Gå til innhold

Noken spm. angående 3dmark03


AshtraY

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal starte å klokke mitt PC radoen 9800 PRO. og då treng eg ein artifact "finner", som er då 3dmark03, nature.

 

Men når ein skal klokke 5 mz per gang og sjekke etterpå etter artifacts, er det veldig trasig og vente så lenge til Nature, der det er lettest å sjå artifacts.

Har prøvd esc men får berre benchmark aborted.

 

Er det en måte å skippe og komme meg raskt til nature testen?

 

Er nature testen i 3dmark01 like fin å sjekke etter artifacts?

 

har farcry, kan demoen vere ein fin plass å leite etter artifacts?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg annbefaler ikke å bare bruke en type test for å sjekke stabilitet og artifacts. Det kan lett skje at du kjører nature helt fint uten artifacts, men crasher i en ren vertex-shader test.

 

Loop alle testene i 24 timer (eller så lenge du kan) slik at systemet går seg varmt. Så ser du manuellt gjennom 3 eller flere av disse loopene etter artifacts. Erdet ingen crasher aller artifacts da, så vile det neppe komme noen senere.

 

men, ja, det stemmer som Dennis sier. Du må kjøpe programmet for å kunne velge de avanserte instillingene (som å loope bare en av testene).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Og bruke innmari mange timer på å sjekke etter artifacts kvar gang eg clocker opp 5 hz er litt sløsing av tid.

Klokk 5mhz, kjør 3DMark03 igjennom en gang for så å klokke 5mhz videre opp. Gjør dette helt til du får artifacts, så bakker du ned 5-10mhz og looper en god stund. Får du ikke artifacts etter du har bakket ned litt har du en stabil overklokk.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

ATI TOOL,

genialt program.

 

finner artifacts som du ellesr kanskje ikke ville sett.

og kan selv finne maks-klokken på kortet, ettersom det oppdager artifactsen(e).

 

så kan du bare klokket 10-15-20mhz (?) ned fra dette (for å være på den sikre siden, med hensyn til at det gjerne vil være enda mer varme en annen gang i kabinettet. (eks. lan)

 

*google litt*

 

her er link_

http://atitool.ocfaq.com/

 

 

edit_

damn, skulle lest helt nede ja :ermm:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...