Gå til innhold

Tennings lås

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en person som ofte eer å finne på LAN. jeg har ofte det problemet jeg tror mange andre og har. at du ikke vil at noen skal røre msakinen når du evt. sover. så jeg har funnet ut at jeg istedet for start kanpp på maskinen skal ha en tennings lås fra bil.

Er det noen som har erfaring om slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke sikker jeg. vi får se. først må jeg skaffe meg en tennings lås :blush: jaja. det er sikkert ikke så vanskelig å skaffe. gidder ikke å ha en rød hovedstrøm bryter. må ha en "bil nøkkel"

Skrevet

System passord i bios er og en mulighet men tennings lås er mye tøffere synes jeg da. og nei jeg har ikke kabinett med lås. mitt kabinett er så stygt at det ikke komenteres ytterligere

Skrevet

er det muligt og sette en nøkkel på psu slik at du fortsatt kan bruk knappen, men

du kan ikke starte uten at nøklene står i??

Skrevet
er det muligt og sette en nøkkel på psu slik at du fortsatt kan bruk knappen, men

du kan ikke starte uten at nøklene står i??

Ja, du kobler bare tenningsbryteren i serie med 230V inntaket i PSU. Pass deg for livsfarlige spenninger når du holder på inni PSU ;)

Skrevet

Det du gjør er å ta den grønne ledningen på ATX kontakten, koble den via nøkkelen og inn til ATX kontakten. Veldig effektivt da det er mye mer arbeid for å få start på maskinen. :)

Mener det skal gå ann

Skrevet

Jeg brukte nesten samme som de har på Biltema for å starte pc'en min, og det funka helt kjempe. En liten downside var at jeg måtte huske på å sette bryteren tilbake til utgangs posisjon, hvis ikke så skrudde hele pc'en seg av etter 10sek.

Skrevet

Muligheten er jo også for å montere keycode på strømmen.

Den er jo ganske kjekk, og stilig!

Tror det var en her på forumet som hadde gjort det?

Skrevet

Kjøp den typen som har tre posisjoner og koble ledningene slik at den går på motstand posisjonen.. med det mener jeg en skrur tenningen og når en slipper nøkkelen går den automatisk et hakk tilbake. Da slipper en at maskinen slår seg av.

Skrevet (endret)
ehhh.... ingen som vet at man kan trenger bare å koble sammen ti pinner på hovedkortet for å starte den?? :scared: Endret av MS-DOS modus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...