post som massekommunikasjon, personlig mottar jeg kanskje 6-7k e-post i året, hvem skal betale disse 600-700 kronene?

 

AtW

Lenke til kommentar
Har ikke dette vært fremmet som et seriøst forslag i det siste? Synes det er genialt jeg. Ikke forde jeg er så sugen på å betale for IM og e-post, men fordi det hadde vært greit å la markedskreftene få jobbe litt med tjenestetilbyderne slik at kvaliteten øker.

Hva med e-post er det som er dårlig kvalitet nå? Det kommer fram med en gang, jeg krever ikke mer. Å ta betalt for e-post vil jo ta drepen på e-post som massekommunikasjon, personlig mottar jeg kanskje 6-7k e-post i året, hvem skal betale disse 600-700 kronene?

 

AtW

e-post er ikke dårlig, men det betyr ikke at det ikke er store forbedringspotensiale å oppdrive. Om det blir mer lukrativt å tilby e-post tjenester så vil også tilbyderne bli tvunget til å forbedre tjenesten for å holde på kundene. Det vil kunne forbedre mange kjente problem som spam, virus ol., max størrelser på vedlegg og inbokser, underdimensjonerte servere osv. I tillegg vil fantasien komme på banen og komme opp med tjenesteforbedringer vi ikke har tenkt på ennda. Noen av disse vil også være nyttige!

 

Hvem som skal betale de 600-700 kronene er ikke et legitimt spørsmål. Det er et fiktivt tall basert på en fiktiv betalingsmodell. Svaret er nå likevel rimelig rett frem; de som bruker tjenesten betaler!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Hvem som skal betale de 600-700 kronene er ikke et legitimt spørsmål. Det er et fiktivt tall basert på en fiktiv betalingsmodell. Svaret er nå likevel rimelig rett frem; de som bruker tjenesten betaler!

Jo det er i høyeste grad legitimt, fordi det er en høy kostnad, som min arbeidsplass må ta, og jeg har ikke en spesielt stor arbeidsplass, og jeg er bare en ansatt, hele diskusjonen får jo på om porto er en god ide, da går det jo ikke ann å feie bort kostnadene som kommer med at det er en "fiktiv kostnad". Det jeg er redd for at kommer til å skje er at større bedrifter vil lage sine egne løsninger, for å slippe denne portoen, og det tror jeg ikke vi er tjent med.

 

Og også i dag har de fleste "seriøse" e-post tilbydere både valgfritt spamfilter, valgfritt virusfilter, og mulighet til ganske store vedlegg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det beste med spøken er jo at man kan skrive under på en kampanje på www.mailprotest.no (www.mailprotest.raw.no), over 500 stykker har visst allerede meldt seg på, hehe... Håper de legger du hvem som har vært dumme nok til å melde seg på imorgen, Muhahahahahaha!

 

EDIT: hm... lurer på hvem som har med raw.no å gjøre jeg, hehe...

Tollef Fog Heen <[email protected]>

 

http://raw.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...