Gå til innhold

Dell selger likevel Opteron, eller ikke?


Anbefalte innlegg

OT: Finnes det en måte å slette kontoen sin på. Jeg tror begreet nettopp rant over.

 

Hvis ikke vennligst ban meg for resten av hw.nos levetid. Jeg er blitt drittlei av dette forumet, men klarer vist ikke slutte sånn helt uten videre...

 

Dere får ha lykke til med alt det fremtidige vrølet snorreh kommer til å overbevise dere om at er virkelighet.

 

 

kk- out

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var i en annen post en som snakket om Troll og trolling og om hvor sakdelig det var , ja han gikk sogar så langt at han foreslo at slike burde permbannes , det var vel siden det var meg det var siktet til da ,men si meg er det ikke trolling å hente negative innlegg på andre fora som angår andre brukere her og poste dem med klar adresse til den brukern :hmm:

Dette synest iallefall jeg blir helt feil og skjønner derfor meget godt reaksjonen til Knick Knack

 

Her er noen av de meningene som gjaldt da .

snorreh

Skrevet: 17/11/2004 : 12:23

Jeg synes at åpenbare off-topic personangrep bør straffes hardere. I første omgang en advarsel og i andre omgang en midlertidig utestengelse dersom personen ikke endrer oppførselen sin etter min mening. Det er umulig å føre en "god" diskusjon når enkelte ikke klarer å skille sak fra person.[/quote ]

 

Innvilge vedkommende en tenkepause? Det burde være strengere reaksjoner synes jeg, spesielt imot dem som ikke retter seg etter hint, tilsnakk eller advarsler. Folk må lære å ta konsekvensen av sine handlinger. God oppførsel bør også premieres, kanskje innføre en måndtlig "Fair Play" pris e.l?

 

Enig! Spesielt off-topic personangrep ødelegger enhver "god" diskusjon, og slikt bør straffes hardere etter min mening. En slik lavmålt oppførsel undergraver hele poenget med forumene og skremmer bort seriøse medlemmer.

 

Jeg registerer dessverre at enkelte ikke er i stand til å skille sak fra person, og fortsetter med den samme uakseptable oppførselen til tross for advarsler

 

Anbefalt lesing:

 

The Adequacy Style Troll (AST): A Brief Refresher

 

Noen som kjenner seg igjen i dette her?

 

 

Dette er et lite knippe av det som var postet i håp om å fjerne meg , ironisk nok ser jeg at skribenten denne gangen selv bryter alle disse ,gjelder de da ?

Forventer ikke svar fra "skribenten" da han er sluttet å svare direkte på mine innlegg ,men heller går via andres innlegg og "svarer" inndirekte .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå er jeg så lei av all klagig, flaming, flaming, syting og verre er, _hele_ tiden i det siste har vi måttet rydde opp i flamingen til folk her.

 

Siden Knick Knack vil ut skal han få lov til å få gratis juleferie av meg, og hvis flere fortsetter med flaming i denne tråden her skal jeg gledelig gi med ferie og.

 

Og bare så det er sagt...vi er ikke moderatorer i andre foraer og bryr oss ikke om hva som skjer der...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er nå helt tydelig at Dell sine kunder ønsker seg flere alternativer:

 

Further evidence that Dell customers want AMD chips

Dell appears to be in a state of denial about its customers and AMD chips.

 

Merrill Lynch released a CIO survey that just so happens to back up a topic I blogged about yesterday.

 

At its press conference yesterday outlining new Latitude notebooks, Dell officials responded to questions about whether or not the company will inject its systems with AMD chips by saying that the company gauges customer demand and will offer AMD chips when it feels customers want them.

 

That company line is becoming increasingly thin given the number of Dell's competitors that sell servers with AMD chips.

 

Even still, in an interview after the press conference, Dell execs reiterated that the company's posturing has always been to "evaluate the marketplace."

 

Well, Dell, look no further.

 

Merrill Lynch's survey says that while CIOs anticipate that Dell will gain market share faster than its rivals, many users would like to see Dell offer servers running AMD's Opteron.

 

There is some hope, though, for those Dell customers who want AMD chips. CEO Kevin Rollins told InfoWorld in November that he believes Dell will use AMD chips at some point.

 

"I am sure there will come a time when we are going to use AMD. We are going to want to add [AMD] to our product line in the future," Rollins said.

 

Perhaps that time has come. Dell's customers want AMD chips, and those same customers also likely have hardware from Dell's competitors -- and almost all of them carry the Opteron.

Lenke til kommentar
Det er nå helt tydelig at Dell sine kunder ønsker seg flere alternativer:

 

Further evidence that Dell customers want AMD chips

Dell appears to be in a state of denial about its customers and AMD chips.

 

Merrill Lynch released a CIO survey that just so happens to back up a topic I blogged about yesterday.

 

At its press conference yesterday outlining new Latitude notebooks, Dell officials responded to questions about whether or not the company will inject its systems with AMD chips by saying that the company gauges customer demand and will offer AMD chips when it feels customers want them.

