Gå til innhold

Hvem vil du ha til president i USA?


Anbefalte innlegg

Du er tydligvis like sta som meg ;)

"Diskusjonen" vår går over alle heier her, og argumentene våre vil bli besvart med nye argumenter som igjen blir "motbevist" av andre argumenter som igjen kommer til å gå i en runddans som igjen vil vare til evig tid. Trolig derfor situasjonen er som den er i midt-østen, dessverre. Jeg legger denne diskusjonen død og vi kan enes om at vi ikke er enige :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem vil du ha til president i USA? Hva er din begrunnelse.

Kanskje en ny runde med disse "compassionate conservatives"?

 

LOS ANGELES, August 18, 2003 (columnleft.com) -- "Thank heavens George W. Bush is a ?Compassionate Conservative.' What if we'd actually screwed up and gotten the other kind? You know, that uptight hypocritical self-righteous HUAC/Watergate/Iran-Contra ?Precious Bodily Fluids' bunch with the bitter religious friends who see a few witch dunkings and an occasional holy war as good for the national soul? Those Conservatives? Wow, we're damned lucky we got the Compassionate ones..."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvem vil du ha til president i USA? Hva er din begrunnelse.

meg selv. Hvorfor? Fordi jeg ville gjort alt helt motsatt av det Bush gjør.. :)

Gitt terroristene ros og kaker og lagd en ny klubb som utrydda jødene og ja... Det du mener? :D

Lenke til kommentar
Gitt terroristene ros og kaker og lagd en ny klubb som utrydda jødene og ja... Det du mener? :D

jepp!!!

 

hvorfor utrydde palistinere fremfor israelere?

 

*fordi israelerene har mer penger!* hehe

 

ang terrorister, hvorfor skal ikke de også få kake?

Lenke til kommentar
Hvem vil du ha til president i USA? Hva er din begrunnelse.

meg selv. Hvorfor? Fordi jeg ville gjort alt helt motsatt av det Bush gjør.. :)

Gitt terroristene ros og kaker og lagd en ny klubb som utrydda jødene og ja... Det du mener? :D

Ja.. eller nei. Jeg ville ikke: hatt dødsstraff. Jeg ville ikke: sett på at jødene i Israel skaper krig, uten og gjøre noe, fordi at jeg da ikke kommer til og bli gjenvalgt. Jeg ville ikke: oppført meg som en ape. Jeg ville ikke: gått i mot FN's sikkerthetsråd. Jeg ville ikke latt utenriksministeren min lyge i sikkerthetsrådet. Jeg ville ikke innbilt folk at jeg er en slags po(t)et. Jeg ville ikke latt troppene mine tortuere folk. Jeg ville ikke: gått til krig i hytt og pine. Jeg ville ikke hatt flere hundre milliarder i underskudd.. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja.. eller nei. Jeg ville ikke: hatt dødsstraff. Jeg ville ikke: sett på at jødene i Israel skaper krig, uten og gjøre noe, fordi at jeg da ikke kommer til og bli gjenvalgt. Jeg ville ikke: oppført meg som en ape. Jeg ville ikke: gått i mot FN's sikkerthetsråd. Jeg ville ikke latt utenriksministeren min lyge i sikkerthetsrådet. Jeg ville ikke innbilt folk at jeg er en slags po(t)et. Jeg ville ikke latt troppene mine tortuere folk. Jeg ville ikke: gått til krig i hytt og pine. Jeg ville ikke hatt flere hundre milliarder i underskudd.. :)

Kerry vil ikke fjerne dødsstraff, Bush innførte ikke dødsstraff...

Skaper jødene krig, eller prøver de å få en endelig slutt på den?

USA gikk ikke imot sikkerhetsrådet. Sikkerhetsrådet var splittet. Sikkerhetsrådet stemte aldri imot krigen... og som sagt var det splittet nærmest 50-50.

Løy Powell i sikkerhetsrådet? Om?

Har Bush "latt" soldatene sine torturere folk?? Ehm, slik som historien går, ble 8 soldater oppdaget for å ha torturert folk, alle ble sendt hjem fra Irak, og tortureringen ble stoppet der og da.

Kerry, men alle hans planer for alle, ville gått langt i underskudd han og, for han har ikke peiling på hva han driver med. Han vil ha gratis helsevesen og alt det andre, men hvor skal han hente pengene i fra? Det vet han ikke, det blir noe han prøver å finne ut av senere...

 

Det dumme med det Demokratiske partiet i USA nå er at det eneste fokus de har er å slå Bush. Fokuset er ikke å gjøre USA bedre, eller om å ha bedre planer for USA. Alt handler om å slå Bush. Og hvis det skjer, kommer Kerry inn i det Hvite Hus og så sier han: "Alright, I won. Um.. Now what?"

