Gå til innhold

Billig DVD-spiller på Rimi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvem man skal hendvende seg til når man evt. trenger service på den. Har ikke sett no service eller lyd og bilde avdeling på rimi for å si det slik. :thumbdown:

Såvidt jeg vet har du ikke mindre rettigheter(sann juridisk sett) om du kjøper spilleren i en "matbutikk". Og du henvender deg til den lokale rimi-butikken hvis du ikke får annen informasjon med spilleren, for allt vi vet kan det hende at rimi har avtale med elkjøp(f.eks).

Lenke til kommentar
Lurer på hvem man skal hendvende seg til når man evt. trenger service på den. Har ikke sett no service eller lyd og bilde avdeling på rimi for å si det slik. :thumbdown:

Man kan jo spørre hvordan de har tenkt å takle problemet før man kjøper...

 

Så billig elektronikk blir vanligvis ikke reparert. Ved feil i garantitiden bli den antakelig byttet. Spørsmålet blir hvordan de løser det rent praktisk. Regner ikke med at Rimibutikkene har tilsvarende DVD-spiller på lager om f.eks 1 år. Mulig de sender den inn til kjeden sentralt eller til importør, som deretter sender ut ny spiller.

 

 

 

Et lite tips til de som vil ha en noe bedre DVD som spiller DivX: Vent 1 eller 2 mnd og gå til din lokale TV-/radiobutikk. Da kommer JVC med en slik spiller som ser veldig bra ut til ca 1500,-.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en Rimi butikk. Spilleren er ok den. Ihvertfall ikke noe dårligere enn min 2000 kr phillips dvd som er 3 år gammel nå. Bedre bilde og friskere lyd med audixen, men ikke helt super betjening.

Når det gjelder service og garanti så har Rimi en veldig god avtale med TargetUnited(importøren), og de gangene jeg har fått reklamasjon på noen av deres produkter har jeg hatt en ny i posten innen 2 uker etter at jeg har avsendt den, ofte tidligere. Hadde litt høy returandel på forrige DVD kampanje (20%), men etter samtaler med kollegaer fra andre Rimibutikker og TU fant jeg ut at vi hadde fått spillere fra et dårlig parti. Var ingen av de andre 10 butikkene jeg pratet med som hadde opplevd reklamasjoner.

Rettighetene er de samme i Rimi som på Elkjøp, expert og Euronics.

Dessuten, de kan jo ikke gjøre noe særlig på de lokale verkstedene uansett, og sender dermed utstyret til importøren de også.

Lenke til kommentar

Stefanf: Godt innlegg!!

 

Men for en DVD spiller til 379 kr, så lenge den funker ut av boksen...så skal ikke jeg akkurat gråte noen tårer om den skulle gå i stykker etter under et år....kjøpte den mest for morroskyld...og en for mamma...som knapt kommer til å bruke den.

 

Den dagen jeg skal flytte i min egen leilighet og legge seriøse penger i et hjemme kino annlegg, så frister det mere med en KISS dvd spiller med nettverk og Harddisk.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Husk på at formatene en DVD spiller takler, ligger hovedsaklig i programvaren i spilleren. Det er ingen som helst grunn til at dyrere spillere ikke skulle kunne takle fler formater, men har du sett en Harley Davidson med lysorgel og kaffetrakter? Det har kanskje noe med det totale inntrykket av produktet å gjøre mer enn muligheten for å legge til så mange bjeller og fløyter (hehe tåpelig fornorsking). Vet ikke helt jeg, bare tenker høyt her.

 

Jeg kan bare si BRAVO til Rimi som gjør dette, for en av de største DVD importørene i norge har sluttet å ta inn VHS og fokuserer 100% på DVD, og det at Rimi gjør slikt som dette fører jo til at mange som aldri har hatt DVD spiller før nå vil kjøpe seg en! :thumbup:

 

DVD opptakere faller jo også i pris, og nå begynner det å bli vanlig at de kommer med innebygget HD, så .. adjøss VHS! (ok, det er litt trist av nostaliske grunner å se VHS som ferdig film format forsvinne, men likevel greit å bli kvitt det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...