 

That company line is becoming increasingly thin given the number of Dell's competitors that sell servers with AMD chips.

 

Even still, in an interview after the press conference, Dell execs reiterated that the company's posturing has always been to "evaluate the marketplace."

 

Well, Dell, look no further.

 

Merrill Lynch's survey says that while CIOs anticipate that Dell will gain market share faster than its rivals, many users would like to see Dell offer servers running AMD's Opteron.

 

There is some hope, though, for those Dell customers who want AMD chips. CEO Kevin Rollins told InfoWorld in November that he believes Dell will use AMD chips at some point.

 

"I am sure there will come a time when we are going to use AMD. We are going to want to add [AMD] to our product line in the future," Rollins said.

 

Perhaps that time has come. Dell's customers want AMD chips, and those same customers also likely have hardware from Dell's competitors -- and almost all of them carry the Opteron.

Så de har kanskje ikke en "super-ekslusiv avtale med Intel som ikke tåler dagens lys" likevel da, siden de nå vurderer å ta inn AMD-maskiner?

 

:hmm:

 

Biffo

Lenke til kommentar
Så de har kanskje ikke en "super-ekslusiv avtale med Intel som ikke tåler dagens lys" likevel da, siden de nå vurderer å ta inn AMD-maskiner?

Tja, det samme pratet fra har vi hørt i en årrekke og jeg misstenker at Dell bruker dette bevisst som et pressmiddel for å oppnå enda bedre betingelser hos Intel. Selv tror jeg ikke noe på at Dell kommer til å tilby annet enn Intel-maskiner før jeg ser det med egne øyne isåfall :hrm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Asahi said the FTC suspected Intel had tried to shut out competitors from the Japanese market by offering rebates to computer makers who agreed either not to buy or to limit their purchases of chips made by Intel's rivals, including Advanced Micro Devices Inc.

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;j...storyID=7546020

 

Høres veldig likt ut ostesaken her hjemme gitt.

Nja,om så er tilfelle blir vel den store forskjellen at Intel bruker sine egne penger for å gi rabatter,menst Tine bruker staten sine. Det blir en vesentlig forskjell. :hmm:

Lenke til kommentar
Det er det samme for meg om firmaet heter Tine eller ikke. Eksklusive* avtaler burde vært forbudt.

 

* Eksklusive = Utelate noe. I dette tilfellet en avtale som utelater konkurrenter.

Joda enig der,men problemet blir da å finne ut hva som er eksklusive avtaler eller ikke. Dette er ting som brukes av de fleste større selskaper og vi kommer her i en stor gråsone der det blir vanskelig å skille rettferdig.

For hvem skal kunne skille alle som driver med dette og hva er en ekslusiv avtale? Den som er nevnt ovenfor? At amd inngår et sammarbeid med div større produsenter for å fremme sin nye cpu til bærbare ?

osv, osv.

Lenke til kommentar

Det burde vært en EU-lov som hindret dette. Norge burde også ta denne loven til seg. Dårlig konkurranse bedrer forholdene for produsenter kun på bekostning av kundene. I en større sammenheng kan man si at eksklusive avtaler er med på å senke generell levestandard. Reglene må selvføleglig vært klart definerte men jeg synes det blir for mye å avklare her.

Lenke til kommentar
Det er det samme for meg om firmaet heter Tine eller ikke. Eksklusive* avtaler burde vært forbudt.

 

* Eksklusive = Utelate noe. I dette tilfellet en avtale som utelater konkurrenter.

Helt enig, og jeg mener å ha sagt omtrent det samme i flere år allerede. Det blir spennende å se hva utfallet av denne "ostekrigen" blir mellom monopolisten Tine og lillesøster Synnøve Finden, og hvis isåfall Ica Norge blir taperen så får Dell Norge et alvorlig problem siden de ikke tilbyr noen som helst alternativer takket være sin eksklusive avtale med Intel. Jeg kjenner ikke til detaljene om skjerpingene i den nye konkurranseloven her i Norge, men etter å ha sett Tabloid i dag så må jeg si meg helt enig med uttalelsene til moderniseringsminister Morten Andreas Meyer.

Lenke til kommentar

Hallo,hva har den ostesaken med Dell å gjøre og hvordan kan de få et alvorlig problem av den :grin:

Nei her må du se hva du sammenligner. Tine har betalt andre for å ikke selge et produkt noe IKKE Dell har, dell har selv valgt å satse på en levrandør til seg selv og dermed blir din sammenligning her mildt sagt tåpelig. Hadde Tine valgt å si nei til å ta i bruk synnøve finden produkter i sin produksjon (noe de forresten gjør) så hadde vel ikke en kjeft sagt et ord,da det er opp til dem hvem de samarbeider med akkurat som Dell gjør. Nå tror jeg det er på tide at du iallefall ser sammenheng i det du skriver og ikke relaterer alt negativt du finner til Intel og Dell uansett om det passer inn eller ei . :roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
...blir mellom monopolisten Tine og lillesøster Synnøve Finden, og hvis isåfall Ica Norge blir taperen så får Dell Norge et alvorlig problem siden de ikke tilbyr noen som helst alternativer takket være sin eksklusive avtale med Intel...

