Hardfredd Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Du kunne blit nyhetsskribent for overklokking.no du VexX Du er både interessert og holder deg godt oppdatert ihvertfall rundt skjermkort.. Bra lesestoff. Glede seg
Stigma Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Tror at Ati vinner nok en gang.. nVidia sin 5950 er jo klokket høyre enn 9800xt men de yter omtrent likens.. Når skal folk innse at klokkefrekvens ikke har alt å si ? Amd - Intel... 'nuff said -Stigma
Ducky Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Tror at Ati vinner nok en gang.. nVidia sin 5950 er jo klokket høyre enn 9800xt men de yter omtrent likens.. Når skal folk innse at klokkefrekvens ikke har alt å si ? Det var jo det jeg mente.. I de fleste artiklene om NV40 står det at det er klokka høyre enn R420 og det gjør den bedre..
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Du kunne blit nyhetsskribent for overklokking.no du VexX Du er både interessert og holder deg godt oppdatert ihvertfall rundt skjermkort.. Bra lesestoff. Glede seg I live for skjermkort
Robin B Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Leste at slik det ligger ann nå så må ATI ha Vpu`en klokket til Ca.633Mhz for å konkurere med NV40 16x1 pipelines som kjørte på 475Mhz. Så akkurat nå holder jeg en knapp på NV tror ikke de gjør samme feilen 2 ganger, de vet at de må levere denne gangen for å være i toppen.
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Leste at slik det ligger ann nå så må ATI ha Vpu`en klokket til Ca.633Mhz for å konkurere med NV40 16x1 pipelines som kjørte på 475Mhz. Så akkurat nå holder jeg en knapp på NV tror ikke de gjør samme feilen 2 ganger, de vet at de må levere denne gangen for å være i toppen. Vi får nå se angående ATI's pipelines. Satt og diskuterte på Beyond3D om hva som er ryktene.. Det har jo vært først 12pipelines, så 8pipelines, så 16pipelines, så 12 nå igjen tror jeg... Jeg tviler på at NVIDIA vil tape denne gangen også, de har blitt nedrangert to ganger nå, først med FX5800, så med FX5900. Tror muligens FX6XXX blir ganske mye bedre, DX9 messig også. Vi får jo se når resultatene er klare
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Glemte å si : I det de nye NVIDIA og ATi kortene nærmer seg butikkhyllene, skal jeg kontakte leverandører av NVIDIA og ATi og få de nyeste skjermkortene til benchmark her hjemme. Er litt lei av å se subjektive benchmarks rundtomkring på nettet og dårlig testoppsett med spill / ytelse etc. Jeg (med andre) kommer nok til å benchmarke litt hardere også med tanke på overklokking.
tor_erik Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Har nettopp kjøpt meg et PC Radeon 9800 Pro, skal i alle fall ha det en god stund før noe blir byttet ut... Dessuten blir vel prisene på dissse beste kortene 5000-8000 kr. Dermed utenfor min rekkevidde. Godt utenfor, faktisk.
FJERNET111 Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Har nettopp kjøpt meg et PC Radeon 9800 Pro, skal i alle fall ha det en god stund før noe blir byttet ut... Dessuten blir vel prisene på dissse beste kortene 5000-8000 kr. Dermed utenfor min rekkevidde. Godt utenfor, faktisk. Det var da litt høye priser... 4000-4500kr er det jeg tipper, hvis de i det hele tatt skal være konkurransedyktige med noenting. Og så lenge bare et av de store selskapene kjører høye priser, så profiterer jo de andre grovt på å ha lavere.
tor_erik Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Har nettopp kjøpt meg et PC Radeon 9800 Pro, skal i alle fall ha det en god stund før noe blir byttet ut... Dessuten blir vel prisene på dissse beste kortene 5000-8000 kr. Dermed utenfor min rekkevidde. Godt utenfor, faktisk. Det var da litt høye priser... 4000-4500kr er det jeg tipper, hvis de i det hele tatt skal være konkurransedyktige med noenting. Og så lenge bare et av de store selskapene kjører høye priser, så profiterer jo de andre grovt på å ha lavere. Tror allikevel ikke at disse kortene blir "gitt bort" for 4000 kr. Du vet hva 9800XT koster nå, vettu... Men ingen vet, ingen vet. Håper på lave priser!
Traxco Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 ja er spent på hva NVIDIA skal klare denne gangen.. kan hende det blir bedre ytelse i dx 9,men vil de klare og overta tronen fra ati ! er det først når nv 45 kommer at det blir PCI-Express ?
