Gå til innhold

Frakt av skjerm. for tung for posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg skulle sende en sub på ca 35 kg fra Narvik til Tromsø, da var folkene på Posten utrolig vanskelige. "Det går ikke an", "Den er for stor", "Den er for tung" osv. Jeg syntes dette var rart, ettersom den var sendt med Posten før. Jeg fikk sendt den etterhvert, mener å huske at det kostet i overkant av 300 kr.

Lenke til kommentar
Det må da finnes andre muligheter enn expresspakke som koster litt over 2000,-. kan ikke skjønne at ingen her på forum ikke har sendt noe tyngere enn 25kg :)

Vi bruker posten til brev og småpakker, større ting sender vi med linjegods, ta en telefon til nærmeste linjegods kontor og få en pris. Eller tollglobe f.eks

Lenke til kommentar
Det må da finnes andre muligheter enn expresspakke som koster litt over 2000,-. kan ikke skjønne at ingen her på forum ikke har sendt noe tyngere enn 25kg :)

Hei.

 

En kompis av meg kjøpte en gang en brukt skjerm. Den veier 32kg, det han måtte gjøre var å få den via et trailer firma som fraker greier opp og ned i Norge. Tror han betalte 500,- for frakta.

Lenke til kommentar

hmm.. da jeg fikk viewsonicen min veide den vel 31 kg eller noe for det var med no ekstra greier også oppi asken som jeg bestillte med det samme. jeg betalte bare vanlig frakkt på 200 kr og det ble ikke sagt noe om att pakken var for tung eller noe.

 

har også bestillt pc en gang som var over 30 kg til sammen (chieftec var vel 20 av dem) å det gikk også bra. men da var det 2 esker da men liekvell var dem teipa sammen

Lenke til kommentar

Få han så skal sende den til deg,til og sende den fra et firma..skal gå det.eller sende den med hurtigruta,det går

Sente noen høytallera fra harstad til trondheim med hurtigruta,men er noen år sia

 

 

Og flere jeg kjenner har sent pakker på posten på 30kilo.så skal ikke være noen problem

Endret av Shuttle
Lenke til kommentar
Jeg har fått sendt pakker med linjegods før, så at de ikke tar seg av pakker for privatpersoner er bare tull!

 

Det er ikke tull.

 

Linjegods og Tollpost sender ikke pakker for privatpersoner. Har snakket med dem senest i dag.

 

(Er jeg som skal sende skjermen).

Lenke til kommentar

maks grense for pakker på posten er 35 kg.

 

har jobbet på pakkesorteringa så det vet jeg med 100% sikkerhet!

 

men har selv opplevd at dama på postkontoret ikke ville sende en pakke avgårde pga av at den var over 25 kg.. fikk krangla meg til å få henne til og sende den uansett, men sendte den da på eget ansvar, altså hun kun ikke garantere at den ikke kom i retur.. pisspreik.

 

pakken kom selvsagt frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...