magne30 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) OKEI! Er dette noen vits, hvor laster jeg ned bios, kan jeg lure kortet til at den skal bli et ti 4400, har trossalt vannkjøling på GPU Aida32 INFO Graphics Processor Properties Video Adapter nVIDIA GeForce4 Ti 4200 (MSI G4Ti4200) GPU Code Name NV25 PCI Device 10DE / 0253 Transistors 63 million Process Technology 0.15u Bus Type AGP Memory Size 128 MB GPU Clock 290 MHz RAMDAC Clock 350 MHz Pixel Pipelines 4 TMU Per Pipeline 2 Vertex Shaders 2 (v1.1) Pixel Shaders 1 (v1.3) DirectX Hardware Support DirectX v8.1 Pixel Fillrate 1160 MPixel/s Texel Fillrate 2320 MTexel/s Memory Bus Properties Bus Type DDR Bus Width 128-bit Real Clock 277 MHz (DDR) Effective Clock 554 MHz Bandwidth 8864 MB/s Graphics Processor Manufacturer Company Name NVIDIA Corporation Product Information http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products Driver Download http://www.nvidia.com/drivers Video Adapter Properties Device Description NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Adapter String GeForce4 Ti 4200 BIOS String Version 4.25.00.30.16 Chip Type GeForce4 Ti 4200 DAC Type Integrated RAMDAC Installed Drivers nv4_disp (6.14.10.5656 - nVIDIA Detonator 56.56) Memory Size 128 MB Video Adapter Manufacturer Company Name NVIDIA Corporation Product Information http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products Driver Download http://www.nvidia.com/drivers Endret 15. mars 2004 av magne30
Cyrus Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Såvidt jeg vet, går det ikke ann og gjøre en 4200 til 4400. Grunnen til dette er at de er ganske så forskjellige i oppbygningen. Men du kan jo alltids klokke litt, for og få litt mer ytelse
Simen1 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det skal være fullt mulig å endre produktnavnet til Ti4400 med en såkalt hex-doktor. Denne bruker du til å endre bios/firmware-fila manuellt. Det er seff. litt fare forbundet med dette så det kan lønne seg å lagre den gamle firmwaren før du begynner og ha et PCI skjermkort i bakhånd slik at du får flashet AGP-kortet dersom det går galt. Jeg har desverre ikke gjort det selv ennå, men jeg vet at "ArcticOC" har drevet på med dette. Si i fra hvis du får til så kan jeg og andre følge i dine fotspor og gjøre det samme.
Simen1 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Såvidt jeg vet, går det ikke ann og gjøre en 4200 til 4400. Grunnen til dette er at de er ganske så forskjellige i oppbygningen. De er faktisk forbausende lite forskjellig i oppbygningen: samme chip, samme PCB, samme minne, samme firmware, samme filter og DAC. De eneste forskjellene er faktisk bare klokkehastigheten på GPU og minne, og kjøleløsningen. De forskjellige klokkehastighetene betyr bare at minnet og GPU er forskjellige sorteringer av samme brikker.
magne30 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 men når jeg setter GPU på 299 på pstrip blir det masse fine osepop på skjermen, og kjente på "bak" siden av gpu, kald som kjerrekråka den! ??
atrax Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Skjermskudd? Hehe...kan jo ikke se hva som står der.. Neste gang trykker du alt+PrtScr, åpner pbrush, limer inn, beskjærer litt, og lagrer som jpg.
