Gå til innhold

Lydkort funn! 238kr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå fått kortet til å funke på en annen maskin. Vet ikke om det er Epox-hovedkortet mitt som er fucka eller om det er en generel inkompatibilitet her. Se annen tråd jeg har linket til tidligere, hvis noen har opplysninger blir jeg glad.

 

Sitter nå og hører Verdis Requiem med et par AKG K 501. Konklusjonen er ganske entydig: CDspilleren min når knapt opp til dette her tror jeg, Nvidia Sounstorm gidder vi ikke nevne en gang.

 

Lyden er vanvittig mye mer detaljert enn hva jeg er vant til fra PC, og støy er så godt som totalt fraværende. Symptomatisk at jeg burde lagt meg for lenge siden men har blitt sittende oppe og høre på musikk i stedet. Skal opp i morgen tidlig og synge (Hvis noen Trondheimesfolk med sans for kirkemusikk leser dette; kom i Hoeggen kirke i morgen klokken 11:00! Eksamen for en avgangsstudent på kirkemusikklinja på konservatoriet.), så får vel rive meg løs snart. Men det blir ikke så lett.

 

Dette ER seriøst gromme saker, synd at jeg ikke får brukt det i stua... :cry:

Seriøst? Funker det ikkje med Epox hk?

 

Eg har Epox EP-8RDA3+ og har tenkt å gå til innkjøp av kortet,

men viss det er inkompatibilitet mellom dei, så blir jo det litt bortkasta...

 

Andre som har fått det til med Epox hk? Hadde vært til STOOR hjelp :yes:

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar

Vil tro at den eneste forskjellen (uten at jeg har hørt på npen av de) er at M-audio sin variant bruker envy-24HT brikken mens Chaintech sitt alternativ bruker Envy-24LT brikken, og jeg antar at det er bare kvalitetsforskjeller på de mere kresne anlegg... Uansett tror jeg jeg skal kjøpe meg et m-audio revolution om jeg bytter ut Audigyet mitt (noe som vurderes)---

Lenke til kommentar

Litt av forskjellen mellom Envy-24HT og Envy-24PT; HT støtter 24bit/192khz analogt/digitalt, mens PT støtter 20bit/48khz analogt og 24/96khz digitalt. Ikke at disse tallene gjør Chaintech-kortet underlegent M-audio revo... Via

 

Det kan også være litt forskjell avhengig hvilke DAC/ADC-er som blir benyttet, men jeg tviler nu på om man merker noe særlig forskjell i annet enn Audio Rightmark.

Lenke til kommentar

Det kan også være litt forskjell avhengig hvilke DAC/ADC-er som blir benyttet, men jeg tviler nu på om man merker noe særlig forskjell i annet enn Audio Rightmark.

Hmm ja, har lest at det revolution kortet har noen meget gode DACer. Flere Hi-fi entusiaster som velger å bruke det som en avspiller for musikk. Jeg vet som sagt ikke, men det jeg har lest av omtale for m-audio never at det er ikke antydning til støy i det krtet uansett hvor høyt man setter alt på steroanlegg og data.

 

Og det er noe jeg kunne trengt da støyen til mitt Audigy kort blir pinlig åpenbart gjennom Cambridge Soundworks høyttalersettet jeg for tiden bruker...

Lenke til kommentar

Hei igjen! Fikk kortet idag og instalerte det ein time siden. Fulgte den guiden frå Head-Fi forumet og lastet ned Foobar2000 og fekk veldig bra lyd etter litt tweaking.

 

Så kjem problemet, siden eg bruker Kernel Streaming får eg ikkje lyd i Media Player Classic (heller ikkje Windows sin). Litt kjekt å ha lyd når eg ser på film...

 

Såg noko på Hydrogenaudio.org forumet at kortet har ikkje Hardware mixing og kan ikkje spille av anna lyd enn frå Foobar2000 med Kernel Streaming.

 

Hydrogenaudio.org

 

Nokon som kan fortella meg korleis eg får lyd i video-avspilling, eventuellt instillinger eller andre program?

