Gå til innhold

Harddisken min MÅ formates!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harddisken min MÅ formateres før den kan brukes.

Disken er stappa med filmer og musikk som jeg vil beholde, men finnes det en anna måte å få den til å fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta å bruke det nye programmet til ms å fikse den på det fikser alt. Når du starter det vil det gjøre pcen frisk. Ellers så kan du ta å gjøre dette.

Skrevet

Stemmer det. Jeg har lastet over masse jeg skulle ta vare på. Så formaterte jeg maskinen min for å få litt normal windows igjen. Når det var ferdig skulle jeg da ha tilbake det jeg har tatt vare på på HD`n. Men for å bruke den må jeg formatere Harddisken med alt jeg vil ta vare på!

Hvis noen skønte det!

Skrevet

Det er Datamaskinbehandling (Coputer Managment) jeg åpner.

Der vises det at jeg har DYNAMIC og UNREADABLE Disk 1.

Det er helt latterli hvis det er slik hver gang når man skal legge til flere DISKSTASJONER. Ikke noe vits å lage den stasjonen som BACKUP STASJON.

Hmmm...... Leime greier ass :angry:

Skrevet

Hvis du hadde formatert med FAT32 eller NTFS uten å gjøre disken dynamisk i første omgang så ville neppe dette problemet oppstått.

Jeg vil som vanlig skylde på microsoft for å lage windows mer tungvint enn nødvendig. ("dynamisk disk" = problemer)

Prøv å velg disken til å ikke være dynamisk. Hvis det ikke funker da, prøv å trykke "mount" og velg ikke-dynamisk disk.

Skrevet

Eventuellt kan du prøve å se om Partition Magic 8 klarer å finne disken skikkelig.

En siste utvei kan være å bestille en ny hardisk fra en nettbutikk og bruke EasyRecovery eller tilsvarende programvare for å hente ut dataene og legge de på den nye harddisken. Når alt er hentet ut og i orden kan du formatere gamle-disken (ikke-dynamisk) og legge innholdet tilbake dit. Den harddisken du nettopp kjøpte kan du returnere på angrefristen (innen 14 dager).

Gjest Slettet-10579
Skrevet (endret)
Det er Datamaskinbehandling (Coputer Managment) jeg åpner.

Der vises det at jeg har DYNAMIC og UNREADABLE Disk 1.

Det er helt latterli hvis det er slik hver gang når man skal legge til flere DISKSTASJONER. Ikke noe vits å lage den stasjonen som BACKUP STASJON.

Hmmm...... Leime greier ass  :angry:

Lame greier? Lame user vil nå heller jeg hevde :D

RTFM!

Endret av Slettet-10579
Skrevet

Jekk deg litt ned da Serpensis. Det er ikke greit når Microsoft legger opp til at det skal bli problemer. Da er det jo ikke annet å vente enn at mange nettopp får problemer.

Siden du refererer til manualen: Når leste du sist manualen til Windows? Sikker på du leste og forsto alt FØR du tok i bruk Windowsen du har på maskinen din? Prøv heller å vært litt mer positiv og problemløsende sier nå jeg.

Skrevet

Får ikke brukt PARTITION OPERATIONS...

Fant ut at jeg har noe som heter MBR (Master Boot Record)

Er vist et virus. anbefalte å bruke Norton Systemwork. Da blir det å prøve det og da.

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Sant nok, men hvor mange poster her på forumet daglig og spør om ting som har blitt gjennomgått til det kjedsommelige, som f.eks farger på TV-ut og 137GB-problemet på XP? Hvor mye gidder egentlig folk å lete rundt før de starter en tråd her, uten å ha sjekket om tråden allerede eksisterer, sjekket help-fila eller MS online support?

Alle er sinnsvakt raske til å skylde på OS, produsenter og "******* dritt" når de ikke kan skylde på noen/noe og når de selv har gjort en feil som har ført til at de er i problemer. Dersom folk tar ansvar for hva de gjør, lærer de kanskje noe også. Man kan ikke forvente at alt skal fungere som man ønsker, helt automagisk, uten å gjøre de rette innstillingene.

Det er for enkelt å skylde på OS`et når det er ens egen manglende kunnskap som er problemet. IMHO.

Skrevet

Er vist et virus. anbefalte å bruke Norton Systemwork. Da blir det å prøve det og da.

MBR (Master Boot Record) er ikke et virus, det er noe alle maskiner har. Men om den har blitt ødelagt av et virus er en annen ting.

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Hvilket filsystem har du på disken fra før?

Ikke endre MBR med mindre du VET hva du gjør.

Skrevet

Jeg har formatert HD`n en gang. Det er NTFS filsystem. Har kopiert filmer og musikk dit. Eneste som har blitt gjort med den HD`n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...