Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali vs Bluecom


Anbefalte innlegg

Har en kompis som har Tiscali  704/128.hatt det i 2år nå.Ikke hatt en eneste dag  der internetten har vært nede.Det står på hele tiden.Kan anbefalle Tiscali på det varmeste.Kjenner ingen som har Bluecom,så det kan jeg ikke si noe om.

Som jeg og andre forsåvidt presiserte, er det ikke det tekniske som er problemet med Tiscali. ( reagerer bare på at noen kan anbefale dem "varmt" uten tydeligvis å vite hva da de gjør).

Og så tror jeg ikke noen av disse ISPene har "nedetid" å snakke om lenger.

 

Les litt av det som er skrevet både i denne og andre tråder om Tiscali. Min egen og andres erfaring med dem i faturasaker o.l., er så hårreisende at jeg bestemt finner det legitimt å avdvare mot dem offentlig!

De snakker usant, vrir på ting og ignorerer saklige henvendelser over en lav sko. Så lenge de står for den linja, mener jeg de hadde fortjent å miste lisensen til å drive. Det har jeg også fortalt dem..

Ang.fakturar så har han fått sine regninger avtalt til hver mnd.Tror det du tenker på gjelder fakturar på ISDN.Vet at de har hatt problemer med fakturar,men etter det jeg vet så er det vel Lindorff som sender disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at de har hatt problemer med fakturar,men etter det jeg vet så er det vel Lindorff som sender disse.

Jo, men hvem som skriver de ut og sender de spiller jo liten rolle når Tiscali tydeligvis ikke holder orden på fakturagrunnlaget eller sender de til rett tid.

Lenke til kommentar

Lindorff sender dem ut etter det jeg har forstått, men Tiscali har en egen fakturaavd. Eller har de ligget og bløffet og tullet der også ..?

 

Tiscali kundeserv. sa alltid de måtte vente på svar fra "fakturaavdelingen sin", og Lindorff sa akkurat det samme når jeg ringte DEM om de samme saker. At de måtte avente svar fra Tiscali, at de purret på dem. Eller purret de på hverandre?? :dontgetit::roll:

Men en gang sa faktisk en hos Lindorff noe om at jeg bare ville ha kommet til dem, hvis jeg skulle snakke med Tiscalis fakt. avd., men samtidig sa de at de (Lindorff altså) måtte avente svar fra Tiscalis faktura avd.. :shrug::p

 

Vel, samme pokker kan det være. Jeg er ferdig med dem, gudskjelov. De klarte aldri lure/presse noe jeg ikke skulle betale ut av meg. Men hadde jeg ikke valgt å stå på.. har hørt om flere som har gitt opp og betalt ( feks i saken rundt foreldet "overforbruk" for en tid siden)

 

EDIT: I mine tilfeller har det nesten alltid dreiert seg om feilaktige fakt. Altså noe jeg rettmessig IKKE skulle betale, og ikke forsinkede regninger. (det er jo bare bagatell i forhold)

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Lindorff sender dem ut etter det jeg har forstått, men Tiscali har en egen fakturaavd. Eller har de ligget og bløffet og tullet der også ..?

Fakturaavdelingen sitter neppe og finner på tall på disse regningene, de må jo stole på de dataene som Tiscali legger til grunn for hva fakturaavdelingene skal fakturere og det ver vel der det sviktet og ikke selve fakturaavdelingen uansett hvem som måtte stå for dette.

Lenke til kommentar
Det finnes masse forskjellige erfaringer med alle ADSL levrandører. Men i hovedtrekk har jeg hørt dette:

 

Tiscali: Helt rævva, har en kompis som har det. Pingtider er rævva, service lyver til deg og de vil forandre kontrakten til sin fordel.

 

 

Nextgentel: Mye båndbredde for en god pris. Men noe høy ms til servere. Har hatt ngt selv i 2 år. førnøyd. Support kan bli bedre.

 

 

Telenor: Jeg hadde ALDRI kjøpt noe telenor, fordi, vel, det er telenor. Limit på nedlasting er jo HELT absurd. Noen av support folkene kan så lite er at det er direkte uforsvarlig at dem sitter der. Linjene er forholdsvis gode.

 

 

Tele2: Virker som dette er telenor uten nedlastnings limit. Virker Greit.

 

 

Bluecom: Delte meninger, mange mener det er bra. Mange mener det er dårlig. Har/Hadde rævva support, men dette er vel en gjenganger i denne bransjen. Litt lite for pengene virker det som, men _MYE_ bedre enn Tiscali.

 

 

Catch: Virker bra. Greit med båndbredde. Veldig bra ms, men litt dyrt.

 

Sikkert masse levrandører jeg har glemt ... men men...

Hæ... ? Lite saklige kommentarer syntes jeg...

 

Opplever det meste ganske annerledes enn deg...

Lenke til kommentar

kan anbefale deg ngt (nextgentel.no)

fordel: du får en bra router, de leverer linjen. og stort + prisene synker etter hvert, så dersom du knytter deg til i dag og du betaler eks 349 etter halv år når de setter ned prisen så får du også det billigere, det er noe som de andre ikke gjør.

 

alle kan få ngt, dersom de ikke har bygd ut der så kan du ta den alfa saken, det er lånte telenor linjer, sann som tiscali og bluecom selger. men etter på når det er kommet mange nok så blir det sikkelig ngt linje på deg oxo.

