Gå til innhold

ap vil endre grense til 1000-,


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg vet har de ikke vedtatt noe som helst. Og det er ikke å være negativ, men realistisk, når man tenker på den utrolige dustepolitikken i dette bakvendt landet, denne "siste kommunist stat" som en viss svenske uttalte.

Å hold kjeften på deg. ;)

 

 

Uansett, håper det går igjennom, egentlig trenger den ikke å bli økt til noe særlig merr enn 600kr.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som nevnt i en annen tråd er det ikke tollen som gjør spill fra f.eks play.com dyre, det er moms.

 

Vet ikke helt hvilke følger det vil få hvis grensa blir hevet, men jeg kan tenke meg at man da slipper å betale toll for alt under 1000 kr. :roll: . Altså at man slipper å betale noen for å fortolle varene sine.

Momsen vil man fremdeles måtte betale på alt.

 

Er litt usikker her, men kan noen belyse dette? Noe som har peil?

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Da får jeg være eneste edruelige motvekt her da jeg håper denne grensen ikke endres.

 

Årsaken er at det vil gi totalt uakseptable konkurransevilkår for store deler av norsk næringsliv.

 

En norsk butikk skal ikke bare forholde seg til høyere kostnader. Neida, på toppen av det hele skal norske bedrifter måtte kreve inn moms der hovr enhver person kan kjøpe varer momsfritt fra utlandet.

 

Eneste måten dette kan forsvares på er den dagen vi forhåpentligvis blir medlemmer av EU og dermed befinner oss å innsiden av EUs grenser.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkeltpersoner tenker mest på egen lommebok, men i en større sammenheng er dette et totalt forkastelig forslag.

Lenke til kommentar
Da får jeg være eneste edruelige motvekt her da jeg håper denne grensen ikke endres.

 

Årsaken er at det vil gi totalt uakseptable konkurransevilkår for store deler av norsk næringsliv.

 

En norsk butikk skal ikke bare forholde seg til høyere kostnader. Neida, på toppen av det hele skal norske bedrifter måtte kreve inn moms der hovr enhver person kan kjøpe varer momsfritt fra utlandet.

 

Eneste måten dette kan forsvares på er den dagen vi forhåpentligvis blir medlemmer av EU og dermed befinner oss å innsiden av EUs grenser.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkeltpersoner tenker mest på egen lommebok, men i en større sammenheng er dette et totalt forkastelig forslag.

Slik tenker ikke vi mennesker, stort sett. "Den store sammenheng" kan vi ikke ta hensyn til, det som gagner oss idag skal vi si ja til.

 

Jeg vil påstå at flesteparten som kjøper spill i norge kjøper disse i norge, på sjapper og norske nettsider. Aversjonen mot å oppgi VISA-data til utenlanske nettsider er fremdeles stor og den skepsisen kommer til å holde seg til det blir vanlig å laste ned spill fra leverandøren.

 

Men jeg kommer hvertfall til å besøke play.com........litt mer ja :yes:

Lenke til kommentar
Da får jeg være eneste edruelige motvekt her da jeg håper denne grensen ikke endres.

 

Årsaken er at det vil gi totalt uakseptable konkurransevilkår for store deler av norsk næringsliv.

 

En norsk butikk skal ikke bare forholde seg til høyere kostnader. Neida, på toppen av det hele skal norske bedrifter måtte kreve inn moms der hovr enhver person kan kjøpe varer momsfritt fra utlandet.

 

Eneste måten dette kan forsvares på er den dagen vi forhåpentligvis blir medlemmer av EU og dermed befinner oss å innsiden av EUs grenser.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkeltpersoner tenker mest på egen lommebok, men i en større sammenheng er dette et totalt forkastelig forslag.

Hehe, jeg skjønner hva du prøver å si, men jeg bryr meg ikke. Handler nesten aldri i Norge uansett. Cd, musikk, dvd fra play.com, bøker og diverse fra amazon.co.uk, og nå kanskje spill fra play.com også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...