Gå til innhold

Hvorfor er du "kristen"?


Anbefalte innlegg

Og religion er grunnsteinen i alt forfall. Hvor mange kriger har det ikke vært, og ER, over religion? Religion er jo basis i 90 % av alle kriger som har vært, og tilmed i verdenskriger har den hatt en viss medvirkning.

Ondskap, hevngjerrighet, grådighet osv. er ikke noe religioner har funnet på. Det har vært inne i oss mennesker i fra begynnelsen. Det er disse tingene som ligger under enhver krig, religion ligger bare i overflaten.

Uansett om det hadde fantes religion eller ikke hadde vi fortsatt hatt grusomme kriger. Fordi mennesker finner alltid noe å krangle om.

 

edit: tyrkerleif

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion baserer seg på overtro. Ofte en Gud. Et høyere vesen som er moralsk perfekt. Den religiøse's mål er å leve opp til denne morallære så godt han kan.

Jeg er ikke religiøs, men moral er likevel noe jeg setter høyt. Uten moral ville vi vell hatt anarky.

Tja... anarki har vel strengt tatt ingenting med det du sikter til å gjøre... (kaos, whatever)...

 

Anarki har det samme målet som kommunisme har, bare en annen tilnermingsmåte...

 

Blir bare så lei av folk som bruker det som et synonym for kaos, uorden, dårlig osv....

 

beklager eventuelle støtende kommentaerer, hører sammen med høy promillle ;) (5 mins hardt arbeid)

Lenke til kommentar

Litt "Off-topic", men hvis denne fantastiske guden er der, hvorfor hjelper han en og en med disse bønnene, men ikke den store mengden? Hvorfor ikke de millionene av barn som ikke har et sted å bo? Hvorfor opplever selv folk her i Norge, som har det bedre enn de fleste andre (tenker på de som har det bra i Norge) i verden at bønnene faktisk blir til "virkelighet"?

 

Kristendommen og andre religioner er heller tvilsomme.

Lenke til kommentar
Faktisk, jeg har prøvd å be, men kan ikke si det gir resultater.. Men er rettferdighet grunnen til at 200 mennesker mistet livet sist uke?

Gud kan jo ikke stoppe det, han samarbeider jo ikke med terrorister og muslimske fundamentalister! ;)

 

edit:

 

Hehe godt poeng det og HalTan ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Faktisk, jeg har prøvd å be, men kan ikke si det gir resultater.. Men er rettferdighet grunnen til at 200 mennesker mistet livet sist uke?

Gud kan jo ikke stoppe det, han samarbeider jo ikke med terrorister og muslimske fundamentalister! ;)

 

edit:

 

Hehe godt poeng det og HalTan ;)

Nei, gud kan ikke stoppe det.. Men gud skapte jo verden, og ja.. På 7 dager! Nei, stoppe en gruppe terrorister det kan nok ikke gud!

Lenke til kommentar
Nei, gud kan ikke stoppe det.. Men gud skapte jo verden, og ja.. På 7 dager! Nei, stoppe en gruppe terrorister det kan nok ikke gud!

Gud skapte jo ikke terrorister... det er jo så klart Sâtans verk!

 

Du kan ikke vente at allmektige og allvitende gud kan ta seg tid til alt mulig tull og småproblemer her på jorden... han er jo sikkert opptatt med å lese sine egne verker og plage undersotter.

 

edit:

Når jeg tenker meg om så var det nok gud som skapte terroristene også... Er jo alltid gud som gjør noe faenskap, Sâtan gjorde jo aldri en flue for tred (han "fristet", men gjorde aldri noe slemt)...

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Og brorparten sitter nå hos Gud.

Kan du henvise til rapporter og statistikk som påviser at flesteparten kommer til Gud? Er det synsing dette her?

Det er på grensen til blasfemisk...

 

Det handler om å TRO. Hvorfor har ellers mennesker holdt fast på den samme religionen i over 2000 år? Da har det nok litt fakta i det også.

 

Bibelen er lignelser. Gud skapte ikke nødvendigvis jorden åp syv dager. Det er altså en lignelse.

Lenke til kommentar
Nei, gud kan ikke stoppe det.. Men gud skapte jo verden, og ja.. På 7 dager! Nei, stoppe en gruppe terrorister det kan nok ikke gud!

Gud skapte jo ikke terrorister... det er jo så klart Sâtans verk!

 

Du kan ikke vente at allmektige og allvitende gud kan ta seg tid til alt mulig tull og småproblemer her på jorden... han er jo sikkert opptatt med å lese sine egne verker og plage undersotter.

 

edit:

Når jeg tenker meg om så var det nok gud som skapte terroristene også... Er jo alltid gud som gjør noe faenskap, Sâtan gjorde jo aldri en flue for tred (han "fristet", men gjorde aldri noe slemt)...

La meg si det slik da.. Gud er urealistisk. Men det er alt annet som kan nevnes i diskusjonen "Hvordan ble jorden til?"

Lenke til kommentar
Og brorparten sitter nå hos Gud.

Kan du henvise til rapporter og statistikk som påviser at flesteparten kommer til Gud? Er det synsing dette her?

Det er på grensen til blasfemisk...

 

Det handler om å TRO. Hvorfor har ellers mennesker holdt fast på den samme religionen i over 2000 år? Da har det nok litt fakta i det også.

 

Bibelen er lignelser. Gud skapte ikke nødvendigvis jorden åp syv dager. Det er altså en lignelse.

Men hvorfor tror folk på så mye forskjellig?

 

Folk idag tror jeg bryr seg lite om religion, hvertfall unge.. Nå er bare religion noe som kommer med fødselen, verken en filosofi eller en tro. Mer et pent stempel.

Lenke til kommentar
La meg si det slik da.. Gud er urealistisk. Men det er alt annet som kan nevnes i diskusjonen "Hvordan ble jorden til?"

Dette er da ganske off-topic, men vi vet godt hvordan jorden ble til... hvis det er universet du snakker om så må du huske at begreper som tid, rom og materie kom samtidig som universet... altså dette fantes ikke før universet ble til, og det finnes heller ikke utenfor universets grenser (nei, det er ikke "uendelig").

 

De vet sånn generelt hva som skjedde fra et par brøkdeler av et sekund etter big bang og frem til i dag...

Endret av SBS
Lenke til kommentar
La meg si det slik da.. Gud er urealistisk. Men det er alt annet som kan nevnes i diskusjonen "Hvordan ble jorden til?"

Dette er da ganske off-topic, men vi vet godt hvordan jorden ble til... hvis det er universet du snakker om så må du huske at begreper som tid, rom og materie kom samtidig som universet... altså dette fantes ikke før universet ble til, og det finnes heller ikke utenfor universets grenser (nei, det er ikke "uendelig").

 

De vet sånn generelt hva som skjedde fra et par brøkdeler av et sekund etter big bang og frem til i dag...

De? Tydeligvis et par millioner folk som ikke vet det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...