Gå til innhold

Omtale Logitech MX510 (PC)


Anbefalte innlegg

Festlig å være venstrehendt...det finnes jo knapt en mus for oss "feilproduserte". Sikker på at Logitech hadde gjort det stort om de laget en speilet modell av MX510 for venstrehendte...

Jeg er også venstrehendt, men bruker vanlige mus. Anbefaler deg å forsøke å venne det til dette, selv om jeg vet det er vanskelig. Heldigvis ble jeg fostret opp på en data og da var musen på høyre side.

Du bruker altså en høyrehendtmus i høyrehanda? Det går nok ikke for meg :) Må bruke MX310 eller noe...har en Optical Wheel Mouse nå, og den er moden for utskiftning...utrolig at de ikke bare kan speile hele musa og produsere noen venstrehendtmuser! Sikkert 10 % venstrehendte out there..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med de avanserte innstillingene kan du overstyre akselerasjon, bytte mellom 400 og 800 cpi og litt andre valg.

 

Hva er det som bestemmer om det skal være 400cpi eller 800cpi?

Valget som sier 'precision' eller 'speed' setter 800/400 cpi.

Er det precision eller speed som er 800?

Precision setter 800 cpi, speed til 400 *mener jeg :ermm: *

Lenke til kommentar
Jeg har en MX700 idag og lurer på om det er VITS i å bytte til den? Jeg ser ikke noen direkte sammenligninger mellom "gammel" MX teknologi og ny, i en ellers bra omtale!

 

_

johanf

Den store forskjellen mellom MX510 og tildligere MX mus er for de ekstreme forholdene. Hvis du ikke plages med negativ akselerasjon og generelt er fornøyd med MX700 har du neppe noen grunn til å bytte til MX510.

Lenke til kommentar
Festlig å være venstrehendt...det finnes jo knapt en mus for oss "feilproduserte". Sikker på at Logitech hadde gjort det stort om de laget en speilet modell av MX510 for venstrehendte...

Jeg er også venstrehendt, men bruker vanlige mus. Anbefaler deg å forsøke å venne det til dette, selv om jeg vet det er vanskelig. Heldigvis ble jeg fostret opp på en data og da var musen på høyre side.

Du bruker altså en høyrehendtmus i høyrehanda? Det går nok ikke for meg :) Må bruke MX310 eller noe...har en Optical Wheel Mouse nå, og den er moden for utskiftning...utrolig at de ikke bare kan speile hele musa og produsere noen venstrehendtmuser! Sikkert 10 % venstrehendte out there..

Jeg bruker høyrehendt-mus i høyrehånda ja. Jeg er kanskje ikke 100% venstrehendt. Kan fint bruke høyrehåndssaks, og spilte fotball en gang i tiden med høyrebenet, men å skrive med høyre.. å herregud..

 

Hadde vært interessant med en undersøkelse på hvor mange som bruker venstre hånd til å styre musa med, og da mener jeg litt mer vitenskapelig enn en poll på forumet..

Lenke til kommentar

Den der tror eg må ha. Men det er ingen som skriver noen kritikk om at den ikke er trådløs. Er det bare eg som er gammeldags og synes trådløs mus er ok... Synes dere det er greit å ha ledningen på musen - er det ingen hinder?

Endret av roglia
Lenke til kommentar
Den der tror eg må ha. Men det er ingen som skriver noen kritikk om at den ikke er trådløs. Er det bare eg som er gammeldags og synes trådløs mus er ok... Synes dere det er greit å ha ledningen på musen - er det ingen hinder?

Tråløse mus er vanligvis myye tyngre pga batteri... det er heller ikke noen god ide å ha med seg tråløse mus og tastatur på LAN... pluss at det kan være en delay i overføringen av signaler... alt dette er ting en ekte gamer skyr som pesten :-)

 

Personlig vil jeg ha en mus som er lett nøyaktig, bevegelig og helst uten alle de ekstra knappene...(foreløpig er det mx300 for meg men ser nå på mx*10) det med ledningen ordnes raskt med mouse bunjee el.

Lenke til kommentar

hvordan er den iforhold til dual optical?

 

jeg spiller med høy sens, liker ikke å løfte musa når jeg spiller cs ;)

trenger jeg oppgradere til MX510? (jeg irriterer meg litt over at Dual Optical avogtil spinner utavkontroll, noe jeg har forstått er ett gjennganger problem med dual optical..)

Lenke til kommentar

Dual optical musen fra Logitech varte 20 minutter hos meg når jeg prøvde den. Husker jeg var nede på Expert og handlet den... 3 timer senere var optikken montert i en Razer Boomslang kropp :)

 

Jeg har ikke informasjon liggende om hva som lå på innsiden av den Dual-musen du snakker om, men hvis du spiller med høy sens, burde du ta en titt på Razer Viper 1000 også.

Endret av cairn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har h0rt rykter om at mx510 er en ganske så tung mus i forhold til f.eks: Intelli Mouse 4.0.

 

Jeg har tenkt meg til å kjøpe meg en ny mus til gaming:) hvilken burde jeg kj0pe meg: Intelli mouse 4.0 eller mx510?

Veide akkurat min MX510. Den veide 105g. Jeg har tatt ut loddet som er i musa. Lodde veide 15g, og hadde ikke noe annen funksjon en å gjøre musa tyngre.

Lenke til kommentar
Den der tror eg må ha. Men det er ingen som skriver noen kritikk om at den ikke er trådløs. Er det bare eg som er gammeldags og synes trådløs mus er ok... Synes dere det er greit å ha ledningen på musen - er det ingen hinder?

Tråløse mus er vanligvis myye tyngre pga batteri... det er heller ikke noen god ide å ha med seg tråløse mus og tastatur på LAN... pluss at det kan være en delay i overføringen av signaler... alt dette er ting en ekte gamer skyr som pesten :-)

 

Personlig vil jeg ha en mus som er lett nøyaktig, bevegelig og helst uten alle de ekstra knappene...(foreløpig er det mx300 for meg men ser nå på mx*10) det med ledningen ordnes raskt med mouse bunjee el.

Det må være litt tyngde på en mus. Uten litt tyngde blir den mer unøyaktig etter min mening. Jeg bruker batterimus, den er digg og spille med fordi den er litt tung. Drømmer selfølgelig om en mx510 men med tråd?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...