Gå til innhold

Nytt skjermkort til "daglig bruk"


Anbefalte innlegg

si meg min gode mann.

 

Har du sett forskjellen mellom et 9600 kort og et 9800 kort i tester? Snakker om en 20-30% bedre ytelse.

 

Kom ikke her og si at man kjøper et 9600pro/XT, med 4 pipelines til 1400-1700,- når du får billige 9800pro m 8 pipelines kort til rett under 2000,-?

 

Jo, jeg syns han burde invistere i et duganes skjermkort nå... 9800pro vil holde i minst 2 år fram i tid. Når den tid er omme, så er det nok utskifting av hele systemet uansett. Socket T herjer Intel, og AMD criuser rundt på Socet 939... hastigheter på 4-4,5 Ghz, PCIXpress mm.

Tok meg bryderiet å sjekke hvilke skjermkort folk diskuterte for ca. 2 år siden. Da var det GeForce 3 til 2-3000 kroner som var 'gode kjøp for fremtiden'.

 

Utviklingen har ikke stoppet opp har den?

 

Men jeg er enig i at både 9600 og 9800 er gode kjøp, forutsatt at man har behov for god 3D ytelse og DX9 støtte. Hvis man som meg og trådstarter spiller en gang i blant og ikke har de største kravene til ytelse, men at det skal gå 'greit nok' mener jeg man godt kan holde seg under 1000 kr.

 

Det hele koker egentlig ned til behov - og hvor mange penger man har lyst til å bruke på sikt.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

si meg min gode mann.

 

Har du sett forskjellen mellom et 9600 kort og et 9800 kort i tester? Snakker om en 20-30% bedre ytelse.

 

Kom ikke her og si at man kjøper et 9600pro/XT, med 4 pipelines til 1400-1700,- når du får billige 9800pro m 8 pipelines kort til rett under 2000,-?

 

Jo, jeg syns han burde invistere i et duganes skjermkort nå... 9800pro vil holde i minst 2 år fram i tid.  Når den tid er omme, så er det nok utskifting av hele systemet uansett.  Socket T herjer Intel, og AMD criuser rundt på Socet 939... hastigheter på 4-4,5 Ghz, PCIXpress mm.

Tok meg bryderiet å sjekke hvilke skjermkort folk diskuterte for ca. 2 år siden. Da var det GeForce 3 til 2-3000 kroner som var 'gode kjøp for fremtiden'.

 

Utviklingen har ikke stoppet opp har den?

 

Men jeg er enig i at både 9600 og 9800 er gode kjøp, forutsatt at man har behov for god 3D ytelse og DX9 støtte. Hvis man som meg og trådstarter spiller en gang i blant og ikke har de største kravene til ytelse, men at det skal gå 'greit nok' mener jeg man godt kan holde seg under 1000 kr.

 

Det hele koker egentlig ned til behov - og hvor mange penger man har lyst til å bruke på sikt.

 

timtowtdi

helt sannt, men GF3 er fremdeles et greit kort i dag(Mye bedre enn FX5200 hvartfal!)... nesten 3 år etter introduksjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...