Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke få ADSL, men kan SHDSL, hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her jeg bor i Tromsø ble SDSL fra Catch tilgjengelig lenge før ADSL fra Catch. Hvorfor? Nei, si det...

Fordi Catch satset på reine SDSL-løsninger og etter en lang stund ville de utnytte potensialet i sitt utstyr til og gi privatkunder et tilbud igjenom ADSL.

Lenke til kommentar

hva er egentlig maks rekkevidden fra sentralen til veggen på ADSL og SHDSL?

jeg sitter nå på ADSL 6-7 km fra sentralen og linja suger kraftig :thumbdown:

Og er det mye styr for ISP å få SHDSL kontra ADSL for oss som ligger litt utenfor :blush:? lengre rekkevidde og raskere linjer sier ikke jeg nei til :D

Lenke til kommentar

ADSL har en god del forskjellige variabler.. linjelengde, modemtype og kabelkvalitet er dog de viktigste.

 

*S*DSL bruker som noen sa over hele frekvensspekteret og har en betydlig lengre rekkevidde.

 

Begynner som regel å bli ganske langt for adsl med 4-5km kabel men det går finfint i noen / mange tilfeller.

 

Det kan jo rett og slett hende at i saken her var det rett og slett fullt på adsl utstyret men ikke sdsl utstyret.. tross alt mye flere som bestiller adsl enn sdsl :)

Lenke til kommentar

SHDSL kan legges på utjevningskabler mellom to sentraler og mellom to hovedskap i telenettet. Det er derfor du har fått tilgang til SHDSL via din sentral til den større nabosentralen som har SHDSL utstyret. Dette gjøres ikke alltid med ADSL siden ADSL signalet er asynkront og dermed må alle abonnenter legges i samme rettning. Har noe med inpedansen i kabelen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...