Gå til innhold

Problemer med Saphire Radeon 9600xt

andnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg installerte Battlefield Vietnam i går natt og spillte det med glede i ca 20 min... så begynnte små artifacts å komme på skjermen. Etterhvert ble hele skjermen full av desse artifactsa og det gikk ikke ann å se hvor musa var engang. Det er greit nok, artifacts kommer av og til av en eller annen softwarefeil ellerno. Men problemet er at da jeg kom i windows var skjermen fortsatt et rot.

Jeg har:

-restarta

-tatt av v-sync o.l

-tatt av vifta og klint på ny pasta.

-flytta skjerkortet over på en annen pc og det samme skjedde der i 1. oppstart.

...men det var tydeligvis ikke hjelp i noe av dette.

..MEN det merkelige er at av og til er bildet helt feilfritt...visst pc`n står i ro lenge lenge uten at jeg går inn på spill eller noe som helst forsåvidt.

alt dette oppstod etter at jeg installerte b.field vietnam og dx9 så jeg lurer på om det kan vere noe av det som er feilen?

takk for all hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer faktisk på akkurat det samme selv... Har et Connect3d R9600XT...

Uansett spill så får jeg vanvittige artifacts etter 20 sekunder, uansett hvilken driver jeg bruker. Ser ut som om det går varmt i og med at i Radlinker så står det at GPU er satt ned til 45mhz og RAM på 70mhz. Jeg kjører med AGP4X og FW:ON. Har også en 80mm vifte blåsende rett på kortet nå uten at det hjelper :no:

Noen som har hatt samme problemet og har et tips ?

Skrevet

Det samme har jeg.

AKKURAT DET SAMME!

Artifactsene kommer tilog med i oppstart, under post screen. Av og til forsvinner de når jeg er i desktopen og alt fungerer helt flott, til og med når jeg da RSer og booter opp på nytt, MEN med det samme jeg går inn i et spill ... !!"#%#"% Da skjerer det seg . Jeg og trenger seriøs hjelp på denne !

Jeg forguder den som finner det ut:

Saphire ATI 9600XT

Abit NFS7

Windows XP

2x 256 corshair PC4000

Skrevet

Når jeg restarter funker alt flott. MEN chrasher med en gang jeg skal spille. Får avsluttet spillet og kommet meg ut på desktopen. Der ser alt ganske normalt ut utenom at noen ikoner har en grønn farge. Åpner jeg IE så kan jeg ikke surfe da alt er en grøt av farger :no:

Tror jeg skal ta med det kortet og bytte det i morgen. Kjøpte det heldigvis der jeg jobber.

Skrevet

har kanskje noe å si med at spillet ikke støtter ati så bra. bare se her. men kan fikses

ATI 9800 PRO

- Battlefield does not support some of the hardware features of the

ATI 9800. If you experience strange graphical anomalies with this card,

exit Battlefield Vietnam and bring up the display properties on your desktop.

Click on Settings -> Advanced -> 3D. In the 3D settings for

Direct3D make sure the "Use custom settings" box is not checked.

If it is, make sure the "Application Preference" checkboxes for

anti-aliasing and anisotropic filtering are turn on.

Skrevet

Ringte leverandøren i dag. De ba meg sende inn kortet mitt så får jeg et R9800Pro i morgen. Må seff betale litt imellom. Men dette tyder ihvertfall på at det er noe galt med kjølingen :)

Skrevet

ja jeg sendte inn returforespørsel til komplett i dag, håper også på å få byttet det til 9800pro, men er det noe problem med kjølingen til pc eller sapphire på desse da?

Skrevet

jeg fikk disse problemene jeg også...men det ble etter at jeg clocka grafikk kortet... har satt kortet på 4X agp og nå funker den fett igjenn...

prøv å bytt til 4X

Skrevet

Tydelig at det er en produksjons feil her...

Prøv og:

- Legg inn nyeste drivera eller dei som eg bruker

- Spill med mindre oppløsning

- Sjekk varmen, evnt. la kabinett døra vere open

Har fått artifacts på mitt kort, men det var bare når eg OC det temmlig masse, og kjørte spill i høge oppløsninger...

Funker ingenting av dette er det bare å klage og sende inn igjen kortet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...