Gå til innhold

Ny side i HW-nettverket?


Anbefalte innlegg

Lurte på om det kanskje hadde vært en ide å lansere en side som tar for seg LAN-parties.. :D Jeg synes at HW.no hadde vært en ypperlig plass for noe slikt, iom. at en del parties rundt i landet ønsker å ha reklame der.

 

Hva synes folk om noe slikt..??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvem vant warcraft 3 compoen på tg i år, osv, hadde jo vært rimelig kult med en slik liste og. :mrgreen:

også hatt noen form for statistikk elns.

Kanskje jeg bare har litt rare interesser, eller at det bare er rimelig sent på kvelden, veit jeg ikke :p

Men jeg syns det hadde vært ganske artig.

 

Det eneste blir vel at man må få inn en god del folk fra hele landet for å dekke alle disse lanene da. Eller vil da fokusen ligge på de litt større lanene, enn små, arrangerte helgelan o.l ?

 

Altså, 1-2 fra hvert fylke som hadde dekka de lanene som foregår i hvert enkelt fylke. For hw.no-nettverket har vel ikke planer om å betale reiseutgifter o.l :p

 

Konseptet virker jo rimelig bra, er nok en del folk på forumet her og andre steder, som syns det hadde vært morsomt å være med på en slik side, så gjennomførbart burde det så absolutt være! :)

 

*drømme om en lan-side*

Lenke til kommentar
Det eneste blir vel at man må få inn en god del folk fra hele landet for å dekke alle disse lanene da. Eller vil da fokusen ligge på de litt større lanene, enn små, arrangerte helgelan o.l ?

Kan ikke arrangørene og de besøkende selv skrive referater fra LAN'ene da? Selvfølgelig kan man utvide med reportere som sørger for en mer profesjonell dekking av store LAN, men den viktigste ressursen for en LAN side vil utvilsomt være LAN arrangørene og deltakerne selv.

 

Første steg er i mine øyne å få opp en database hvor vi kan lagre LAN, og presentere kort informasjon om LANet (hvor, når, for hvem, pris, osv.).

 

Deretter kan man bygge ut med alt i fra påmeldingsløsninger til tilbakemeldinger fra brukere.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Hmm, en gjestestyrt side omtrent mener du?

De som arrangerer lanene kan jo selvfølgelig skrive om lanet de og.

Men det kan også gå i gal retning, hvis du forstår hva jeg mener.

 

Hvis folka som driver lanet syns det gikk sånn omtrent som det skulle, så vil de mest sannsynlig si at alt gikk som det skulle. altså, legge på litt ;)

Det problemet som oppstår mest er vel at det mangler netttilgang iblant.

 

Da jeg var på DG (default gateway) i 2002 fikk vi internett natt til torsdag, noe jeg ikke akkurat kan si er noe å hoppe i taket for. Bortsett fra at det bare var jeg og en kamerat og 2-3 til som var våkne da, så vi hadde 10mbit helt alene :mrgreen:

 

Men gjestestyrt side hadde jo vært helt kurrant, bare ha et par folk som modererte det folk skrev :)

 

Den databasen du snakker om vil som du sier være en veldig god start, med sted, navn, tid, linje, osv.

 

Håper dette blir gjennomført :thumbs:

Lenke til kommentar

En lanside må jo inneholde følgende:

 

1. LAN-database (database over alle lan som finnes i Norge, crew/lan-leder må selv legge inn da, men vi kan linke/url til de lan'a som har webside)

2. LAN-guider (hva et lan bør inneholde, happenings)

3. LAN-regler (generelle regler som bør være tilstede i et lan)

4. LAN-compos (guider til hvordan man kjører compos i forskjellige spill, samt kanskje live-report fra de forskellige lan om hvordan compo's går. stats?)

5. LAN-tech (guider/info om hvordan sette opp netverk skikkelig med backbone, etc)

6. LAN-servere (info om hva slags servere man bør ha, gameserver, etc)

7. LAN-påmelding (hvordan lage påmelding (php, etc), priser, bordoppsett)

 

Uansett, jeg er keen på å være med på slik lan-side. Har lang erfaring, selv i min unger alder av 18 år. Har vært på lan aktivt siden jeg var 13, samt vært crew siden jeg var 14.

 

count me in :)

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at det hadde latt seg gjennomføre uten en hovedside, måtte vært at hw.no har såpass mange brukere. Slike lan-forum's finnes det plenty av overalt (www.lansiden.no, etc), så det måtte vært en startside med gode resurser for lan-crew, og selvfølgelig vanlige brukere.

via en slik side kan folk utveksle idèer, ikke bare fra sin egen omgangskrets. en slik side vil også trekke nye omgangskretser til hele hw-nettverket (endel brukere som i så fall bare vil henge på lan-delen). eventuelt kunne man hatt en avstemningstråd her i forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...