Gå til innhold

Radeon 9800 pro og BFV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjent og kjent problem med 9800 PRO..."overproblematisert" vil nå jeg kalle det. Har selv en P4 2GHz, 512MB RD-RAM, Powercolor 9800 PRO 128MB, WinXP Home. Kjører i 1024x7678x32@ 85Hz, alle grafikkinnstillinger på høyeste mulig(highest, high og high), og EAX lyd- 5.1 surround. (andre lydinnstilllinger på low, da det fjerner en del lagg og du hører ikke forskjell;))

 

Ligger på alt fra ca 24FPS til 100FPS, generelt på en server med 26-34 spillere ligger jeg på 30-60FPS, i de verste tilfellene(masse gress og trær, stort landskap, 20+ folk på samme sted med masse skyting, musikk, helikoptre som flyr osv) ned til 22. Dette skjer riktignok ikke så ofte. Ligger ofte stabilt på 40-50FPS, men som nevnt så varierer det. Alt i alt går det flytende nok til at det er godt spillbart og behagelig. Patchen vil nok i tillegg gjøre det enda bedre. Til alle ATI- eiere som ennå ikke har hørt det:

Gå inn på kontrollpanel og sjekk at ANTIALIASING og ANISOTROPIC FILTERINg er satt til "programstyrt", i hvert fall IKKE til "på"! Velg "balansert" på innstillingen, så funker det bra;)

(Dette er blitt sagt utallige ganger før, men jeg sier det igjen)

 

Synes det er rart det er så stor forskjell mellom brukere med tilsvarende systemer :roll:

Lenke til kommentar
Kjent og kjent problem med 9800 PRO..."overproblematisert" vil nå jeg kalle det. Har selv en P4 2GHz, 512MB RD-RAM, Powercolor 9800 PRO 128MB, WinXP Home. Kjører i 1024x7678x32@ 85Hz, alle grafikkinnstillinger på høyeste mulig(highest, high og high), og EAX lyd- 5.1 surround. (andre lydinnstilllinger på low, da det fjerner en del lagg og du hører ikke forskjell;))

 

Ligger på alt fra ca 24FPS til 100FPS, generelt på en server med 26-34 spillere ligger jeg på 30-60FPS, i de verste tilfellene(masse gress og trær, stort landskap, 20+ folk på samme sted med masse skyting, musikk, helikoptre som flyr osv) ned til 22. Dette skjer riktignok ikke så ofte. Ligger ofte stabilt på 40-50FPS, men som nevnt så varierer det. Alt i alt går det flytende nok til at det er godt spillbart og behagelig. Patchen vil nok i tillegg gjøre det enda bedre. Til alle ATI- eiere som ennå ikke har hørt det:

Gå inn på kontrollpanel og sjekk at ANTIALIASING og ANISOTROPIC FILTERINg er satt til "programstyrt", i hvert fall IKKE til "på"! Velg "balansert" på innstillingen, så funker det bra;)

(Dette er blitt sagt utallige ganger før, men jeg sier det igjen)

 

Synes det er rart det er så stor forskjell mellom brukere med tilsvarende systemer :roll:

Jeg har Radeon 9700Pro og jeg har prøvd alle drivere fra catalyst 3.5 til 4.3, DNA Driverne og Omega Driverne. Jeg har AA og AF på programstyrt. Jeg har prøvd en patch som heter bfvietnam_lagfix(ikke noe virus eller lignende), det gikk ikke der heller. Jeg har kjørt video og sound på low og fortsatt er det like laggy.

 

PC Spec:

 

AMD Athlon XP2600

Radeon9700Pro

256 MB DDR

WinXP Pro

 

PC'n funker fett på høy grafikk i Battlefield 1942 også FAR CRY!!

Lenke til kommentar
Har du en link?

prøv her

 

google søk på "Battlefield vietnam lag fix" funker asså...google funker, hvem hadde gjetta det??!!

Det du linker til er en betal side. :dontgetit:

Hvis du søker på det du sier kommer du for det meste inn på forum som snakker om det. :no:

 

Noen som har en gratis og rask mirror side ?

Lenke til kommentar

Får ikke startet spillet i det hele tatt, får bare melding om at:

bfvietnam.exe har et problem å må lukkes

 

Har 9800pro, har prøvd å avinnstallere og innstallere på nytt men

samme ******* problemet :thumbdown:

Har skrudd av AA og AF og har nyeste Omega drivere !

 

Noen som kan hjelpe meg før jeg knekker alle platene? :angry:

Lenke til kommentar
Får ikke startet spillet i det hele tatt, får bare melding om at:

bfvietnam.exe har et problem å må lukkes

 

Har 9800pro, har prøvd å avinnstallere og innstallere på nytt men

samme ******* problemet :thumbdown:

Har skrudd av AA og AF og har nyeste Omega drivere !

 

Noen som kan hjelpe meg før jeg knekker alle platene? :angry:

bruk DNA Catalyst 4.3 drivern eller prøv Catalyst 3.8 drivern. Installer lagfixen også. Du får den på http://g3arena.net

Lenke til kommentar
Jeg har Radeon 9700Pro og jeg har prøvd alle drivere fra catalyst 3.5 til 4.3, DNA Driverne og Omega Driverne. Jeg har AA og AF på programstyrt. Jeg har prøvd en patch som heter bfvietnam_lagfix(ikke noe virus eller lignende), det gikk ikke der heller. Jeg har kjørt video og sound på low og fortsatt er det like laggy.

 

PC Spec:

 

AMD Athlon XP2600

Radeon9700Pro

256 MB DDR

WinXP Pro

 

PC'n funker fett på høy grafikk i Battlefield 1942 også FAR CRY!!

9700 har et stort problem når det gjelder min. FPS og det er ganske kjent.

256MB minne!!! Ikke rart at det går treigt her nei, synes selv at BF1942 var "treg" når jeg hadde bare 512MB minne, byttet til 1024MB og det var mye bedre.

Bedre flyt merket jeg men det var loadetiden som sank drastisk, brukte ca 1/3-1/4 av tiden til å loade.

 

Til alle dere andre som har lag i BFV så anbefaler jeg dere å laste ned nyeste drivere til chipsettet(HK), lydkortet og skjermkort.

Slå av bakgrunnsprogrammer og kjør spyware/adware remover for å sjekke etter ulumskheter (men la brannmur og antiviiri kjøre).

 

Kan rett og slett ikke skjønne at BFV lagger med de specs dere har.

 

Testet nettopp på en gammel duron 1600 med GF4Ti4200 og her går det glatt på medium settings!

Lenke til kommentar
Får ikke startet spillet i det hele tatt, får bare melding om at:

bfvietnam.exe har et problem å må lukkes

 

Har 9800pro, har prøvd å avinnstallere og innstallere på nytt men

samme ******* problemet :thumbdown:

Har skrudd av AA og AF og har nyeste Omega drivere !

 

Noen som kan hjelpe meg før jeg knekker alle platene? :angry:

bruker du noen form for refresh rate fix? som Re(fresh)force?

 

ikke bruk reforce iallefall, det crasher bare hos meg også. Refresh Lock funker.

 

 

Måten å unngå problemet er å installere skjermkort drivere på ny...da "forsvinner" refreshrate overridene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...