Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online adsl ustabil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bittelitt offtopic: jeg bare lurer på om noen adsl modem er dårligere en andre å derfor gir dårligere stabilitet? :roll:

Nei, det jeg vet om av problemer er at enkelte Nokia DSLAM-er er ustabile og at man bytter til en annen type linjekort i dem for at de skal bli bra.

Lenke til kommentar
Jeg har onlune adsl, men har opplevd de siste dagene at den utrolig ustabil.

 

Linja detter bort i et minutt, for så å komme tilbake igjen.

Utrolig irriterende. Er det flere som opplever lignende?

 

Hilsen espen

Har også opplevd problemer med adsl linja vår de siste dagene (fra mandagen av). Detter stadig ut av nettet :mad: I går kveld fikk jeg til og med feilmelding 718.

 

Når sant skal sies så har adsl linja vår vært dønn stabil siden vi fikk den for halvannet år siden. Dette i motsetning til adsl linja vi hadde fra Bluecom før den tid.

Lenke til kommentar

Bor i rønvika i bodø og har hatt online adsl i ett år. Linja har vært dønn stabil dette året, og har ramlet av et fåtall ganger (som ved strømbrudd, oppgradering av linje etc). Har også bestandig fått litt mer fart enn jeg har betalt for, så vel egentlig kjempefornøyd med telenor jeg, manglet bare litt bedre priser, som de har fikset på nå..

Lenke til kommentar
Telenor blir alt for usæriøst!

Jeg vil gjerne se litt mer saklig kommentar her.

 

OnTopic: Jepp, har hatt problemer igår selv. spilte CS igår og alt stoppa opp i 2 sec, så ble alt normalt igjen. ping 25- 800. Det skjedde 3 ganger i løpet av 40 minutter, men alt ble ok etter det. Men så har jeg fått litt dårligere respons fra websidene også. Det tar litt tid å laste ned siden, selv om itavisen viser 730kbps :dontgetit: Men med litt småfeil kan man jo regne med. Det er ikke så farlig for mitt bruk egentlig. Jeg tipper det skyldes alle de overgangene til nye hastigheter, eller ombygging av systemet på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar
Jeg har onlune adsl, men har opplevd de siste dagene at den utrolig ustabil.

 

Linja detter bort i et minutt, for så å komme tilbake igjen.

Utrolig irriterende. Er det flere som opplever lignende?

 

Hilsen espen

Har også opplevd problemer med adsl linja vår de siste dagene (fra mandagen av). Detter stadig ut av nettet :mad: I går kveld fikk jeg til og med feilmelding 718.

 

Når sant skal sies så har adsl linja vår vært dønn stabil siden vi fikk den for halvannet år siden. Dette i motsetning til adsl linja vi hadde fra Bluecom før den tid.

Tror kanskje jeg fikk samme feilmelding i går kveld, kan det være telenor som må fixe noe siden de skal fjerne nedlastnings begrensningene?

du aner ikke hvor mye jeg strevde med router osv, prøvde den stygge oppkoblingen til telenor også og det var der jeg fikk feilmeldingen, merkelig nok så fungerte det i dagtidlig :)) da ble jeg glad

Lenke til kommentar

Snakk om dritten så rennern.....

 

NÅ datt jeg ut i noen sek igjen mens jeg skrev dette. Blir så irritert.

Trodde det var rutern først fordi på mandag så oppgraderte jeg firmware og da begynte problemene. Men samtidig så rapporterer andre folk om liknende problem.

Så kanskje det ikke er rutern....

 

Men kan liksom ikke skjønne hvorfor det skal være rutern sin feil i og med at det ikke er noen sammenheng i når det skjer. Kan være etter 2 timer eller etter 15 minutter.

 

Har dlink 614+...... Noen som har denne?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har hatt online adsl siden begynnelsen av februar 2004 bor i aust agder

 

For å si det sånn har jeg hatt problemer fra begynnelsen, den koblet ut 1-4 ganger i døgnet de første 2 ukene, så tok det helt av og jeg var oppe i 12-18 utkoblinger pr døgn!! Kontaktet selvfølgelig kundeservice som forresten er upåklagelig! fikk da en montør til å sjekke linja....svar: null feil på den! mest sannsynlig grunn modem! (topcom 871 ADSL) ok tenkte jeg, fikk da et "nytt" (brukt) modem av samme merket, det virket ok...ca 1-2 nedkoblinger pr døgn i et par uker....til telenor begynte med oppgraderings opplegget sitt tirsdag 23 mars begynte marerittet.....tror jeg har hatt en effektiv oppetid på maks 6 timer siden da...idag er det lørdag den 27! har hatt jevnlig kontakt med telenor kundeservice...de skulle sende et nytt modem sa de men det har gått en uke siden det. Er ganske forbanne for å si det mildt! Leste også forresten at disse TopCom 871 Modeme ikke støtter dynamisk ip!!! hva pokker skal det bety? telenor selger modem til et abbonement som har dynamsik ip og så støtter det ****** ikke det engang?!? nei skal kjøpe meg et nytt modem selv og sende dritten tilbake der den kom ifra!

 

For å illustrere hvor jævlig det er så kan jeg si at jeg datt ut 2 ganger mens jeg skrev dette!

 

Tror helt sikkert at det er en modem feil! Vis det er noen andre med TopCom modem fra telenor vær så snill og send meg en mail på [email protected] om dere sliter med de samme problemene!

 

 

:angry::angry::angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...