Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke få ADSL, men kan SHDSL, hvordan?


Anbefalte innlegg

Har nok noe med at de kan kjøre høyere hastighet/sterkere signal på SDSL, og kameraten din bor nok da utenfor grensa for å få ADSL (eller at det kan lønne seg med ADSL).

Nei det er stikk motsatt. Avstanden på SDSL er kortere enn hva ADSL har.

jepp !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg glemte å skrive at forklaringen var at det ikke er ledig plass i sentralen for ADSL utstyr.

Er SDSL utstyr mindre så den trenger mindre plass? :D

sdsl bruker vel ikke de samme dslammene som Adsl....

 

eller ikke samme portene vel,,,, så hvis de har bygd ut en sentral med 10adsl og 5 sdsl porter (helt hypotetiske tall)

 

og solgt 10 adsl linjer og 3 sdsl ... så er forklaringen enkel...

 

da har det nok ikke så mye med frekvesner og alt det andre som skrives!

Lenke til kommentar
hva er egentlig maks rekkevidden fra sentralen til veggen på ADSL og SHDSL?

jeg sitter nå på ADSL 6-7 km fra sentralen og linja suger kraftig :thumbdown:

Og er det mye styr for ISP å få SHDSL kontra ADSL for oss som ligger litt utenfor :blush:? lengre rekkevidde og raskere linjer sier ikke jeg nei til :D

offtopic: bor 355meter unna sentralen.. *mobbe mobbe* :green::green::green:

Lenke til kommentar
Har nok noe med at de kan kjøre høyere hastighet/sterkere signal på SDSL, og kameraten din bor nok da utenfor grensa for å få ADSL (eller at det kan lønne seg med ADSL).

Nei det er stikk motsatt. Avstanden på SDSL er kortere enn hva ADSL har.

Det er feil. SDSL har lenger rekkevidde enn ADSL.

jeg kunne få sdsl fra ngt der jeg bodde før.. tror det var 5961meter unna sentralen... adsl ville de helst ikke levere der sa de.... men jeg kunne prøve, hvis jeg betalte full etableringspris selv om det viste seg at det ikke fungerte....

 

de sa det antaklig vis ville fungere 80% ell.no... men... gadd ikke.. fløtte istedet :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei nei nei, nå må dere lære.

 

SDSL er ikke det samme som SHDSL. SHDSL har lengre rekkevidde enn ADSL (og SDSL selvsagt). Det at mange kaller SHDSL for SDSL er en uting og henger igjen fra de dager det var SDSL (som kom før SHDSL). Antaglig gjør noen kloke hoder (selgere) dette for å unngå å forvirre kunder men det har jo stikk motsatt effekt. Det er mulig det er aktører som fortsatt bruker SDSL, det vet jeg ikke, men SHDSL er da betraktelig bedre.

Lenke til kommentar
Nei nei nei, nå må dere lære.

 

SDSL er ikke det samme som SHDSL. SHDSL har lengre rekkevidde enn ADSL (og SDSL selvsagt). Det at mange kaller SHDSL for SDSL er en uting og henger igjen fra de dager det var SDSL (som kom før SHDSL). Antaglig gjør noen kloke hoder (selgere) dette for å unngå å forvirre kunder men det har jo stikk motsatt effekt. Det er mulig det er aktører som fortsatt bruker SDSL, det vet jeg ikke, men SHDSL er da betraktelig bedre.

forklar forskjellen...

 

adsl er jo Asymetrical digital subscriber line...

 

sdsl er Symetrical digital subscriber line...

 

SHDSL = ??

Lenke til kommentar

rim: du har helt rett, min latskap utgjør her en absolutt forskjell i produkt :)

 

Uansett:

 

(litt på husken men uansett)

 

SDSL = maks 2.0mbps, ca 5.5km linjelengde, egentlig litt jalla opplegg.

 

G.SHDSL = maks 2.3mbps per 2 ledere, ca 6km linjelengde uten problemer (avhenging av kvalitet på kobberet selvfølgelig) og er en faktisk standard.

 

Eh ja.

Lenke til kommentar
Nei nei nei, nå må dere lære.

 

SDSL er ikke det samme som SHDSL. SHDSL har lengre rekkevidde enn ADSL (og SDSL selvsagt). Det at mange kaller SHDSL for SDSL er en uting og henger igjen fra de dager det var SDSL (som kom før SHDSL). Antaglig gjør noen kloke hoder (selgere) dette for å unngå å forvirre kunder men det har jo stikk motsatt effekt. Det er mulig det er aktører som fortsatt bruker SDSL, det vet jeg ikke, men SHDSL er da betraktelig bedre.

forklar forskjellen...

 

adsl er jo Asymetrical digital subscriber line...

 

sdsl er Symetrical digital subscriber line...

 

SHDSL = ??

SHDSL = Single-pair High-speed Digital SubscriberLine

Lenke til kommentar

Slik jeg forstått det er H'en i SDSL (SHDSL) en identifikasjon som sier deg at linjen har større rekkevidde enn vanlig SDSL. ADSL har som regel lengre rekkevidde enn SDSL, mens SHDSL tror jeg enten er noe imellom SDSL og ADSL eller muligens enda bedre enn ADSL.

SHDSL må vel da stå for Symetrical Highspeed Digital Subscriber Line?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...