Gå til innhold

Sint på Chess....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men da er det jo merkelig at jeg ikke har fått det spesifisert på regningene mine da, jeg får jo spesifisert når jeg ringer til utlandet... og hvis de skal kjøre forskjellige priser på tjenestene bør\skal de oppfører forskjellige poster på fakturaen slik at vi som er kunder skal kunne følge dette opp!!

 

Så med andre ord så har de retta opp feilen.

Før gjorde de en feil, du fikk ikke spesifisert dine utenlands sms-er.

Nå har de retta opp feilen, du får spesifisert dine utenlands sms-er.

 

Hvorfor er ikke du glad :laugh:

Lenke til kommentar
(Telenor og NetCom) har jo alltid tatt seg ekstra betalt for å sende meldinger til utlandet

Er du sikker på at Netcom gjør det? Har ikke merket det på regningene, og fant ingen ting på nettsidene dere som dette? Hvis de faktisk tar seg ekstra betalt for SMS til utlandet: Vet du hvor prislisten finnes?

Lenke til kommentar
Han har nok driti på draget. Jeg har sendt sms til utlandet i flere år nå og det har ikke kostet meg ekstra. Har flere i familien som sender sms til utlandet og de betaler heller ikke ekstra. Det er nok feil ja.

Hvis du for eksempel går inn på telenormobil.no og sjekker priser på sms til utlandet, vil du nok fort finne ut hvem som har drete på drager her!

Lenke til kommentar

Post og Teletilsynet pålegger operatørene 2mnd varslingsfrist ifm prisendringer.

 

Problemet er at når prisen går opp, blir det kun varslet ihht minimumskravet, dvs til tilsynet selv, og til sånn opplysningsblad av et eller annet slag, som jeg til dags dato ikke har sett en eneste gang.

 

Settes prisen ned, blir det jo annonsert og slått på stortromme... Dette er jo litt skittent, men veldig logisk....

Lenke til kommentar

tinyworks: Gjelder det uansett hvilken operatør du sender til, eller er det bare utenlansk Netcom?

 

Telenor har mange skumle skjulte takster... Husker jeg ringte til gratis nummer fra Chess abb en gang. Da kom det opp en post på over 150 spenn på regninga. Det viste seg at å ringe gratis nummer er dyrere enn alt annet enn teletorg omtrent.... Får å finne ut hva sånne ting egentlig kosta måtte jeg rote meg langt inn i prislistene til Telenor...

Lenke til kommentar

Det er håpløse telenor, at det går an. Det burde være en lov mot dette her da, vi som er brukere må da ha noen rettigheter på disse områdene, når selskapene forandrer på ting i hytt og pine.

Er det ingnen juss folk her som kan noe om dette da???

Lenke til kommentar

sånn er det bare da.... er vel kanskje på tide å lære seg og leve med det telenor gjøre.... de kjører jo alltid sitt eget løp...

 

 

men er sinnsykt tåpelig at vi som forbrukere ikke får noe beskjed om dette..

 

er som en sa tidligere her... når det gjelder prisreduksjon så er dem kjapt ute med info.. men når det gjelder priser som går opp så må vi inngå en etterforskning (hehe) får å finne dette ut... :no:

Lenke til kommentar
tinyworks: Gjelder det uansett hvilken operatør du sender til, eller er det bare utenlansk Netcom?

 

Telenor har mange skumle skjulte takster... Husker jeg ringte til gratis nummer fra Chess abb en gang. Da kom det opp en post på over 150 spenn på regninga. Det viste seg at å ringe gratis nummer er dyrere enn alt annet enn teletorg omtrent.... Får å finne ut hva sånne ting egentlig kosta måtte jeg rote meg langt inn i prislistene til Telenor...

Dette gjelder fra alle NC-nummer til alle utenlandske abonnement.

 

For å si det enkelt, det du betaler for å sende SMS i Norge, gjelder uansett hvilket land mottaker befinner seg i, eller hvilket internasjonalt abonnement mottaker har.

 

Når det gjelder "gratis" numre, så skal det iflg NetCom belastes som en vanlig samtale, altså ikke dyrere enn teletorg.

 

tiny

Lenke til kommentar
(..) Men ta det med chess på en pen måte, tror dem er veldig flinke til å ta selvkritikk. Dem har blant annet fjerna avgifra for å bytte abb internet. Det var etter et par stykker her på forumet blant annet sendte et par mail. Vet ikke om det var akkurat det som gjorde utslaget, men det hjelper å si fra på en pen måte. Hvertfall til firmaer som enda har beina plassert på jorda.

Er dette lenge siden? For ca. ett år siden bytta jeg abonnement internt i Chess, og da var de vennlige nok til å kreve 299,- i etableringsavgift. Menmen, kan ikke gråte over spilt melk...

Lenke til kommentar
(..) Men ta det med chess på en pen måte, tror dem er veldig flinke til å ta selvkritikk. Dem har blant annet fjerna avgifra for å bytte abb internet. Det var etter et par stykker her på forumet blant annet sendte et par mail. Vet ikke om det var akkurat det som gjorde utslaget, men det hjelper å si fra på en pen måte. Hvertfall til firmaer som enda har beina plassert på jorda.

Er dette lenge siden? For ca. ett år siden bytta jeg abonnement internt i Chess, og da var de vennlige nok til å kreve 299,- i etableringsavgift. Menmen, kan ikke gråte over spilt melk...

JEg betalte ingen ting når jeg gikk over til King, det er snart 1 år siden

Lenke til kommentar

Før tok Chess seg betalt for å endre abonnement internt, trur det var 200 kroner, men å bytte til Chess King var gratis. Heldigvis fjernet Chess denne kostnaden for ca en måned siden. De begrunnet det med at det var mange kunder som ikke likte at det kostet noe å endre. Dette viser jo bare at Chess virkelig tar kundene på alvor, ........ i motsetning til f.eks....... ja, Telenor

Lenke til kommentar

Svar fra Chess.....

 

Hei!

 

Vi har på denne faktura har lagt inn sms til utlandet som eget punkt. Dette har

vi gjordt slik at det skal bli lettere for våre kunder og få oversikt over

hvilken sms som er til utlandet, og hvilken som er til norske mottakere.

 

Prismessig har det på denne faktuar blitt oppjustert pris til 1,48 per sms.

Dette har vårt prisen på sms til utlandet over en lengre periode. Grunnet en

feil i vårt system er det en del måneder blitt fakturert feil pris på sms til

utlandet. Vi beklager dette, men siden denne feilprisingen har kommet våre

kunder tilgodet, har vi ikke gjort noe for å korrigere disse beløpene.

 

Med vennlig hilsen

 

Nina

 

Chess kundeservice

 

 

 

 

Hvor mye av dette er bullshit??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...