 

 

Mvh

 

Espen

 

Edit: Fann dette frå Hydrogenaudio forumet.

I would give Kernal Streaming a try, if you like it, then I see no reason not to use it. However, be aware that KS will gain EXCLUSIVE access to your sound card when a track is being played, so audio from other programs will not be audible.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Har lest litt meir om Kernel Streaming:

 

Using the DirectKS approach results in exclusive access to the audio device, which can break many aspects of the user experience, including disabling warning alert sounds and loss of interoperability with other audio applications.

 

Men andre lydkort som f.eks Audigy skal kunne klare å spele av

andre lyder, men er avhengig av driver.

 

Trenger ein Kernel Streaming kodek til genrell audio avspilling i windows-baserte program ser det ut som. Får ikkje lyd på spel, video osv ---kjipt :blush::dontgetit:

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar

litt off topic?

 

jeg har Creative Soundblaster live 1024 PLayer. Hvor mye dårligere (evt. bedre) er det i forhold til det vi prater om?

 

Jeg hadde tenkt meg et bedre lydkort til hl2 o.l. Hva burde jeg kjøpe? Trenger ikke noe platinum greier med bundle, bare lydkort med sorround5.1 o.l

Endret av Rash
Lenke til kommentar
Har lest litt meir om Kernel Streaming:

 

Using the DirectKS approach results in exclusive access to the audio device, which can break many aspects of the user experience, including disabling warning alert sounds and loss of interoperability with other audio applications.

 

Men andre lydkort som f.eks Audigy skal kunne klare å spele av

andre lyder, men er avhengig av driver.

 

Trenger ein Kernel Streaming kodek til genrell audio avspilling i windows-baserte program ser det ut som. Får ikkje lyd på spel, video osv ---kjipt  :blush:  :dontgetit:

 

Mvh

 

Espen

Jeg tror du har misforstått. Problemet med kernel streaming er at du, siden programmet trenger eksklusiv tilgang til lydkortet, ikke kan spille andre lyder mens du spiller av noe i KS. For eksempel, hvis jeg hører på musikk, og en eller annen flash dings på ei nettsidelyd lager lyd, så vil musikken avbrytes fordi lydkortet ikke lenger har eksklusiv tilgang.

 

Det er derimot ingenting i veien med å bruke noe annet enn KS, for eksempel DirectSound. KS er en gangske eksotisk funksjon som ikke brukes i 'vanlige' tilfeller.

 

EDIT: Hvorfor du ikke får lyd i andre aplikasjoner er et mysterium ofr meg :dontgetit:

Endret av Hybelkanin
Lenke til kommentar
Har lest litt meir om Kernel Streaming:

 

Using the DirectKS approach results in exclusive access to the audio device, which can break many aspects of the user experience, including disabling warning alert sounds and loss of interoperability with other audio applications.

 

Men andre lydkort som f.eks Audigy skal kunne klare å spele av

andre lyder, men er avhengig av driver.

 

Trenger ein Kernel Streaming kodek til genrell audio avspilling i windows-baserte program ser det ut som. Får ikkje lyd på spel, video osv ---kjipt  :blush:  :dontgetit:

 

Mvh

 

Espen

Jeg tror du har misforstått. Problemet med kernel streaming er at du, siden programmet trenger eksklusiv tilgang til lydkortet, ikke kan spille andre lyder mens du spiller av noe i KS. For eksempel, hvis jeg hører på musikk, og en eller annen flash dings på ei nettsidelyd lager lyd, så vil musikken avbrytes fordi lydkortet ikke lenger har eksklusiv tilgang.

 

Det er derimot ingenting i veien med å bruke noe annet enn KS, for eksempel DirectSound. KS er en gangske eksotisk funksjon som ikke brukes i 'vanlige' tilfeller.

 

EDIT: Hvorfor du ikke får lyd i andre aplikasjoner er et mysterium ofr meg :dontgetit:

Bruker DirectSound no... Fann ut at det var det enkleste, litt dårlig post kanskje... Men var litt forvirret etter eg følgte den "guide" frå eit anna forum.

 

Alt i sin skjønneste orden no :blush:

 

:D

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...