Gå til innhold

Nytt skjermkort til "daglig bruk"


Anbefalte innlegg

Kjører nå med en maskin med integrert VGA-utgang fra hovedkortet. Har testa en del spill, og bildet blir ikke helt topp. Er ingen spillfanatiker eller filmentusiast, men tror likevel jeg skal kjøpe meg et skjermkort:

 

Hva anbefales det? Det er jo sinnsykt mye å velge mellom? Hvor bra skjermkort trenger man egentlig hvis man skal ha PC'en kun til daglig bruk (Office, Internet, Mail) og kanskje spille et spill i ny og ne? Gidder ikke betale mer enn nødvendig.

 

Hva bør man se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvilken maskin har du fra før ? det er vanskelig å anbefale noe uten å vite hva slags maskinvare du sitter på.

hva slags spill er det du ønsker å spille i ny og ne ?

Lenke til kommentar
Maskinen min er:

 

AMD XP2600

2 x Crucial PC2700 512 MB

MSI K7N2 ILSR hovedkort (400MHz tror jeg)

 

F.eks Delta Force - Black hawk down og Battlefield 1942/Vietnam osv

vil du ha et knall skjermkort så gå for radeon9800pro til ca 2000

vil du ha et skjermkort som klarer de fleste spillene uten å ha alt på max, så er radeon9600 np/pro/XT noe for deg, pris mellom 900-1500

Lenke til kommentar

Radeon 9600PRO takler de fleste spill på høyest oppløsning bra, f.eks. GTA VC, det vet jeg for jeg kjenner en som spiller det.

 

Kan anbefale et Sapphire Radeon 9600PRO 128MB (helst fireblade edition) til ditt bruk. Bruk prisguiden her på hw, og du finner bra priser.

 

Sapphire Radeon 9600PRO "Fireblade" 128MB

 

Gå for denne. Men kan du hive i 600,- til, så får du Powercolor/Sapphire Radeon 9800PRO, som sannsynligvis er det beste kjøpet - dog litt dyrere.

 

Powercolor Radeon 9800PRO 128MB

 

 

Lykke til! :D

Endret av pain
Lenke til kommentar

Det er lite fremtidsrettet å gå for et skjermkort, det er du som taper på det i lengden. Det handler om å ikke bruke for mye, men heller ikke for lite innen skjermkort. Hvis du skal ha et kort, du kan ha i flere år til med ditt bruk, gå for Radeon 9800PRO, styr helst unna R9200 med mindre du sliter hardt med å få endene til å møtes ;)

Lenke til kommentar

hmm.. nå tenker du litt kortsiktig. :no:

 

Jeg har selv Shappire Radeon 9200 128MB og hater det som pesten! Det fungerte greit til Generals på en grei oppløsning, men takler ikke feks "3D-skygger", brukbare detaljer, etz, da hakker det og står i som aldri før!

Jeg tror kortet går sin skjebne i møte før TG, selv om jeg ikke spiller så altfor mye...

 

Dette kortet varer rett og slett ikke! om et halvt år er det ALT for tregt, og du står der og må kjøpe nytt billig-kort IGJEN... til enda en 600-700,-... da får du igjen for å ikke spleise på deg et "bedre" skjermkort.

 

Husk: Nå er AGP på vei UT også... Neste gang du oppgraderer må du bytte ut alt. Like greit å slippe videre oppgraderinger på din nåværende ved å legge litt i det?

Det anbefaler jeg.... ikke gjør samme feilen som meg, det er surt...

 

9800 pro anbefales på lang sikt. :yes:

Lenke til kommentar
hmm.. nå tenker du litt kortsiktig. :no:

 

Jeg har selv Shappire Radeon 9200 128MB og hater det som pesten! Det fungerte greit til Generals på en grei oppløsning, men takler ikke feks "3D-skygger", brukbare detaljer, etz, da hakker det og står i som aldri før!

Jeg tror kortet går sin skjebne i møte før TG, selv om jeg ikke spiller så altfor mye...

 

Dette kortet varer rett og slett ikke! om et halvt år er det ALT for tregt, og du står der og må kjøpe nytt billig-kort IGJEN... til enda en 600-700,-... da får du igjen for å ikke spleise på deg et "bedre" skjermkort.

 

Husk: Nå er AGP på vei UT også... Neste gang du oppgraderer må du bytte ut alt. Like greit å slippe videre oppgraderinger på din nåværende ved å legge litt i det?

Det anbefaler jeg.... ikke gjør samme feilen som meg, det er surt...

 

9800 pro anbefales på lang sikt. :yes:

Jeg har fx 5600. Ikke akkurat ett superkort, men det duger fint til generals i 1280x960 med high detail. Ett billig og greit kort, men jeg ville nok gått for en radeon basert løsning hvis jeg hadde valget.

Lenke til kommentar
hmm.. nå tenker du litt kortsiktig. :no:

 

Jeg har selv Shappire Radeon 9200 128MB og hater det som pesten! Det fungerte greit til Generals på en grei oppløsning, men takler ikke feks "3D-skygger", brukbare detaljer, etz, da hakker det og står i som aldri før!

Jeg tror kortet går sin skjebne i møte før TG, selv om jeg ikke spiller så altfor mye...

 

Dette kortet varer rett og slett ikke! om et halvt år er det ALT for tregt, og du står der og må kjøpe nytt billig-kort IGJEN... til enda en 600-700,-... da får du igjen for å ikke spleise på deg et "bedre" skjermkort.

 

Husk: Nå er AGP på vei UT også... Neste gang du oppgraderer må du bytte ut alt. Like greit å slippe videre oppgraderinger på din nåværende ved å legge litt i det?

Det anbefaler jeg.... ikke gjør samme feilen som meg, det er surt...

 

9800 pro anbefales på lang sikt. :yes:

Er AGP på vei ut? Hva er det nye som kommer da? Hva skal man bruke AGP-slotten til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...