Lenke til kommentar
Lindorff sender dem ut etter det jeg har forstått, men Tiscali har en egen fakturaavd. Eller har de ligget og bløffet og tullet der også  ..?

Fakturaavdelingen sitter neppe og finner på tall på disse regningene, de må jo stole på de dataene som Tiscali legger til grunn for hva fakturaavdelingene skal fakturere og det ver vel der det sviktet og ikke selve fakturaavdelingen uansett hvem som måtte stå for dette.

Et eller annet sted "svikter" det hvertfall. For oss er det jo umulig å vite [eksakt hvor] i leddene deres.

--.Du møter et eller annet "hjelpeløst fjols" som ikke vet eller kan gjøre noe når du har sittet i lang tlf kø - eller sendt gjentagende mail .,

 

I normale firmaer blir du jo i det vanligvis raskt satt over til noen som kan gå inn på sakene og som regel ordne det med deg der og da.

Det burde vel ikke være noe problem å gjøre for dem heller!? Men der møter du altså veggen, og kan regne med å sitte å vente i månedsvis før de i det hele tatt gjør noenting.

 

--.En ting er at du rett som det er får regninger som du ikke skal ha. hadde du kunnet få ordnet opp i det på en normal kjapp måte, hadde det nå vært så. Men når du i tillegg oftest må gjennom ei h.. møye hver gang, med økseskaftsvar, unnavridning, ignoranser og endeløse utdrøyinger av filleting, så er det rett å slett en plage å være kunde.

Skjønner du problemet, eller??

Lenke til kommentar

Er vel litt usakelig å si at et firma bevist prøver å lure penger ut av folk vel?

 

Har som nevnt tidligere en kamerat som jobber på tiscali og i følge han så er det en faktura avdeling på tiscali men dette er samme avdelingen som avviser helt usakelige klager fra folk og at det derfor er umulig for dem å ta telefoner direkte fra kunder..

 

 

som det stod litt om i en annen tråd her på forumet.. om du skriker og hyler og banner og er maks useriøs når du ringer for å få hjelp med et problem er det vel begrenset hvor langt du kan forvente at personen i andre enden egentlig skal strekke seg utover jobb beskrivelsen sin for å hjelpe deg ? Jeg har vertfall altid mere hell når jeg ringer å klager på en faktura hos firmaer med alvorlig lav "drittsekk" faktor, går ut i fra at dette gjelder hos de fleste firma, også tiscali.

Lenke til kommentar
Er vel litt usakelig å si at et firma bevist prøver å lure penger ut av folk vel?

 

Har som nevnt tidligere en kamerat som jobber på tiscali og i følge han så er det en faktura avdeling på tiscali men dette er samme avdelingen som avviser helt usakelige klager fra folk og at det derfor er umulig for dem å ta telefoner direkte fra kunder..

 

 

som det stod litt om i en annen tråd her på forumet.. om du skriker og hyler og banner og er maks useriøs når du ringer for å få hjelp med et problem er det vel begrenset hvor langt du kan forvente at personen i andre enden egentlig skal strekke seg utover jobb beskrivelsen sin for å hjelpe deg ? Jeg har vertfall altid mere hell når jeg ringer å klager på en faktura hos firmaer med alvorlig lav "drittsekk" faktor, går ut i fra at dette gjelder hos de fleste firma, også tiscali.

Har ikke sagt direkte at de "har prøvd å lure" meg, men de har heller ikke benektet at de har prøvd seg, når jeg har stilt spørsmål om det. Andre har jeg hørt om, som mener klart at de ha prøvd seg. Og det er snakk om meget seriøse og skikkelige folk (Feks en ingeniør og familemann på over 40 år)

 

Men nå ver det ikke akkurat DET som var hovedpoenget i det jeg skrev, hvis det er meg du sikter til?

Og jeg har ALDRI hylt ,bannet e.l. i hverken telefon eller mail til dem! Har alltid vært helt kald og saklig.

Synes du jeg oppfører meg useriøs og hysterisk slik jeg utrykker og formulerer meg i mine innlegg..? Har ikke uttrykkt meg noe verre overfor Tiscali..

Lenke til kommentar
Har en kompis som har Tiscali 704/128.hatt det i 2år nå.Ikke hatt en eneste dag der internetten har vært nede.Det står på hele tiden.Kan anbefalle Tiscali på det varmeste.Kjenner ingen som har Bluecom,så det kan jeg ikke si noe om.

TAS....

 

 

Når jeg tenker over nicket,så kan det nesten virke som en forkortelse for:

 

Tiscali ansatt/arbeider support.

 

Bare en tanke..hehe

Lenke til kommentar

Jeg valgte tiscali pågrunn at jeg ikke har hustelefon. Jeg var rimelig skeptisk i begynnelsen etter å ha lest all dritt slengingen til enkelte personer på dette forumet, men det viser seg at tiscali infris så det suser.

 

Jeg har ikke hatt noen merkbar nedetid, aldri hatt problemer med regninger(untatt når jeg glemmer å betale, tiscali glemmer nemmelig ikke meg), ingen ting å utsette rett og slett.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd med tiscali, når man ser på muligheten.

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...