Lenke til kommentar
Ja.. eller nei. Jeg ville ikke: hatt dødsstraff. Jeg ville ikke: sett på at jødene i Israel  skaper krig, uten og gjøre noe, fordi at jeg da ikke kommer til og bli gjenvalgt. Jeg ville ikke: oppført meg som en ape. Jeg ville ikke: gått i mot FN's sikkerthetsråd. Jeg ville ikke latt utenriksministeren min lyge i sikkerthetsrådet. Jeg ville ikke innbilt folk at jeg er en slags po(t)et. Jeg ville ikke latt troppene mine tortuere folk. Jeg ville ikke: gått til krig i hytt og pine. Jeg ville ikke hatt flere hundre milliarder i underskudd.. :)

Kerry vil ikke fjerne dødsstraff, Bush innførte ikke dødsstraff...

Skaper jødene krig, eller prøver de å få en endelig slutt på den?

USA gikk ikke imot sikkerhetsrådet. Sikkerhetsrådet var splittet. Sikkerhetsrådet stemte aldri imot krigen... og som sagt var det splittet nærmest 50-50.

Løy Powell i sikkerhetsrådet? Om?

Har Bush "latt" soldatene sine torturere folk?? Ehm, slik som historien går, ble 8 soldater oppdaget for å ha torturert folk, alle ble sendt hjem fra Irak, og tortureringen ble stoppet der og da.

Kerry, men alle hans planer for alle, ville gått langt i underskudd han og, for han har ikke peiling på hva han driver med. Han vil ha gratis helsevesen og alt det andre, men hvor skal han hente pengene i fra? Det vet han ikke, det blir noe han prøver å finne ut av senere...

 

Det dumme med det Demokratiske partiet i USA nå er at det eneste fokus de har er å slå Bush. Fokuset er ikke å gjøre USA bedre, eller om å ha bedre planer for USA. Alt handler om å slå Bush. Og hvis det skjer, kommer Kerry inn i det Hvite Hus og så sier han: "Alright, I won. Um.. Now what?"

Hvorfor så opptatt av Kerry? Jeg har ikke sagt jeg vil ha Kerry som president. Powell satt i sikkerthetsrådet og snakket om prov som brittene hadde skaffet, som egentlig var rent oppspinn. Jødene skaper krig ja, og drepe hamaslederne beviser det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Å drepe religiøse ledere er IKKE en måte å få slutt på det.

Sikker? Var ikke bare religiøse ledere da... Jeg syns faktisk at de kunne spart han der... religiøse lederen, Yassin??

De skulle heller bare tatt Arafat og ingen av de andre, det er han som egentlig er problemet. You know, tidligere fredsprisvinner... :laugh:

 

Hvorfor så opptatt av Kerry? Jeg har ikke sagt jeg vil ha Kerry som president. Powell satt i sikkerthetsrådet og snakket om prov som brittene hadde skaffet, som egentlig var rent oppspinn. Jødene skaper krig ja, og drepe hamaslederne beviser det.
Vel, det er ingen andre valg da annet enn Nader...

Hva var det britene hadde som var oppspinn? Lyst å fortelle?

Dreping av Hamaslederen skaper krig? Å? Syns det har vært roligere der nå i det siste etter det skjedde...

Lenke til kommentar
De skulle heller bare tatt Arafat og ingen av de andre, det er han som egentlig er problemet. You know, tidligere fredsprisvinner... :laugh:

Man dreper ikke demokratiske valgte ledere, av prinsipp.

Man dreper ikke folk uten rettsak. (hvis man i det hele tatt skal ha en dødsstraff)

 

Arafat, prøvde faktiskå bedre situsjonen der. Han jobbet en periode også imot ytterligående islamister. Den første selvmordskandidaten der nede var israeler, betyr det at alle israelere vil drepe alle palistinere?

 

Jeg vil heller si det er Israel som har vært problemet i denne konflikten de siste årene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Man dreper ikke demokratiske valgte ledere, av prinsipp.

Man dreper ikke folk uten rettsak. (hvis man i det hele tatt skal ha en dødsstraff)

Nei i en sivilisert verden gjør man ikke dette. Men det er ikke en slik verden vi lever i for det meste, desverre. Demokratisk valgt ja, det var jo Hitler og, good one.

 

Arafat, prøvde faktiskå bedre situsjonen der. Han jobbet en periode også imot ytterligående islamister. Den første selvmordskandidaten der nede var israeler, betyr det at alle israelere vil drepe alle palistinere?
Hæ?? Dikter du bare opp ting når du ikke vet hva du skal si eller?

 

Jeg vil heller si det er Israel som har vært problemet i denne konflikten de siste årene.
Eller kanskje begge sider? Bare at Israel har litt mer kontroll siden de har mest makt.
Lenke til kommentar
Arafat, prøvde faktiskå bedre situsjonen der. Han jobbet en periode også imot ytterligående islamister. Den første selvmordskandidaten der nede var israeler, betyr det at alle israelere vil drepe alle palistinere?

Der misforstår du noe. Israelerne var ikke de første selvmordsbomberne, men det var de som først begynte å plassere ut bomber på hoteller og slikt som tilhørte britene...

