Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikringsvennlige biler


Anbefalte innlegg

Har hatt en Opel Vectra 97 som i utgangspunktet ble dyr å forsikre. Sto på madamen og vi betalte 12-13000,- i året for 12000km og hadde 30% bonus.

Helt til vi kræsja. :blush: Nå er hun nede i 0% bonus og forsikringene kommer på 21000,- neste år. Så bilen må vekk. :(

 

Kjøper ny bil imitt navn så jeg starter på 20% bonus (har hatt bil i 5 år, men så klart på pappa sitt navn. :cry: )

 

Men hvilke biler for billige å forsikre? Er snakk om bil rundt en 100.000,-

 

Det burde jo finnes en (generell) liste over hvilke biler som er de billigste å forsikre og hvilke som forsikringselskapene hater mest. Mener jeg så noe i autofil en gang, men finner det ikke nå..

 

noen som har forslag på hvor jeg kan finne liste eller som vet om en bil (merke) som er billig i forsikring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir feil å legge til de rabattene på bonusen. Bonus taper du når du kræsjer, og får økt bonus hvert år ellers.

 

De rabattene du får pga totalkunde osv har ingenting med bonus å gjøre, så det blir feil å se slik på det. Ville bare påpeke det.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Golf 2 1.8L, forsikring på meg kommer på 12000, men vi registrerte den på stefaren min og da koster det 4000Kr året, pluss at jeg fikk 50% i startbonus. Og det var ikke bonus han hadde spart opp fordi det har han på den andre bilen.

 

Opel Corsa er det billig forsikring på. Velg en ikke ungdomsbil, med liten motor. Man får også billigere forsikring hvis man har alarm, bilen blir parkert i en garasje, man er medlem i NAF osv.

Lenke til kommentar

Biler med lav ulykke statistikk er noe å se etter. Golf er f.eks veldig dumt der.

 

Skal du ha bil med billig forsikring, så er ting med liten motor, som ikke er veldig populære biler å se etter. Eller biler det finnes FÅ av. - De er og billige ofte, spør meg ikke hvorfor.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Jo mindre motor det sitter i den jo billigere er den å forsikre. Ha alarm, si at den står i garasje.

 

BMW, Audi, Mercedes, VW, Opel (Tyskt mao) Er bare å glemme.

 

En hundai accent f.eks, eller en corolla 1.4 ltr.

 

Det er billige biler å ha helt til første spor av rust kommer.

 

Ikke at jeg noen gang hadde kjøpt en hundai....

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Og i en annen tråd her stod det hvordan du kunne "lure" til deg mer bonus.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1865725

Bare for å nevne det; da jeg skulle forsikre min bil, så gjorde jeg det så enkelt som å si at IF tilbydde meg 40% startbonus. Jeg spurte om de var villig til å gjøre det samme - noe de var etter en liten tenkepause. Og vips fikk jeg 40% startbonus uten å måtte "krangle" eller anstrenge meg :) Prøvde dette "trikset" på Trygg Hansa og Vesta, men de ville ikke.

 

PS: dette var Gjensidige NOR.

Lenke til kommentar
Kjøpte en Golf 2 1.8L, forsikring på meg kommer på 12000, men vi registrerte den på stefaren min og da koster det 4000Kr året, pluss at jeg fikk 50% i startbonus. Og det var ikke bonus han hadde spart opp fordi det har han på den andre bilen.

Er bilen registrert på han er også forsikringen registrert på han. Så skjønner ikke at du kan få 50% i startbonus pga at bilen er registrert i hans navn..

 

correct me if im wrong..

 

men jeg utdyp.

 

Har eid bil i 5 år som jeg har betalt, men stått i pappas navn. Får ikke overført noe startbonus fra han. De har gått vekk fra denne ordningen. Enda jeg kan vise til at jeg har hatt billån og har betalt på bil lenge.

Lenke til kommentar

Toyota toyota toyota....driftsikkert som berre juling...og e det snakk om ungdomsbil til en billig penge er ofte bilen også stygg som julig.. ;) no offence..

 

men dei går og går og går...og når du er lei av bilen og vil at den skal stoppe...så går den jaggu litt til...og litt til... osb.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 96 Mitsubishi Galant 1.8 hos en Toyotaforhandler. Så spurte jeg om det var mulig å få billig forsikring, nybiler og nyere brukt selges ofte med skikkelig billig forsikring første året. Selgeren tok en telefon til Enter, som har avtale med Mitsubishi, og jeg fikk full kasko til rundt 3.000kr (12.000km), jeg hadde bonus på 50 eller 60% og var under 25år. Etter et år gikk forsikringsprisen opp til høye 4.000kr, og holdt seg der. Det var noe annet enn å betale 10.000kr i året for en 88 Audi 80 1.8S.

 

Så ta en tur til en merkeforhandler, finn en bil og si at du er interessert hvis du får billig forsikring! Og pass på at prisen er bra også etter det første året!

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...