Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din(e) drømmebil(er)?


Anbefalte innlegg

Holder meg litt mere jordnær enn mange andre her hehe, disse er jo ikke umulig å få råd til:

Subaru Impreza (Selvfølgelig)

Toyota Celica T-Sport eller GT-S

 

En Lamborghini, Lotus eller McLaren hadde ikke vært så dumt heller, de fleste er fine, men har ikke store forhåpninger om å eie en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maksimalt dreiemoment sier egentlig veldig lite om hva en motor kan utrette. Hvis den oppnår momentet på lavt turtall, kan den ikke bruke tilstrekkelig lave gear til at det blir fart på sakene. En BMW 320d har for eksempel MYE mer dreiemoment enn en Honda S2000, men Hondamotoren vil gjøre bilen vesentlig kvikkere. Årsaken er at den klarer å prestere dreiemomentet på et vanvittig turtall, og derfor kan kjøre fort på krabbegear. Da er det klart den blir sterk. Dette avspegles i effekten, og S2000 har vitterlig mer motoreffekt enn en 320d. :ermm:

Lenke til kommentar
Maksimalt dreiemoment sier egentlig veldig lite om hva en motor kan utrette. Hvis den oppnår momentet på lavt turtall, kan den ikke bruke tilstrekkelig lave gear til at det blir fart på sakene. En BMW 320d har for eksempel MYE mer dreiemoment enn en Honda S2000, men Hondamotoren vil gjøre bilen vesentlig kvikkere. Årsaken er at den klarer å prestere dreiemomentet på et vanvittig turtall, og derfor kan kjøre fort på krabbegear. Da er det klart den blir sterk. Dette avspegles i effekten, og S2000 har vitterlig mer motoreffekt enn en 320d. :ermm:

Men så er dette rimelig forskjellige biler til forskjellig bruk da. Skulle likt å sett en S2000 med campingvogn etter for eksempel. :)

Lenke til kommentar
Såklart kunne jeg tenkt meg en Pagani Zonda eller noe annet eksotisk, men prøver å holde det på et brukbart realistisk nivå. Altså biler jeg kanskje kan ta meg råd til i løpet av 5-10 år.. Her er mine drømmebiler:

 

BMW 7-serie: :love:

217504_24_full.jpg

 

BMW 6-serie:

349114_8_full.jpg

 

Alfa Romeo 156: :love:

568195_1_full.jpg

 

Jaguar XK:

570900_4_full.jpg

 

Porsche 911: :love:

252608_2_full.jpg

 

Mercedes CL:

351895_1_full.jpg

 

Range Rover:

445434_6_full.jpg

 

Infinity FX: :love:

450358_21_full.jpg

Lær deg å skrive riktig navn på bilene :p

Men fete biler ellers :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...