Gå til innhold

Får ikke klokka min p4 2,8 over 3,4 ;(


tbend

Anbefalte innlegg

Har satt å "mekka" litt i biosen og klokka til 3,4@14*243-1,7v

 

Asus p4 p800 Deluxe er hk så det burde ikke være det, også har jeg golden Dragon pc 3700 (geil)

 

Så det jeg lurer på er: Er det noen instillinger jeg har hoppet over i bios eller er det bare cpu som er slapp?

 

Edit1: Restarter ved 3,5ghz :blush:

Edit2: Meget god luftkjøling. 40grader load!

Edit3: Agp og pci er låst!

 

 

Takker for alle svar... :thumbs:

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo ikke dårlig det, men siden du sier den restarter er det vel fordi den trenger mer spenning.

Du har jo gitt den en god del alt, så jeg vet ikke om du burde gi den mer.

600mhz oc er noe du burde se deg godt fornøyd med 

 

Nei er ikke det!.... når jeg ser folk får 3,5 med standard volt så er det noe feil en vakker plass... ;)

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at du har vært uheldig og fått en cpu som ikke er like oc vennlig som de andre. Jeg hadde selv en p4a 2.0 GHz som jeg strev med å få overklokket. Samtidig klarte mange å få den til å kjøre på 2.667 GHz på stock volt, men ikke jeg altså...

 

...du kan jo sjekke ut steppingen på cpu'en din...

Lenke til kommentar

Jeg klarer 3,72 på max med min Pentium 2,8 med standard vifte og spenning. (266x14) Maskinen har restarta seg en gang på dette så kjører 260x14 til ny kjøler er på plass. Har Corsair 3200 ram som kjører på 208mhz! Hva kjører du ram'en din på?

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Marzo jeg stiller meg skeptisk til at din CPU er 100% Prime95 stabil på 3.72 Ghz...

WHAT? Jeg skrev følgende: (les over) Den var oppe å kjørte på 3,72Ghz! MEN som sagt var den ustabil og "maskinen har restarta seg en gang på dette så kjører 260x14" som tilsier 3,64Ghz! Den har kjørt på 3,660 Ghz nå de siste dagene feilfritt! Venter på ny kjøler fra microplex de nermeste dagene nå! Da blir det muligens ytterlige mhz å hente!

Lenke til kommentar
...når jeg ser folk får 3,5 med standard volt så er det noe feil en vakker plass... ;)

Slettes ikke sikkert. Det er selvfølgelig ikke alle eksemplarene som greier å klokke like høyt. Min 2.8 greier litt over 3.5 ghz, men LANGT fra standard spenning, og HT må slås av. Greier knappe 3.3 ghz med 1.625 volt, og ht påskrudd. Har forresten en Zalman cu7000, og ligger rundt 40-44 grader load avhengig av romtemperatur.

Lenke til kommentar
Slettes ikke sikkert. Det er selvfølgelig ikke alle eksemplarene som greier å klokke like høyt. Min 2.8 greier litt over 3.5 ghz, men LANGT fra standard spenning, og HT må slås av. Greier knappe 3.3 ghz med 1.625 volt, og ht påskrudd. Har forresten en Zalman cu7000, og ligger rundt 40-44 grader load avhengig av romtemperatur.

 

Hva ligger VCORE på.

Lenke til kommentar

Som det står i innlegget du quoter; 1.625 volt. Får ikke stabilitet med ht uansett spenning på større hastighet.

 

Edit: Må forresten nærmere 1.7 volt for å kjøre benchmarks rundt 3.5 ghz. Men i og med at det ikke tåles å ha ht aktivisert, anser jeg ikke dette for stabilt. Prøv å kjøre prime samtidig med annen benchmark i loop, f.eks. 3dmark 2001, da er det mulig du får en overraskelse og må lenger ned enn du hadde trodd før det blir stabilt.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Edit: Må forresten nærmere 1.7 volt for å kjøre benchmarks rundt 3.5 ghz. Men i og med at det ikke tåles å ha ht aktivisert, anser jeg ikke dette for stabilt. Prøv å kjøre prime samtidig med annen benchmark i loop, f.eks. 3dmark 2001, da er det mulig du får en overraskelse og må lenger ned enn du hadde trodd før det blir stabilt.

 

Vet, må ned på 3,2 for at den skal være 100% stabil i prime! ( kjører kun hele tall )

 

Har jo god stepping på cpuen så det burde ikke være det !

 

En ting: Finner ikke hvor man stiller ramen i forhold til fsb i biosen :angry: Det står kun 260mhz-320mhz og 400mhz...

 

Asus p4 p800 deluxe.

 

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
En ting: Finner ikke hvor man stiller ramen i forhold til fsb i biosen :angry: Det står kun 260mhz-320mhz og 400mhz...

Asus p4 p800 deluxe.

Har P4C800-E Deluxe selv.

 

Kortet angir bare forholdet: 3:2, 5:4 eller 1:1 i forhold til 200MHz FSB

 

Savner slik det var på mitt gamle asus P4B533-V som oppdaterte hvor kjapt minnet vill gå etter som jeg endret på FSB hastigheten. Men det var med annen BIOS-produsent. Award, ikke AMI som nå.

Lenke til kommentar
En ting: Finner ikke hvor man stiller ramen i forhold til fsb i biosen :angry: Det står kun 260mhz-320mhz og 400mhz...

 

320 vil si at du kjører 200 mhz på ram ved 250 mhz fsb, 266 betyr at du må opp på 300 mhz for å kjøre ram på 200.

 

For å si det litt annerledes, ram vil kjøre på henholdsvis 1x, 0.8x eller 0.66x fsb, alt etter hva du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...