Simen1 Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Tror allikevel ikke at disse kortene blir "gitt bort" for 4000 kr. Du vet hva 9800XT koster nå, vettu... Normalt faller de gamle toppmodellene en god del i samme slengen. Forvent 9800XT til å raskt gå under 3000 kr, og at de nye kortene legges et stykke over den gamle 9800XT-prisen. Kanskje rundt 5000 kr i starten.
FJERNET111 Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Tror allikevel ikke at disse kortene blir "gitt bort" for 4000 kr. Du vet hva 9800XT koster nå, vettu... Men ingen vet, ingen vet. Håper på lave priser! 9800XT koster 3600kr nå ja... Dette er jo helt irrellevant siden toppmodellene _alltid_ vil ha nesten samme prisen over en lengre periode til det kommer noe nytt... Bare se på 9800 Pro som nå går for 2000kr
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Vil nå tippe på en pris mellom 4000 og 4800 for ATi og pris mellom 4500 og 5500 på NVIDIA for nextgen kort.
Stigma Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Uff.. fynes de nye generasjons 3Dkortene bare koster mer og mer (når de er ferske). Men jeg kan likevel ikke få meg til å kjøpe teknologi fra forrige generasjons skjermkort heller. Det blir vel til at jeg venter noen måneder ihvertfall, til det aller værste prissjokket er over. Så får vi se hva som skjer med prisene... -Stigma
MistaPi Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 (endret) Leste at slik det ligger ann nå så må ATI ha Vpu`en klokket til Ca.633Mhz for å konkurere med NV40 16x1 pipelines som kjørte på 475Mhz. Så akkurat nå holder jeg en knapp på NV tror ikke de gjør samme feilen 2 ganger, de vet at de må levere denne gangen for å være i toppen. Så etter din beregning betyr høyere teoretisk fillrate høyere ytelse? Det vil kreve en enorm minnebåndbredde til å mate 16 pipelines og vi vet ikke noe om egenskapene til disse pipelinene. NV35 er på høyde med R350 i en del applikasjoner, tilogmed raskere i enkelte og det med bare halvparten så mange pipelines. Endret 21. mars 2004 av MistaPi
Robin B Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Neida ikke etter mine men fra noe jeg leste, iallefall så som sagt så tror jeg at NV tar kraftig høyde for hva Ati kan komme med. Leste også på beyond at NV 40 brikken hadde stepping A2 og at den ferdige skulle ha A3?, så at kortet kommer ut med en hastighet på 475 gjenstår og spesielt med tanke på hva som skal til for å mate 16 pipelines.
Templar Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Kommer til å kjøpe Radeon uansett Nvidia er raskere, har en 22" Superbright Diamondtron skjerm og er ikke villig til å nedgradere 2d kvaliteten. Vært skuffa over Nvidia basert kort og 2d kvaliteten lenge, prøvde med et 4600 på en 21" Trinitron og WHOA.. når jeg kjøpte meg Radeon, som å oppgadere skjermen siden alt ble så meget klarere en med GeForce kortet. Simon
Templar Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Glemte å si at Nvidia vil ha en DYR brikke på sine hender, yield vil bli lav og jeg er helt sikkert at flere måneder etter papir lansering vil det bli få korter i butikkene.. 16 pipelines på 500Mhz, dette blir vanskelig. Tror at ATi har igjen tatt en klokere kompromis løsning en Nvidia har. You heard it here first.. Leverings problemer fra Nvidia.. Templar Simon
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Leste at slik det ligger ann nå så må ATI ha Vpu`en klokket til Ca.633Mhz for å konkurere med NV40 16x1 pipelines som kjørte på 475Mhz. Så akkurat nå holder jeg en knapp på NV tror ikke de gjør samme feilen 2 ganger, de vet at de må levere denne gangen for å være i toppen. Så etter din beregning betyr høyere teoretisk fillrate høyere ytelse? Det vil kreve en enorm minnebåndbredde til å mate 16 pipelines og vi vet ikke noe om egenskapene til disse pipelinene. NV35 er på høyde med R350 i en del applikasjoner, tilogmed raskere i enkelte og det med bare halvparten så mange pipelines. Skulle akkuratt til å nevne det. Selv om NVIDIA sier de skal kjøre 16X1 pipelines, og om ATI går for 12så er ikke ytelsen forhåndsbestemt av den gurnn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå