Gå til innhold

Sint på Chess....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han har nok driti på draget. Jeg har sendt sms til utlandet i flere år nå og det har ikke kostet meg ekstra. Har flere i familien som sender sms til utlandet og de betaler heller ikke ekstra. Det er nok feil ja.

Hvilket abo har du???

Jeg har netcom kontant. Og netcom er grunnen til at jeg svarte på qwerts post. Har faktisk telenor ringkontant også. Har nok ikke betalt ekstra der heller. :D

Lenke til kommentar

Oppfølgningsspørsmål:

 

Er det noen som vet om Chess tar 1,48 i 'utenlandstakst' for SMS på både Netcom- og Telenordekning? Om Netcomdekningen følger Netcompriser kan det jo være en del å spare på å få 'rett nett' hvis man sender en del SMS til utlandet.

Lenke til kommentar
I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått bekreftet fra NetCom selv

 

tiny

Lenke til kommentar

Chess tar grådige 1.48 for sms til utlandet, Telenor tar 1,5 for samma tjenesten. Chess benytter Telenor sitt nett, men de har jaggu meg billigere sms til utlandet, det er masse å spare på å gå over til chess hvis du skal sende sms til utlandet folkens :p

 

Helt sinnsyke priser, for en tjeneste som ikke krever en dritt av ressurser på nettverket...... :thumbdown:

Lenke til kommentar
I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått bekreftet fra NetCom selv

 

tiny

Har du det, sleng ut bekreftelsen her da.......

Lenke til kommentar

Regna ut mitt forbruk på sms, og det stemmer jo aldeles ikke overens med det jeg er fakturert.... sendte denne mail til Chess:

 

Hei, som chess king kunde så skal jeg betale 0,44 kr pr sms. Jeg har ingen leverings rapporter, men utregninga deres er jo helt feil!!! Jeg sendte 238 sms i feb, i følge deres faktura, og antalle stemmer sikkert, men på fakturaen så er jeg trekt 114,24 for disse sms'ene. Ta frem en kalkulator og slå inn 238 * 0,44 = ?? Hvilket svar får du da?? 104,72. Hvis dere har trekt for mye hver bidige mnd så er det jo litt snusk her da.... Akuratt det samme testa jeg på en kompis sin regning, og det samme har skjedd der..... Hva er dette for tull?

 

Greit 10 kroner er ikke alverden, men over tid blir det jo penger, og hvis de gjør dette med hver kunde så tjener chess enormt med penger...... Svindel og bedrageri.... :realmad:

 

Blir spennende å se hva de har å si til dette, og denne meldings posten som er oppført på min regning er UTEN sms til utland, for det er som sagt egen post.. som jeg også har regnet ut, og den stemmer på øret.

 

 

EDIT:

satte til kursiv

Endret av karrog
Lenke til kommentar
I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått bekreftet fra NetCom selv

 

tiny

du som har god greie på netcom.... hvor finner du priser til utlandet på siden deres???

 

jeg søkte og har leita og leita men resultat av søk: priser FRA

Lenke til kommentar

karrog:

Her har du nok tatt litt feil. Prisen på Chess King ble satt ned fra 48 øre til 44 øre den 1. mars. Regningen du har mottatt er helt sikkert for før 1. mars, og om man regner ditt antall sms med 48 øre, så stemmer prisen.

Endret av SilviaB
Lenke til kommentar
I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått bekreftet fra NetCom selv

 

tiny

du som har god greie på netcom.... hvor finner du priser til utlandet på siden deres???

 

jeg søkte og har leita og leita men resultat av søk: priser FRA

fikk ik skrevet ferdig....

 

 

priser FRA utlandet??? det står ingen verdens ting om priser fra norge til utlandet??

 

send meg gjerne link :green:

Lenke til kommentar
karrog:

Her har du nok tatt litt feil. Prisen på Chess King ble satt ned fra 48 øre til 44 øre den 1. mars. Regningen du har mottatt er helt sikkert for før 1. mars, og om man regner ditt antall sms med 48 øre, så stemmer prisen.

