Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio med adapter og NGT


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk i dag adapteret fra telio, og plugget dette inn i min d-link i port 2 med den eternett kabelen som fulgte med (ikke krysset såvidt jeg kunne se).

 

Jeg får ikke summetone....

 

Prøvde så å koble meg direkte mot LAN utgang på netopia 4541 routeren, men fikk fortsatt ikke summetone.

 

Noen som kan hjelpe meg her?? Please..

 

Fikk et tips her nå om å benytte krysset kabel, har ikke fått prøvd dette enda.

 

Men.. hvis så er tilfelle, driver da Telio å sender ut feil nettverkskabel? i allefall til oss som er ngt kunder?

 

mvh

bytes

Endret av bytes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det.

 

Mitt gamle analoge telefonapparat trenger telefonkabel med strøm på pinne 1 og 4, mens nyere telefonkabel har strøm på pinne 2 og 3 (eller noe slikt).

 

Med riktig kabel var det plug and play.

 

Prøvde også et nytt trådløst håndsett, og det var også plug and play.

 

-bytes

 

ps. samtalkvaliteten var helt genial. ikke noe dårligere enn det jeg har hatt på fastlinja fra før av.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt på siden, men det er så mye snakk om pris og tellerskritt for tiden.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva den billigste månedsløsningen vil være. Den minste 24 timers tilknytning + Telio IP telefon med ett nummer??

 

Venter i spenning.. (ikke nevn navnet Telenor)

 

 

mvh

Asbjørn Nesse

Lenke til kommentar
Dette er kanskje litt på siden, men det er så mye snakk om pris og tellerskritt for tiden.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva den billigste månedsløsningen vil være. Den minste 24 timers tilknytning + Telio IP telefon med ett nummer??

 

Venter i spenning.. (ikke nevn navnet Telenor)

 

 

mvh

Asbjørn Nesse

ja det skulle vel være Bluecom sin ADSL400 til 299,- pr mnd og den Telio Mini til kr 159,- pr mnd = kr 458,- tilsammen pr mnd

 

:yes:

Lenke til kommentar
Dette er kanskje litt på siden, men det er så mye snakk om pris og tellerskritt for tiden.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva den billigste månedsløsningen vil være. Den minste 24 timers tilknytning + Telio IP telefon med ett nummer??

 

Venter i spenning.. (ikke nevn navnet Telenor)

 

 

mvh

Asbjørn Nesse

ja det skulle vel være Bluecom sin ADSL400 til 299,- pr mnd og den Telio Mini til kr 159,- pr mnd = kr 458,- tilsammen pr mnd

 

:yes:

Det vil si at man kan få ubegrenset internetttilgang og ubegrenset mulighet til å ringe til fasttelefon i Norge for 458,- per mnd... Når du setter det opp på den måte må jeg si det ser helt genialt ut...og det er det jo forsåvidt også :)

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Jeg fant ut av det.

 

Mitt gamle analoge telefonapparat trenger telefonkabel med strøm på pinne 1 og 4, mens nyere telefonkabel har strøm på pinne 2 og 3 (eller noe slikt).

 

Med riktig kabel var det plug and play.

 

Prøvde også et nytt trådløst håndsett, og det var også plug and play.

 

-bytes

 

ps. samtalkvaliteten var helt genial. ikke noe dårligere enn det jeg har hatt på fastlinja fra før av.

Med trådløst håndsett, mener du da en WLAN telefon eller en vanlig trådløs telefon koblet til en IP-telefon adapter?

 

edit: Noen som evt. vet om webshops som selger WLAN IP-telefoner?

Endret av Calm
Lenke til kommentar
ja det skulle vel være Bluecom sin ADSL400 til 299,- pr mnd og den Telio Mini til kr 159,- pr mnd = kr 458,- tilsammen pr mnd

 

:yes:

Det vil si at man kan få ubegrenset internetttilgang og ubegrenset mulighet til å ringe til fasttelefon i Norge for 458,- per mnd... Når du setter det opp på den måte må jeg si det ser helt genialt ut...og det er det jo forsåvidt også :)

Jeg må jo si at jeg langt fra er så begeistret over Telio sitt tilbud som jeg trodde jeg skulle blir når jeg hørte om dette første gangen.

 

Problemet er at fastavgiften deres er jo like høy som på vanlig telefonabonnement hos Telenor !

 

Og hvis man ikke ringer _mye_ så er det fastavgiften som betyr noe, ikke prisen på tellerskritt.

 

Det hadde vært mye bedre med ingen/lav fastavgift og høyere telleskrittpris.

Lenke til kommentar
ja det skulle vel være Bluecom sin ADSL400 til 299,- pr mnd og den Telio Mini til kr 159,- pr mnd = kr 458,- tilsammen pr mnd

 

:yes:

Det vil si at man kan få ubegrenset internetttilgang og ubegrenset mulighet til å ringe til fasttelefon i Norge for 458,- per mnd... Når du setter det opp på den måte må jeg si det ser helt genialt ut...og det er det jo forsåvidt også :)

Jeg må jo si at jeg langt fra er så begeistret over Telio sitt tilbud som jeg trodde jeg skulle blir når jeg hørte om dette første gangen.

 

Problemet er at fastavgiften deres er jo like høy som på vanlig telefonabonnement hos Telenor !

 

Og hvis man ikke ringer _mye_ så er det fastavgiften som betyr noe, ikke prisen på tellerskritt.

 

Det hadde vært mye bedre med ingen/lav fastavgift og høyere telleskrittpris.

Uenig... Liker bedre prinsippet med ubegrenset tilgang for en fast avgift, på samme måte som med internettabonnementet mitt...

Lenke til kommentar
Problemet er at fastavgiften deres er jo like høy som på vanlig telefonabonnement hos Telenor !

Og hvis man ikke ringer _mye_ så er det fastavgiften som betyr noe, ikke prisen på tellerskritt.

Hvis man nesten ikke ringer så er det vel like greit og bruke mobil.

Man ringer ikke mye for og spare masse på dette, jeg skal ha Telio i tilegg til ISDN og regner med og spare masse pr mnd.

Lenke til kommentar
Hvis man nesten ikke ringer så er det vel like greit og bruke mobil.

Man ringer ikke mye for og spare masse på dette, jeg skal ha Telio i tilegg til ISDN og regner med og spare masse pr mnd.

Bruke mobil blir løsningen for min del. Har sagt opp fasttelefonen. I enkelte tilfeller hadde det imidlertid vært greit å ha fasttelefon. For det første er det mere behagelig å bruke en høyttalende fasttelefon enn mobil særlig på litt lengre samtaler, for det andre hender det jo at mobilnettet er nede/mistet/glemt telefonen osv.

 

Det hadde vært mye bedre om Telio kunne tilby andre typer abonnementer, f.eks. med en fastavgift som omtrent som for "lite bruk mobiltelefonabonnement" på rundt 60,- i måneden.

 

Med den høye fastavgiften de har nå er dette helt uaktuellt for min del. Koster langt mere enn det smaker :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...