Vel, du gjør den antagelsen at Dell har tatt penger av Intel for ikke å selge AMD.

 

Dette er trolig hverken Dell eller Intel tjent med, siden såpass store selskaper alltid befinner seg under lupen og der er mer enn nok utro tjenere til å lekke informasjon. Dell og Intel har neppe noen mer spesiell avtale enn den tusenvis at andre selskaper som prøver å komme seg opp og frem her i verden.

 

Til BEVIS for noe annet foreligger så burde slike spekulasjoner kanskje ytres litt mer ydmykt. Bombastiske og relativt spekulative påstander har snarer resultatet at folk rister litt på hodet og scroller til neste post ;)

Lenke til kommentar

Intel har lange tradisjoner i tvilsomme og eksklusive avtaler, og de fleste går under paraply-programmet "Intel Inside" som du helt sikkert har hørt om. Det bør være hevet over enhver tvil at Intel har missbrukt sin markedsmakt systematisk siden bruddet med sin tidligere partner AMD i 1996. Intel bestemmer ikke bare priser, men også hvilke produkter de enkelte leverandørene får lov å kjøpe og hvordan disse benyttes. Intel stiller altså krav til dem som kjøper produkter fra dem, som f.eks. å ikke sammenligne løsninger basert på deres produkter med tilsvarende løsninger basert på konkurrerende produkter. Jeg har også hørt om avtaler med større leverandører der Intel har stilt som krav at de skal tilby enkelte løsninger eksklusivt basert på Intel sine produkter. Det være seg forretningsbærbare, stasjonære og tjenere. Kun monopolister har muligheten til å stille slike urimelige krav, som til syvende og sist ødelegger konkurransen og dermed skader oss forbrukere.

Lenke til kommentar

jeg ler meg skakk her. hver gang de to herrer; snekker'n og snorreh møtes til debatt er det det rene komishow. positivt, moro og en god latter forlenger livet. ikke at dere er usakelige men men..

 

snorreh har jo en tendens til å dra inn korrupsjon og indisier så det holder med en gang han hører ordet Dell, mens Snekker'n reiser bustog leser med argusøyne hver gang han ser signaturen til den andre.. jeg salutterer det positive med et levende forum..

 

stå på mine herrer..

Lenke til kommentar
Intel har lange tradisjoner i tvilsomme og eksklusive avtaler, og de fleste går under paraply-programmet "Intel Inside" som du helt sikkert har hørt om. Det bør være hevet over enhver tvil at Intel har missbrukt sin markedsmakt systematisk siden bruddet med sin tidligere partner AMD i 1996. Intel bestemmer ikke bare priser, men også hvilke produkter de enkelte leverandørene får lov å kjøpe og hvordan disse benyttes. Intel stiller altså krav til dem som kjøper produkter fra dem, som f.eks. å ikke sammenligne løsninger basert på deres produkter med tilsvarende løsninger basert på konkurrerende produkter. Jeg har også hørt om avtaler med større leverandører der Intel har stilt som krav at de skal tilby enkelte løsninger eksklusivt basert på Intel sine produkter. Det være seg forretningsbærbare, stasjonære og tjenere. Kun monopolister har muligheten til å stille slike urimelige krav, som til syvende og sist ødelegger konkurransen og dermed skader oss forbrukere.

Vel som allerede andre har nevnt så bør det skaffes håndfaste bevis for slik påstander som dette. Når så det er nevnt så har jo AMD inngått et sammarbeide med flere store firmaer for å fremme sin cpu for bærbare maskiner, skal jeg da av den grunn gå utfra at dette er markedsfiendtlig og sikkert gjordt for å begrense andre firmaers salg ?? Nei det blir bare for dumt,selv om jeg ikke tror amd er så mye mer redelig enn andre da alle bruker de tiljengelige midler for å sikre seg sin del av kaken :hmm:

Det blir bare for dumt og kun fokusere på to firmaer som du hater og forsøke å rakke ned på dem med alle midler, dette rammer hverken Intel eller Dell, men din egen troverdighet her på forumet .

Lenke til kommentar
Asahi said the FTC suspected Intel had tried to shut out competitors from the Japanese market by offering rebates to computer makers who agreed either not to buy or to limit their purchases of chips made by Intel's rivals, including Advanced Micro Devices Inc.

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;j...storyID=7546020

 

Høres veldig likt ut ostesaken her hjemme gitt.

Enig, det blir interessant å se utfallet av begge disse sakene og hvilke konsekvenser det eventuelt vil få. For de av oss som har fulgt med i denne bransjen siden begynnelsen så vet vi rimelig godt at alle de store har kuttet noen hjørner for å komme dit de er idag. Man kan gjerne være godtroende og positiv, men hvis man regner med at sjefene i disse selskapene skal stå frem og innrømme denne ukulturen i all offentlighet så blir det bare altfor naivt spesielt når vi vet at sjefene i Enron og Worldcom fortsatt benekter alt selv om de tydeligvis ble tatt med buksene nede :no:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...