Gå til innhold

5900 ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjefern: Jeg kjører med alt på max på min. Ikke noe problem. Men om du kjøpte kort for å spille farcry, burde du nok kjøpt et R9800pro ja.... PS 2.0 er mye finere enn PS 1.1... Eller om du har pengene, burde du ventet på NV40 eller R420XT. Jeg venter. NV40 skal inn i maskina mi så snart som mulig. Jeg har stor tro på at nVidia vil ta tilbake tronen med denne generasjons skjermkort. :yes:

Lenke til kommentar

Jau jau... kjøpte fx5900U fordi det ifølge tomshardware.com var like bra ca som 9800pro. I tillegg hadde det jo dobbelt så mye RAM. Tenkte det kunne komme godt med. Tenkte faktisk ikke på piksel shader. Trodde faktisk de hadde samme spesifikasjoner på det området. Og jeg som har lest så mange Nvida/ATI tråder... Ikke plukket opp det før veit jeg...

 

Edit. 256mb RAM i skjerkortet må da ha noe å si i slike krevende spill som far cry/doom3/half life2 osv?

 

Er det noen andre som kan bekrefte at et fx5900u defaulterer i dx8 i far cry? Syntes det hørtes veldig rart ut...

 

:ermm:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Jau jau... kjøpte fx5900U fordi det ifølge tomshardware.com var like bra ca som 9800pro. I tillegg hadde det jo dobbelt så mye RAM. Tenkte det kunne komme godt med. Tenkte faktisk ikke på piksel shader. Trodde faktisk de hadde samme spesifikasjoner på det området. Og jeg som har lest så mange Nvida/ATI tråder... Ikke plukket opp det før veit jeg...

 

Edit. 256mb RAM i skjerkortet må da ha noe å si i slike krevende spill som far cry/doom3/half life2 osv?

 

Er det noen andre som kan bekrefte at et fx5900u defaulterer i dx8 i far cry? Syntes det hørtes veldig rart ut...

 

:ermm:

du burde ikke bekymre deg, jeg tror kortet ditt skal klare far cry veldig bra med detaljer veldig høyt.

Lenke til kommentar

Sjefern: Kortet ditt defaulter til PS og VS 1.1. Det er kun på de felta nVidia sliter skikkelig. Men det er ikke bare dette som er directx.

Ramen har ikke hatt så mye å si på spilla som er ute i dag, men det vil nok ganske snart komme spill der en merker forskjellen på 128 og 256Mb ram.

Med tanke på doom3 har du gjort et bra skjermkort valg. Da opengl er nvidia sitt felt. Så du kan nok rekne med å kjøre det bedre enn folk med dagens toppkort fra ATI.

Lenke til kommentar
har du,eller får du fx 5900 ultra(siden det står Sapphire 9500 atlantis i sig)

 

du skulle jo lett klare 1280x1024 max detalj med et slikt kort(kansje 1200x1600)

oi har bare glemt å endre sinaturen bare =)

 

Men 1280x1024 samplinger på 6 og antianalysing på "program" i windows, og fukk grafikk i spillet

Da hakker det en del

jeg burde kanskje gå for en 512 brikke til

Lenke til kommentar
har du,eller får du fx 5900 ultra(siden det står Sapphire 9500 atlantis i sig)

 

du skulle jo lett klare 1280x1024 max detalj med et slikt kort(kansje 1200x1600)

oi har bare glemt å endre sinaturen bare =)

 

Men 1280x1024 samplinger på 6 og antianalysing på "program" i windows, og fukk grafikk i spillet

Da hakker det en del

jeg burde kanskje gå for en 512 brikke til

anti aliasing faktisk :p

Lenke til kommentar

ja,sikkert bra med mere ram..

ser når jeg spiller far cry og ut 2004,tar lang tid og komme inn på mapene og

må kjøre med medium detalj for og få 80-100 fps.(ut 2004)

spilte med ultra detalj på de store mapene i ut 2004,men da ble det

bare 40-60 fps..

 

ser ut som 512mb ram blir lite i slike spill..

 

 

ps:hvis MistaPi sier at fx-kortene bruker dx 8 i far cry,tror jeg

nok han vet hva snakker om..

den mannen vet mye om grafikkort :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...