Gå til innhold

SX1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

jeg har bestilt siemens sx1 også lurte jeg på om jeg kan bruke f.eks javaspill og andre programer til andre symbian-telefoner til denne?

 

takker for alle svar!

denne er feilposten, denne posten skal egentlig i Symbian forumet.

 

Ja, du kan bruke de fleste programmer som er laget til andre S60 telefoner som 3650, 6600 osv.

 

Programmer til P800/p900 kan du ikke bruke, men veldig mange av dem finnes også i versjoner til S60 (altså det du har på sx1)

Lenke til kommentar

Du kan bruke nesten all software som er laget til andre såkallte 60 series mobiler, nokia 3660,3650, 6600, n-gage, 7650, 7610, Siemens sx1 og sendo x er 60 series mobiler. De fleste programmene burde virke på kryss og tvers, men det finnes selvsagt unntak...

 

Programmer til p*00 kjører et "annet opperativ system" (et annet grensesnitt) nemlig UIQ, derfor vil programmene til p*00 ikke virke på din sx1.

 

Javaspill imidlertid kan være litt problematisk (eller mao. de vil ikke nødvendighvis fylle skjermen)

Heldighvis finnes d mange og gode .sis spill ;)

 

I denne posten så kan du lese om noen programmer, vi er late her så vi har ikke lagt inn særlig mange, men du finner iallefall noen anbefalinger.

 

Her har du en annen fin tråd med program anbefalinger

 

Edit: La inn en link og skrev det ikke d slik at arehei klarer å lese. :p

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Du kan bruke nesten all software som er laget til andre såkallte 60 series mobiler, nokia 3660,3650, 6600, n-gage, 7650, 7610, Siemens sx1 og sendo x er 60 series mobiler. De fleste programmene burde virke på kryss og tvers, men d finnes selvsagt unntak ;)

 

programmer til p*00 kjører et annet opperativ system (grensesnitt) nemlig UIQ, derfor vil programmene til p*00 ikke virke på din sx1.

 

javaspill imidlertid kan være litt problematisk (eller mao. de vil ikke nødvendighvis fylle skjermen)

Heldighvis finnes d mange og gode .sis spill ;)

 

I denne posten så kan du lese om noen programmer, vi er late her så vi har ikke lagt inn særlig mange, men du finner iallefall noen anbefalinger ;)

takk for at du gjentok alt jeg sa ;)

 

Men, Px00 kjører ikke et annet operativsystem, de kjører nøyaktig samme som 6600. Men som du sier kjører de annet grensesnitt.

 

Og kan du vær så snill å begynne å skrive "det" og ikke "d"? Dette er ikke SMS, og det gir et veldig dårlig inntrykk av deg, i tilegg til å være imot reglene. Thanks..

Lenke til kommentar

Ikke helt rett.

Du kan bruke nesten all software som er laget til andre såkallte 60 series mobiler, nokia 3660,3650, 6600, n-gage, 7650, 7610, Siemens sx1 og sendo x er 60 series mobiler.

;)

Altså det må være laga til 60 series. Men det betyr ikke at det fungerer alltid og 100% siden det er forskjell på mobilene, i skjerm, ram osv.

 

edit:

men de fleste programmer til UIQ (px00) finnes også til SX1

 

Legger bare til at de da er i en annen versjon, laga kun for 60 series.

 

En grunn til at programmene ikke virker er den forskjellige oppløsninga på skjermen.

Fks. Har p*00 en oppløsning på 208 х 320 pixels

og

SX1 har 176 x 220 pixels.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Og kan du vær så snill å begynne å skrive "det" og ikke "d"? Dette er ikke SMS, og det gir et veldig dårlig inntrykk av deg, i tilegg til å være imot reglene. Thanks..

Det er vell ikke imot reglene og skrive "d" istedenfor "det"? Hvis jeg husker reglene rett, så er det "overdreven bruk av sms språk" som er imot reglene, så om Remerser da engang i blant skriver "d" istedenfor "det" så vil jeg ikke si det er imot reglene. Men jeg er forøvrig helt enig at det kan gi et dårlig uttrykk av han, men han kan vell ikke akuratt få advarsel eller tilsnakk eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar!

sånn jeg har forstått det kan jeg bruke programmer til symmbian tlf, bortsett fra P*00 på SX1  :thumbup:

ja. Men som sagt, det finnes programmer til S60 som ikke funker på din (men det er sjeldent), men de fleste programmer til UIQ (px00) finnes også til SX1

hm.. Sier touchscreen dere noe? Skulle likt og se fotballspillet mitt, på mini p800, pa en Nokia 6600. Der skal man trykke direkte på spillerene med pennen osv. :p

 

EDIT: Størry, send PM til en moderator f. eks "Zero" og be han flytte posten din til riktig forum, som arehei påpekte, symbianforumet. Da slipper du at posten din blir stengt.

Endret av ingar
Lenke til kommentar
Takk for alle svar!

sånn jeg har forstått det kan jeg bruke programmer til symmbian tlf, bortsett fra P*00 på SX1  :thumbup:

ja. Men som sagt, det finnes programmer til S60 som ikke funker på din (men det er sjeldent), men de fleste programmer til UIQ (px00) finnes også til SX1

hm.. Sier touchscreen dere noe? Skulle likt og se fotballspillet mitt, på mini p800, pa en Nokia 6600. Der skal man trykke direkte på spillerene med pennen osv. :p

Du har sannsynligvis rett i det med reglene. Hva som er "overdrevent" er ikke opp til meg å avgjøre, og jeg vil heller ikke stelle i stand noen krangel. Ville bare gjøre ham oppmerksom på det :)

 

Hehe, fotballspillet ditt til p800 får vi nok ikke til S60 nei, men så har vi jo alltids fifa2004 (n-gage) og fler.

 

men helt rett, det er endel programmer som bare er laget til UIQ, fordi de trenger touchsreen input, større skjerm, eller lignende

Lenke til kommentar

jeg har litt problemer med å kjøre javaspill på min sx1 de starter fint men plutselig crasher spillet og får feilmelding illegal handle et eller annet, men som sagt sis spill er bedre.

Også er jeg litt sur på min sx1 for tiden hot swapen har slutta å funke :wow:

har ingen programer kjørerende men alikevel når jeg trykker bytt minne kort får jeg feilmelding kan ikke lukke alle programer lukk manuelt,men det er ingen som kjører !!!!! :cry:

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Må bare tilføye.

 

Når det gjelder Javaspill på Sx1. For det første: Mange spill får helt feil farger når de kjøres på Sx1. en annen VESENTLIG ting er tastelayout. De fleste javaspill er laget for å spilles på en telefon med vanlig tasteoppsett. Noen spill bil umulige å spille på Sx1 rett og slett fordi tastene sitter på umulige plasser.

 

Og det er langt fra de fleste .sis spillene som funker heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...