Gå til innhold

betatesting av nytt bruktmarked


Anbefalte innlegg

Som flere av dere nok har observert så har vi jobbet med utviking av det nye bruktmarkedet vårt, og vi har nå kommet så langt at det er på tide og betateste det.

 

Dere som ønsker å ta betaversjonen av det nye bruktmarkedet i øyesyn kan klikke seg inn på adressen beta.bruktmarked.no og kikke rundt. :)

 

Vi gjør oppmerksom på at dette er en betaversjon og vil derfor kunne inneholde en del bugs, for dere som ønsker å legge ut "ekte" annonser skal fremdeles bruktmarked.hardware.no brukes.

 

 

Div informasjon:

 

Hjelpefilene vil ikke bli skrevet før vi tar systemet aktivt i bruk, da en god del enda kan endre seg.

 

hvorfor så få kategorier?

Dere vil kansje oppdage at det er så få kategorier som vises ;) dette er fordi at kun kategorier som har annonser i seg vises.

 

nyheter?

Denne versjonen av bruktmarkedet er ikke ment som en "total endring" av alle finesser, de fleste finessene fra det gamle systemet er og i bruk her, savner du noe så gi lyd :)

 

En ny "gadget" vi har lagt til er den såkalte auto-annonsen, denne finner alle produktene fra prisguiden slik at du kan klikke deg frem til det produktet du vil legge ut annonse om, systemet vil da automatisk hente ut bilde, specs etc for deg og opprette annonsen.

 

Etterspurte muligheter som karaktergiving og

kommentarer på annonsør/annonse er og implementert ;)

 

tjenester som huskelappen & autovarsler har endret navn men finnes og i det nye systemet.

 

brukere, login og slikt

Vi bruker ikke de samme loginnene som dagens bruktmarkedet gjør, her har vi tatt i bruk samme login som brukes på forumet i dag (hw.no pass).

 

annonsetitler

Du trenger ikke å skrive "selges: 500GB disk" i annonsene, når du oppretter en annonse vil det automatisk bli lagt til "selges" etc, alt ettersom hva slags annonse du oppretter.

 

annet

annonser som blir opprettet her kan for all del være fiktive ;) dette er som skrevet kun testing..

 

eventuelle kommentarer/forslag til endringer etc luftes i denne tråden.

 

Happy testing :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autoannonse-funksjonen kommer opp i ett pop-up vindu som ikke resizer når man trykker forhåndsvisning av annonse. Man kan da ikke se og godkjenne annonse uten å dra ut vinduet til riktig størrelse.

 

Legge inn bilde på selvlaget annonse funker fint hos meg.

 

Redigere annonse funker også fint, ingen feilmelding. (XP og IE, alle oppdateringer.)

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

synes det er litt merkelig at når jeg er inne på en annonse og trykker på bildet for å se det litt bedre så kommer det opp mindre enn på siden. Det skulle vel kommet opp en forstørrelse eller eventuelt i lik størrelse dersom det ikke fantes i større format.

 

.....Eller kanskje det allerede er forstørret på siden og det er orginalen som er liten.....hva vet vel jeg ;)

Lenke til kommentar
[quote name='Stig-Arne']
oppdaget en feil:
Det har oppstått en kjørefasefeil.
Vil du feilsøke?

Linje: 188
Feil: Validator er udefinert

Slik lød feilmeldingen, kom opp sånn standard
[/quote]

Bugget er ordnet (skal være).

[quote name='Blib']
Jeg får iallefall endret annonsene. Men jeg får ikke lagt til bilder.
[/quote]
Da skal det og være ordnet :)

[quote name='tigerdip']
Autoannonse-funksjonen kommer opp i ett pop-up vindu som ikke resizer når man trykker forhåndsvisning av annonse. Man kan da ikke se og godkjenne annonse uten å dra ut vinduet til riktig størrelse.

[/quote]
:hmm: nå husker jeg plutselig hvorfor jeg ikke liker IE, den klarer ikke å vise siden skikkelig åpenbart. Opera leser den riktig, ved at annonsen vises i vinduet "bak" men skal kikke mer på saken.

[quote name='MrVilla']
synes det er litt merkelig at når jeg er inne på en annonse og trykker på bildet for å se det litt bedre så kommer det opp mindre enn på siden. Det skulle vel kommet opp en forstørrelse eller eventuelt i lik størrelse dersom det ikke fantes i større format.
[/quote]

Som du skriver ja så er det orginalen som er liten, systemet lager automatisk alle bildene om til 3 forskjellige steder for bruk rundt omkring. Blir ikke like bra å se x forskjellige bilder i hver sin størrelse på oversiktssiden. :)

Får se om jeg ikke får laget til et pop-up vindu i "rett størrelse" for bildene.
Lenke til kommentar

Dette karaktersystemet lar hvem som helst sette karakter på hvem som helst. Jeg kunne sette karakter på meg selv... ser for meg at en så enkel funksjon kan misbrukes.

 

Tenker høyt - litt tungvindt kanskje, men er ikke et bedre system om man f.eks selger kan merke brukernavn på de han har solgt til (for her annonse) og at de isåfall kan få legge til en karakter. Det blir ganske mye jobb å fake mange karakterer med et slikt system hvertfall.

Lenke til kommentar
Dette karaktersystemet lar hvem som helst sette karakter på hvem som helst. Jeg kunne sette karakter på meg selv... ser for meg at en så enkel funksjon kan misbrukes.

 

Tenker høyt - litt tungvindt kanskje, men er ikke et bedre system om man f.eks selger kan merke brukernavn på de han har solgt til (for her annonse) og at de isåfall kan få legge til en karakter. Det blir ganske mye jobb å fake mange karakterer med et slikt system hvertfall.

Det du foeslår blir jo samme opplegget som på QXL, og der virker det jo ganske bra

Lenke til kommentar

Rekner med at jeg skal få laget en løsning som gjør at du kan kun stemme en gang i løpet av en periode, muligheten for å stemme på seg selv er fjernet.

 

Hva med drop-down boks for valg av leveringsmåte, slik at folk ikke kan skrive Leveringsmåte: Med intergalaktisk budservice...

Slik var det satt opp først men det viste seg fort at det blir vanskelig å ha alle mulighetene inne i en slik liste. Hvis noen lager slike "tulleannonser" så blir dem nok fort stengt. :)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...