Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

800 pirater tatt i Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:

Enda godt jeg skriver og jobber i notepad og wordpad, bilde behandling i paint, da slipper jeg unna alt dette stresset med lisensiering.... :p

foreslår openoffice.org, metapad og Gimp2. :thumbup:

Dette var bare en spøk..... hehe :D

 

Edit: Men jeg kjenner til openoffice ja.....

Endret av karrog
Lenke til kommentar
De sier at de overvåker norge nå. Er slik person-overvåkning lov? Var det ikke oppe i media nå nylig om at regjeringa _vurderte_ om politiets sikkerhetstjeneste skulle få lov til slik personovervåkning?

 

Ville vel tro at de har full anledning til å overvåke det offentlige nettet.

De som er inne på de forskjellige filtjenestene legger jo ganske greie spor igjen etter seg. Ikke noe problem å spore disse, på kanten kanskje, men jeg tror ikke det er ulovelig.......

Lenke til kommentar
Edit:

Enda godt jeg skriver og jobber i notepad og wordpad, bilde behandling i paint, da slipper jeg unna alt dette stresset med lisensiering.... :p

foreslår openoffice.org, metapad og Gimp2. :thumbup:

Dette var bare en spøk..... hehe :D

 

Edit: Men jeg kjenner til openoffice ja.....

fortsetter litt offtopic:

skjønte det, men Gimp2 er sinnsykt bra program, jeg har avistallert Photoshop CS permanent pga. Gimp2 :green:

Lenke til kommentar

Det de sannsynligvis mener med å ha "samlet spor", har nok vært å lasta ned filelists fra for eksempel alle som har gått inn på en viss HUB der de har hatt en ond bot, og dermed notert IP, tidspunkt og sharelist.

 

 

Men folkens, kan noen fortelle meg om noe alla dette kan holde til en eventuell politianmeldelse?;

List retrieved from 127.0.0.1 at 17:00 01.01.04
\movies\Elling.Norwegian.avi 743732717 bytes
\movies\Detektor.scandinavian.avi 743732717

 

 

Dersom det ikke holder, har de jo nærmest ingenting de kan "ta noen" på vel?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Er vel litt enig med deg der, selv om progvaren er svin dyr nå, så vil jeg jo tro at prisene hadde vært noe helt annet om alle hadde kjøpt programvaren. Tenk på alle priatkopiene som flyr rundt i verden a..... det er sykt mange, og veldig mye penger for de som har utviklet dette.

Det er ikke slik markedet virker. Programvarehusene priser produktene sine slik at de tjener mest mulig, ikke slik at de akkurat tjener inn det de har investert. Det er jo bare å se på Microsoft. På Office og Windows tjener de nokså nøyaktig 10 ganger så mye som det koster dem å utvikle det det, og det hindrer dem ikke i å innføre stadig dyrere lisensordninger.

Lenke til kommentar

Får det første, det var ikkje 800 stykker, er nok heller 126 stykker,

det andre er att dette ikkje har nokke med p2p nettverk å gjera, det

var ett warez forum som heite "Liquid FXP" der admin sin pc vart beslagt

av politiet og på den måten fekk dei tak i dei andre. Og så var det nokken

medlemer som hold på med kreditkort svindel og det var det som gjorde att

politiet gjekk til aksjon...

Lenke til kommentar

Det virker ganske seriøst dette her men kan de kreve betaling(elns) for at folk har lastet ned her i Norge? jeg mener jeg har hørt at det er lov og laste ned filmer og musikk til eget forbruk.Det var vel en ny lov på vei om dette..Er det blitt foretatt razzia hos privatpersoner?

Lenke til kommentar

hvis folk er nervøse for RIAA og MPAA og gutta så kan jeg prøve å lodde opp stemningen med å starte et Hardware.no Waste nettverk.

Wast er en p2p protokoll som er _VELDIG_ sikker

*Du har 32bit cryptert id.

 

*Meldingene er kryptert med MD5

 

*Passord på nettverket

 

*må kunne ip-adressen til nettverket

 

Gidder ikke å snakke om hele greie nå, men hvis folk hvis være med kan jeg gjerne starte opp noe slik så vi i hvertfall er trygge.

Lenke til kommentar

Er nesten overbevist om at det kommer til å bli en god stund til noen i Norge blir tatt for å laste ned noe småtteri på dc hub'er eller andre fildelingstjenester.

 

Tror de først og fremst er ute etter de som driver store siter f.eks på jobben, skolen osv som har høyhastighet og overfører massevis av GB pr dag.

 

Hvis de skal begynne å gå ned på alle som er på fildelingstjenester og drive å logge og deretter kontakte ISP for å forhandle fram hvem som skjuler seg bak ip'en har de en håpløs jobb.