Ja så sannelig.... oi det var litt flaut :blush:

 

Edit:

er det rart jeg har fått opp feil tall hele tida da.... når jeg har regna fra ny pris.... :(

Endret av karrog
Lenke til kommentar
I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått bekreftet fra NetCom selv

 

tiny

du som har god greie på netcom.... hvor finner du priser til utlandet på siden deres???

 

jeg søkte og har leita og leita men resultat av søk: priser FRA

Det stemmer at det ikke er en egen post på NetComs sider for SMS til utlandet, fordi det er samme prisen uansett hvor meldingen går.

 

F.eks.

SMS til Norge: 0,69

SMS til Norden: 0,69

SMS til Europa: 0,69

SMS til mottaker i toppen av et grantre: 0,69

 

eller

 

SMS: 0,69

 

tiny

Lenke til kommentar
Retorisk oppfølgingsspørsmål

 

Hvis du ligger i Telenor sitt nett som Chesskunde, betaler du da Telenortakst for å ringe?

I følge prislisten som ligger på hjemmesidene så er det 1,48 til utlandet uansett. Det er sannsynligvis også den prisen Netcom fakturerer til andre leverandører på sitt nett.

Ser at Cess har fått opp prisen på 1.49 i prislisten for 'tjenester' nå. Den var ikke der tidligere (en uke siden?), og jeg så det ikke under priser *til utlandet*. Det var derfor jeg spurte. Siden Chess fakturerer roaming etter hvilket nett man bruker så kunne det jo hende at de gjorde dette med SMS til utlandet óg. Jeg ringte Netcom, og de sa at en SMS kostet det samme - som andre óg har sagt - uansett hvor man sender den. Dårlig informert om dette synes jeg, da en krone ekstra per SMS til utlandet kjapt kan endre på hvilket abonnement som er billigst for meg totalt sett.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Det er jævlig irriterende å betale 300kr for å bytte abonnement, +200 for å bytte tilbake. Chess har økt prisen med mer enn 150% her, da nytter det ikke mye å sende ut meldinger om at de senker prisene!!!

 

Jeg mener også å huske at SMS har kostet det samme hos Telenor, uansett inn eller utland. Har aldri hørt noe om at SMS til utlandet har kostet ekstra før. Dette er jo omtrent like urimelig som om det skulle koste ekstra å surfe på utenlandske nettsider. :thumbdown:

 

Jeg blir nok nødt til å kjøpe Netcom kontantkort for å sende SMS. Tviler på at jeg beholder Chess abonnementet lenge.

 

:angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Endret av simfan
Lenke til kommentar
NetCom fakturerer ikke mer for SMS, uansett hvor de sendes. Dette har jeg fått  bekreftet fra NetCom selv

Det stemmer, fikk denne e-mail'en fra netcom i dag:

-------------------------------

To: [email protected]

From: "Email - NetCom Kundesenter" <[email protected]>

Subject: SV: smspris til utlandet

 

Hei!

 

Så lenge du befinner deg i Norge koster det kr. 0,69 å sende en SMS uansett hvem/hvilket land du sender til.

 

Om du sender en SMS til naboen i Norge eller til Bolivia spiller ingen rolle.

 

Ha en fin dag!

 

16. mars 2004

 

 

Med vennlig hilsen

NetCom as

 

Ketil W. Thomsen

------------------------------

 

Personlig synes jeg at chess ikke burde ta ekstra betalt fra kundene som benytter netcom sitt nett da netcom ikke ta ekstra betalt for tjenesten. Men det gidder vel ikke chess ta hensyn til.

 

EDIT:

Dyrere sms til utlandet er forresten en ting jeg vanskelig kan se hvordan en kan forsvare. For det første koster det ikke telenor noe mer om sms'en går til netcom eller vodafone i spania og for det andre så er det veldig mange operatører som har sperrer seg i mellom slik at sms ikke kommer fram. I spania for eksempel er det bare amene som kan motta sms fra norge, mens både movilstar og vodafone har sperret for det. Det gjør det hele bare enda mer urimelig, høyere pris for en dårligere tjeneste.

Endret av skjelsba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...