Gå til innhold

Adobe Premiere vs. Pinnacle Studio


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere andre på forumet her foretrekker når dere lager film. Personlig har jeg prøvd begge deler, men jeg må si at jeg synes Premiere er mye greiere å bruke.

 

Det er vel ikke nødvendigvis like lett å sette seg inn i, men jeg vil påstå at Premiere er relativt enkelt. Det jeg liker bedre med Premiere er at du har større valgfrihet. I Studio blir alt så automatisert, og jeg sitter med inntrykket av at man etterhvert "bruker opp" funksjonene som er i dette programmet. Jeg har forståelse for at mange liker Studio fordi det er brukervenlig og enkelt, men når man har laget litt film, bør det kanskje være på tide å komme seg videre, og bruke programmer med mer avanserte funskjoner.

 

(De versjonene jeg har av programmene er Premiere Pro og Studio 9)

 

Hva foretrekker du, og hvorfor?

 

Synspunkter...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Capture med Sceneanalyzer. Kjekt og enkelt program til dette.

 

Redigering Premiere Pro. Bratt læringskurve, men utrolig stabilt og kraftig verktøy. Startet med Studio 8, men etter uttalige kræsj og uforklarlige hendelser tok jeg mot til meg og investerte i Premiere.

 

Mr T

Lenke til kommentar

Selv: AVID Xpress Dv 3 (må sett å få oppgradert til 4 nå da(?)). Fantastisk herlig program :) Har du tenkt deg å jobbe profft videre i livet er det nok greiest å redigere med Avid. Har prøvd de fleste videoredigerings program, og Premiere funker meget bra.

 

Før Avid brukte jeg Purple en stund - har hørt at Purple er blitt Pinnacle Liquid Edition nå. - Det var et supert program, men jeg vet ikke hvordan det måler seg til Avid nå da jeg ikke har penger å sløse på å skaffe lisenser til så mange program :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Altså: det er det du får som betalt for!

 

Dersom Pinnacle Studio hadde vært "bedre" på noen måte enn Premiere Pro så hadde Adobe vært 1 stk konkurs selskap. Ingen vil vel betale 8000 når de kan få noe bedre for 1000 kroner?

 

Jeg er ikke sikker på om det er noen områder Studio er bedre enn Premiere, men jeg tror ikke det... Kanskje når det kommer til capturing... Synes ikke PP er spesielt bra her. Mulig også det er raskere å rendre i Studio, men det kommer også igjen av at effektene er "billigere"....

 

Du får som sagt det du betaler for.

Lenke til kommentar

Stort sett enig med deg Ursa, bare ett forbehold: Når jeg trenger å gjøre en "kjapp og skitten" redigeringsjobb (=tid mye viktigere enn kvalitet) så synes jeg det er enklere å gjøre det i Studio. Da snakker jeg om kjapp kutting av klippene og litt enkel fading. Utover det bruker jeg Premiere Pro til alt.

Lenke til kommentar

Vil ikke spore av debatten for mye, men selv redigerer jeg i Pinnacle Liquid Edition. Og ja, Velmont; Purple er blitt til Liquid Edition - og jeg mener det kan måle seg med Avid :-). Foretrekker Liquid Edition fremfor både Adobe Premiere, Pinnacle Studio og Avid Xpress DV.

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ser det er mange her med premiere pro!

Noen som er plaget med at lyden kutter og kommer ijen ved exportering til tape??

Er ganske irriterende når du har en lang film også kutter lyden og du må exportere en gang til.

Jeg foretrekker pinnacle studio. Jeg har nettopp fått Pinnacle Studio AV/DV deluxe edition hollywood fx og det funker fett bare jeg får tak i firewire som jeg skal kjøpe i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Premier er det selve programvaren heter...

Vel, sant å si heter den Premiere med "e" til slutt.

Og siden alle roser programmene de selv bruker her får jeg vel nevne at jeg bl.a. bruker PureMotion EditStudio 4 som koster en brøkdel av det de fleste andre koster og har alt en amatør trenger, som ubegrenset antall lyd- og videospor, greenscreen etc. etc.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Premier er det selve programvaren heter...

Vel, sant å si heter den Premiere med "e" til slutt.

Og siden alle roser programmene de selv bruker her får jeg vel nevne at jeg bl.a. bruker PureMotion EditStudio 4 som koster en brøkdel av det de fleste andre koster og har alt en amatør trenger, som ubegrenset antall lyd- og videospor, greenscreen etc. etc.

Ja, det er helt sykt hvordan alle sammen kaller programmet "Premier".. :|

 

Selv har jeg total FALLT for Final Cut Pro - jeg har jo vært en AVID DV Xpress bruker lenge - men jeg ble ganske så forelset i Final Cut Pro. - Så jeg har en G5 ved min side her nå til testing, også skal en nok kjøpe en Powerbook ganske snart.. -- Eneste som er synd er at Final Cut ikke kommer til Linux. - Det burde de fikse ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...