 

En ISP gir ikke ut slik info uten at det er ekstreme tilfeller, for litt warez? aldri i verden!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Lurer også på dette med om de virkelig har lov til å overvåke oss. Tror i størst grad det gjelder FastTrack som de overvåker.

Det jeg lurer på hva hvis du er under den kriminelle lavalder? Kan de da ta noe på deg?

Da tar de den som har abb. på linja :)

Lenke til kommentar

"En tilsvarende gruppe som overvåker bedrifter og privatpersoner i Norge har i det stille samlet informasjon som skal overleveres politiet"

 

Blir man "tatt" går man til motanmeldelse for hacking, brudd på privatlivets fred, tyveri, sabotasje, ærekrenkelse... mange muligheter :)

 

Norske domstoler pleier ikke være nådige mot slikt.

Lenke til kommentar

Hmm, Jeg bor på et hybelhus, vi har en felles server som står og surrer og går på dc, alle 8 brukerne kan logge seg på og laste ned det de vil.

 

Det står ca. 1tb hd i den og vi har seff 10mbit linje.

 

Bare lurer på hvem som blir bura when the shit hits the fan. Han stakkaren som kjøpte serveren først og som kan knyttes til harddiskene via kvitteringer???

 

kan jo bure meg for å ha bf vietnam innstallert da..... men ooops det har jeg visst originalt...

 

Streamer allt annet fra serveren, filmer musikk osv..

De gutta skal få slite for å si det sånn, hvis de i det hele tatt finner serveren på loftet.

 

booyakasha!

Lenke til kommentar
Er nesten overbevist om at det kommer til å bli en god stund til noen i Norge blir tatt for å laste ned noe småtteri på dc hub'er eller andre fildelingstjenester.

 

Tror de først og fremst er ute etter de som driver store siter f.eks på jobben, skolen osv som har høyhastighet og overfører massevis av GB pr dag.

 

Hvis de skal begynne å gå ned på alle som er på fildelingstjenester og drive å logge og deretter kontakte ISP for å forhandle fram hvem som skjuler seg bak ip'en har de en håpløs jobb.

 

En ISP gir ikke ut slik info uten at det er ekstreme tilfeller, for litt warez? aldri i verden!

Se hva som skjedde i USA. De tok ei jente på 12 for å ha delt over hundre sanger over fasttrack. De tok veldig mangen på FastTrack nettverket og der er det vel ikke så veldig mange storsharere som du snakker om.

 

Lurer også på dette med om de virkelig har lov til å overvåke oss. Tror i størst grad det gjelder FastTrack som de overvåker.

Det jeg lurer på hva hvis du er under den kriminelle lavalder? Kan de da ta noe på deg?

Da tar de den som har abb. på linja :)

Som sagt tok RIAA en 12 år gammel jente for fildeling og gikk et stort skritt tilbake. Hun fikk jo nesten ingen bot i forhold til de andre.

Jeg tviler på om de tar sjansen igjen å saksøke noen under 15 selv om skulle ha hatt lov.

Lenke til kommentar
Er nesten overbevist om at det kommer til å bli en god stund til noen i Norge blir tatt for å laste ned noe småtteri på dc hub'er eller andre fildelingstjenester.

 

Tror de først og fremst er ute etter de som driver store siter f.eks på jobben, skolen osv som har høyhastighet og overfører massevis av GB pr dag.

 

Hvis de skal begynne å gå ned på alle som er på fildelingstjenester og drive å logge og deretter kontakte ISP for å forhandle fram hvem som skjuler seg bak ip'en har de en håpløs jobb.

 

En ISP gir ikke ut slik info uten at det er ekstreme tilfeller, for litt warez? aldri i verden!

Se hva som skjedde i USA. De tok ei jente på 12 for å ha delt over hundre sanger over fasttrack. De tok veldig mangen på FastTrack nettverket og der er det vel ikke så veldig mange storsharere som du snakker om.

 

Lurer også på dette med om de virkelig har lov til å overvåke oss. Tror i størst grad det gjelder FastTrack som de overvåker.

Det jeg lurer på hva hvis du er under den kriminelle lavalder? Kan de da ta noe på deg?

Da tar de den som har abb. på linja :)

Som sagt tok RIAA en 12 år gammel jente for fildeling og gikk et stort skritt tilbake. Hun fikk jo nesten ingen bot i forhold til de andre.

Jeg tviler på om de tar sjansen igjen å saksøke noen under 15 selv om skulle ha hatt lov.

Dette er ikke USA, som folk før her har sagt, det skal litt til for å bli tatt for noe sånt i norge. Loven er mye mindre streng, og den "allmenne moral" ser ikke så veldig mye galt i det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...