Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst


Anbefalte innlegg

Har en D-Link AP DWL-2000+.

Denne har jeg satt en fast ip på. Boksen har jeg gitt en SSID og en egen kanal (6). I tillegg har jeg satt på mac-filtrering.

 

Problemet mitt er at signalet er dårlig på avstander mer enn 10 meter unna boksen. Dette er innendørs, men det burde ikke være noe problem da det er nesten fri luftlinje. :(

 

Et annet problem er at klient-maskinene faller hele tiden ut av nettverket. (rødt kryss) Windows 2000 forresten. For å løse dette problemet må jeg ta ut strømmen på AP'en og starte den på nytt. Da virker alt fint helt til neste gang. :(

 

Er det noen som har vært borte i noe lignenede eller er det bare at trådløst SuGeR Bigtime? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har vært borte i noe lignenede eller er det bare at trådløst SuGeR Bigtime? :p

antar at det nok er miljøet ditt som "suger", kanskje det er mye betong og armering i veggene som ikke slipper signalet gjennom. prøv å flytt AP'et og klientmaskinen et annet sted i huset/rommet, og prøv deg fram hvor du får best signal. dette kan være veldig forskjellig fra hus til hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...