magne30 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 (endret) pcen klikket da.. kunne bevege musa, ser du ikke den blåe ostepoppen? ` edit: som er krydret utover skjermen? Endret 15. mars 2004 av magne30
atrax Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Nei, de lyseblå prikkene så jeg ikke i farten. Trodde du skulle vise hvor mye du hadde klart å overklokke. Men husk da at det ikke er alle skjermkort som lar seg overklokke like lett. Jeg kjører mitt Gainward GF4 Ti4200 128MB på 300/600, men jeg har lekt med tanken på å slenge på en gammel cpu-ribbe, bare for å se hvor mye juice jeg klarer å klemme ut av stakkaren
magne30 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 (endret) hmm, en kamerat av jeg har samma kort, med bundlet kjøler, han kan bare dra alt opp uten at det klikker... http://home.no.net/aod/forum/beditent.JPG der ser du hva som skjer den firkanta klompen er musa.. og fortsatt ingen som vet om et sted ejg kan laste ned riktig bios ETC ? Endret 15. mars 2004 av magne30
Simen1 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Skjermskudd? Hehe...kan jo ikke se hva som står der..Neste gang trykker du alt+PrtScr, åpner pbrush, limer inn, beskjærer litt, og lagrer som jpg. Eller en ennå bedre oppskrift: Trykker AltGr+PrintScreen for å ta bilde av kun det aktive vinuet, eller Windows-tasten+PrintScreen for å ta bilde av hele skrivebortet inkludert alle vinduer som er oppe. Deretter limer du inn i Paint og lagrer som .bmp . Til slutt bruker du et annet program (f.eks ACDSee eller Photoshop) for å komprimre bildet. Lagre helst som .gif eller .png siden det gir best bildekvalitet på minst mulig plass på skjermbilder. (.jpg egner seg mye bedre på fotografier enn på skjermbilder).
Ash Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hvis det eneste du prøver å oppnå er høyere standard klokking på gpu/minne så kan du bruke en bios editor og endre hvilken klokkefrekvens som ligger i biosen. Jeg gjorde det med mitt GF4 Ti4600 kort, det booter på 315/700Mhz. Husker ikke i farta hva den editoren heter da men. Tror den finnes på Guru3d.
Signatur Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 men når jeg setter GPU på 299 på pstrip blir det masse fine osepop på skjermen, og kjente på "bak" siden av gpu, kald som kjerrekråka den! ?? 275mhz på GPU er ti4400 hastighet. 300mhz er ti4600 Ingen vits å flashe kortet, kun kan like godt bare overklokke. Det blir akkurat det samme. Overklokk til 275/550 og vips så har du ti4400.
Simen1 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Ingen vits å flashe kortet, kun kan like godt bare overklokke. Det blir akkurat det samme. Overklokk til 275/550 og vips så har du ti4400. Slik jeg forsto det så ville han ikke bare ha den ekstra ytelsen, men også "skrytefaktoren" ved at det står Ti4400 på skjermen når han booter PC'n og i "device manager". Han har jo forresten den ytelsen han vil ha fra før ved at han har overklokket kortet til Ti4400-hastighet på GPU og minne. Det var vel mest teksten han var ute etter. Klart det ikke har noe å si ytelsemessig om det står den ene eller andre teksten der, men det føles kanskje mer "ekte" og har litt mer "skrytefaktor" dersom det står betegnelsen "Ti4400" i stedet for "Ti4200".
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Det er stas det heheh (jeg er magne30, kontoen min klikket da jeg skulle skifte epost adresse).. Joa.. men hva er det som egentlgi stopper meg i klokkinga dersom vi skal tenke på den delen, begynner å nærme seg moderatorflytting til oc forumet nu da. Men det blir som sagt bare masse ostepop på skjermen når jeg drar den langt opp, merker ikke artifacts på spill annet enn på bf: vietnam, men der klikka det slik at det kom masse sånne brune greier over allt, mulig at de driverne er litt rare, har 56.56 driverne fra nvidia som skal være de siste, og det eneste som "funker" med bf vietnam, men vanlig BF: desertcombat så går det greit, men når jeg stuper ned mot tankser etc lagger det, også når jeg ser på blackhawk heliet med rakettet.. :/ men men Jeg har ikke boot screen for skjermkortet mitt.. det er bare svart og så starter skjermen opp når jeg er til vanlig bios..
tor_erik Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Kjører mitt Gainward GeForce 4 Ti 4200 på 280/550 med orginal kjøling helt stabilt. Men nå skal kortet byttes ut i 9800 Pro, så da kan jeg vel klokke litt til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå