Gå til innhold

Faking av e-mail adresse og ip adresse av virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sliter litt for tiden med at jeg har fått en del e-mails fra forskjellige automatiserte virus-scannere om at jeg har sendt e-mail med virus . I en av mailene så stod riktignok Ipen til nextgentels nettverk og tidspunkt når jeg angivelig skulle ha sendt mailen.

Tid for mail 10.30 , ip xx.xx.xx.xx Nextgentel.

Jeg vet at jeg ikke har sendt denne mailen da dataen var avslått i denne perioden (slo den på ca 12.00), men det jeg finner snodig er at ipen kommer fra nextgentel (den stemmer ikke med min eksterne ip).

Er det fullt mulig å fake både mail-konto + IP så at det ser ut som det er jeg som har sendt mail viruset? Er 99% sikker på at jeg ikke har virus på dataen (Firewall, antivirus + sikkerhetoppdateringer på daglig/ukentlig basis), har i tillegg sjekket med ekstern antivirus scanner.

Er det mulig at en annen bruker på ip til nextgentel har virus eller har et eller annet program fått tak i mail adressa mi + ip (har vært med på en del konkuranser der man må fylle ut e-mail) og driver og spammer med min ID???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det mulig at en annen bruker på ip til nextgentel har virus eller har et eller annet program fått tak i mail adressa mi + ip (har vært med på en del konkuranser der man må fylle ut e-mail) og driver og spammer med min ID???

IP-en fakes ikke men avsenderadressen fakes, virusene setter en vikorlig valgt adresse som det finner på den infiserte maskinen som avsender og dermed kommer advarslene fra AVS-systemene til den som er den "heldige# som viruset finner og bruker som avsenderadresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...