Gå til innhold

Lydkort funn! 238kr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser diskusjonen er nesten død, men jeg her lyst til å spørre om noe likevel etter at jeg såg screenshot - jeg reagerte på at det var DirectX 8.1 installert, hva med en oppdatering på den fronten? Kan det ha noe å si på lydopplevelsen og muligheten til å justere 'begge' kanalene?

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Dette passet meg helt perfekt. Har nettopp fått masse penger mellom hendene og det gamle lydkortet mitt røk i går. :thumbs:

 

EDIT:

 

Etter å ha lest tråden (:p ), lurer jeg litt på om det er noen vits å bytte ut det integrerte lydkortet jeg har nå (Intel AC'97) med dette kortet, eller om jeg skal prøve å "gjenopplive" mitt Soundblaster Live 512. Skal uansett ikke ha fler enn 2 kanaler, men det er litt viktig at den ikke sluker prosessorkraft i spill. Noen som har noe å komme med?

 

Forresten: Noen som vet hvor høy latency integrerte lydkort har på MIDI?

 

EDIT2: Innså nå ironien i at jeg har et RME ADAT-interface til 4k i maskinen, men bruker integrert lyd ut. :p

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Jeg ser diskusjonen er nesten død, men jeg her lyst til å spørre om noe likevel etter at jeg såg screenshot - jeg reagerte på at det var DirectX 8.1 installert, hva med en oppdatering på den fronten? Kan det ha noe å si på lydopplevelsen og muligheten til å justere 'begge' kanalene?

Jeg har 9.0B og samme problemet. Lastet forresten ned en mai-2004 driver (fra viaarena.com) og heller ikke den løste problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et Diamond Monster sound MX300 som jeg skulle kjøpe oppgraderingen* til men det gikk heller dårlig for diamond gikk jo bare konkurs.

Har kassert kortet pga etterhvert elendige drivere selv om det er det beste spill kortet jeg har hatt.

 

*Oppgraderingen var Spdif, 5.1 lyd og digital I/O. :no:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest tråden ( ), lurer jeg litt på om det er noen vits å bytte ut det integrerte lydkortet jeg har nå (Intel AC'97) med dette kortet, eller om jeg skal prøve å "gjenopplive" mitt Soundblaster Live 512. Skal uansett ikke ha fler enn 2 kanaler, men det er litt viktig at den ikke sluker prosessorkraft i spill. Noen som har noe å komme med?

 

Det har jo lysår mye bedre lydkvalitet enn integrerte lydkort. Dette er jo et kort du kjøper hvis du vil ha best mulig stereolyd for minst mulig pææng.

 

(samt at det har endel andre features).

Lenke til kommentar
JEg har nå fått testet kortet. UTROLIG lyd, jeg kan skru på FULLT! UTEN SKURR I DISKANTENE! HEEErlig følelse, og bassen er for seg selv.. Soundblaster ? ehh.. neppe.. Og driverne, gikk egentlig supert her! :love:

Hvilke drivere bruker du?

Lenke til kommentar
JEg har nå fått testet kortet. UTROLIG lyd, jeg kan skru på FULLT! UTEN SKURR I DISKANTENE! HEEErlig følelse, og bassen er for seg selv.. Soundblaster ? ehh.. neppe.. Og driverne, gikk egentlig supert her!  :love:

Hvilke drivere bruker du?

Lurer jeg på også, url?

Lenke til kommentar

Her er min erfaring etter noen timers bruk:

- Bra lydkvalitet, men heller laber bass. Jeg er muligens av typen som liker for mye bass ;) Jeg endte opp med å bruke equalizeren i Winamp for å bli fornøyd. Hadde vært kjekt med egen EQ i driverne, men det er det ikke (så vidt jeg kan se).

- Jeg bruker de siste driverne fra viaarena.com. Fungerer greit. Jeg hører ikke noe forskjell mellom highres og normal (2-kanals). Hvor stor er egentlig forskjellen? Har prøvd å høre nøye etter med headset av brukbar kvalitet.

- Lyden forsvant plutselig etter et par timer. Jeg rebootet uten at det hjalp og prøvde å spille av noen filmer og diverse musikk. Plutselig kom lyden tilbake, men etter litt forsvant den igjen. Har noen opplevd noe liknende? Det har skjedd to ganger til nå... Og nei, jeg har kommet bort i noen mute-knapp e.l. ;)

 

Litt off-topic: Hovedkort.no brukte ca. 1 måned på å sende meg kortet. Dette skyldtes at jeg også kjøpte noen Verbatim-plater. "Transportøren av verbatim har dummet seg ut, derfor det tok lang tid" - så dårlig førsteinntrykk for min del, men all annen tilbakemelding tyder på at det kun var jeg som hadde uflaks.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å bruke driverne som fulgte med kortet. De nyeste driverne fungerte ikke optimalt hos meg (lyden forsvant ved ujevne mellomrom). Lydkvaliteten har jeg ikke noe å utsette på. Jeg er veldig godt fornøyd med kortet til den prisen - til mitt bruk bedre enn SB Live! Value som jeg hadde fra før.

Lenke til kommentar
JEg har nå fått testet kortet. UTROLIG lyd, jeg kan skru på FULLT! UTEN SKURR I DISKANTENE! HEEErlig følelse, og bassen er for seg selv.. Soundblaster ? ehh.. neppe.. Og driverne, gikk egentlig supert her!  :love:

Hvilke drivere bruker du?

Lurer jeg på også, url?

lastet nee fra viaarena jeg :huh: , det eneste var at jeg måtte reinstalle driveren Etter første reboot, men etter det har det gått smertefritt her :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...