Lenke til kommentar
Arafat, prøvde faktiskå bedre situsjonen der. Han jobbet en periode også imot ytterligående islamister. Den første selvmordskandidaten der nede var israeler, betyr det at alle israelere vil drepe alle palistinere?

Der misforstår du noe. Israelerne var ikke de første selvmordsbomberne, men det var de som først begynte å plassere ut bomber på hoteller og slikt som tilhørte britene...

Sa ikke bomber, snakket om han som drepte muslimene i bønn, og døde selv i angrepet.

Desverre har jeg det problemet at jeg ikke alltid husker navn, så blir ikke så lett å finne informasjon om dette...

 

Noen som så dokumentaren på NRK1 om Oslo-avtalen.

 

 

Dog var israelerene de første terroristene, men det er vel glemt nå?

Lenke til kommentar
Nei i en sivilisert verden gjør man ikke dette. Men det er ikke en slik verden vi lever i for det meste, desverre. Demokratisk valgt ja, det var jo Hitler og, good one.

 

Rettferdig og nøytral rettsak, men internasjonale lover som utgangspunkt.

 

Hæ?? Dikter du bare opp ting når du ikke vet hva du skal si eller?

Sikter til da politstyrkene kom fra jordan, flere ytterligående islamister ble arrestert, fordi de forsøkte å "sabbortere oslo-avtalen".

 

Eller kanskje begge sider? Bare at Israel har litt mer kontroll siden de har mest makt.

Et argument som jeg syns er viktig her, er at Israel har en demokratisk valgt ledelse som står på den ene siden. På den andre siden har vi hovedsaklig de ytterligående islamistene som ikke har støtte i den palistinske befolkningen.

Lenke til kommentar
Et argument som jeg syns er viktig her, er at Israel har en demokratisk valgt ledelse som står på den ene siden. På den andre siden har vi hovedsaklig de ytterligående islamistene som ikke har støtte i den palistinske befolkningen.

De ytterliggående islamistene har mye støtte hos den palestinske befolkningen. Husk at det er Hamas som har suppekjøkken og sponser skoler til palestinerne. Var det ikke slik nazistene gjorde det før de kom til makta? Med suppekjøkken og slikt. Jeg kan ta feil nå. Men uansett så har Hamas stor støtte, fordi de hjelper den vanlige palestiner med mat og utdanning. Mens Arafat sitter i sitt utbombet hovedkvarter med millioner av dollar på bok. Han kunne ha fått mer kontroll hvis han hadde brukt mye av personlige formuen sin til det palestinskefolket..

 

Men on-topic:

Lesser of two evils: Kerry. Kan ikke bli verre enn det er. Etter Bush har tatt over så har den internasjonale missnøyen med USA bare økt. Ikke kom å si noe annet. Har selv opplevdt at jeg har blitt mer imot ledelsen i USA. Før Bush så hadde jeg faktisk et mer vennlig synspunkt av USA. Må huske at USA er en del av verdenssamfunnet og verdenssamfunnet liker ikke at kun ett land skal bestemme over verden.... Ikke at USA gjør det, men det ser ut til at de vil det... Det er den oppfattningen jeg har. Ikke kom her å si at Bush hadde rett angående de masseødleggeses våpene i Irak. Når de snakket i sikkerhetsrådet så så det ut til at de viste akkurat hvor de lå hen. Men de fant ikke noe etter de hadde invadert Irak. Nå har det gått over 1 år siden de kom til kontrollen over Irak og enda har de ikke funnet noe form for masseødleggesesvåpen. Kun noen tegninger osv osv... Greit nok at Irak er stort, men når de så og si viste hvor de var så synes jeg at det er dårlig at de ikke har funnet noe enda...

Lenke til kommentar
De ytterliggående islamistene har mye støtte hos den palestinske befolkningen. Husk at det er Hamas som har suppekjøkken og sponser skoler til palestinerne. Var det ikke slik nazistene gjorde det før de kom til makta? Med suppekjøkken og slikt. Jeg kan ta feil nå. Men uansett så har Hamas stor støtte, fordi de hjelper den vanlige palestiner med mat og utdanning. Mens Arafat sitter i sitt utbombet hovedkvarter med millioner av dollar på bok. Han kunne ha fått mer kontroll hvis han hadde brukt mye av personlige formuen sin til det palestinskefolket..

Hamas gjør veldig mye bra for befolkningen i palistina. Skoler og mat er bare noen elementer. Tror dog ikke de har støtte blant flertallet i befolkningen for deres aksjoner mot Israel. (Husker jeg ikke feil fra et annet inlegg i forumet).

 

Uansett så er de ikke valgt, og hvis de blir det så kan vi få et lite problem. Israel burde få til en avtale med de mer moderate (eks Arafat), mens de enda kan. Blir værre å forhandle med Islamsk Hellig Krig og Hamas. Og hvis Israel og Arafat ikke får gjort noe, vil han miste oppsluttningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...